Home › Forums › Deff och fettminskning › Stämmer detta ?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
25 april, 2010 at 22:14 #498961Anonym anvandareMemberoglecki wrote:ja kanske kan tilläga ja kör för det mesta truck så jätte tungt skulle ja inte säga det är alltid:) ja har normalt arbete känner mig inte utsliten eller nått efter jobbet så man kan säga normalt arbete,
Då är nog 1,5 en ganska bra siffra misstänker jag.
Jag räknade på 1,4 när jag dietade sist och jobbade som truckförare. Jag menar, man sitter ju på arslet större delen av dagen.
25 april, 2010 at 23:04 #498962Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Aktivitetsnivån för en sån idrottare, typ elitskidåkare, är betydligt högre än 2.0 en hård träningsdag.Vad jag försökte säga var att kcalförbrukningen lät lite tilltagen.
26 april, 2010 at 15:22 #498963Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Då är nog 1,5 en ganska bra siffra misstänker jag.Jag räknade på 1,4 när jag dietade sist och jobbade som truckförare. Jag menar, man sitter ju på arslet större delen av dagen.
ja haha exakt beror vart ja hamnar jobbar på ikea så vi har ju allt från lossning till fylla på artiklar eller hissa pall så ena dagen lyfter du inte ett finger medans andra dagen lyfter du mer, men ja räknar på 1,5 då..
26 april, 2010 at 15:36 #498964Anonym anvandareMemberoglecki wrote:5km försöker ja hålla mig inom, men kommer säkert öka när ja vant mig lite…Okej
Anledningen att jag var så noga med att veta just distansen var inte för att låta tjurig eller så utan för att kunna hjälpa till mer.
Distans i kilometer multiplicerat med kroppsvikten kan nämligen vara ett bra mått på energiförbrukning. Givetvis inte 100% men ändå ett någorlunda riktmärke. Så 76 kg x 5 km = 380 kcal även om du som sagt måste vara medveten om att det är högst teoretiskt.
Men vad jag undrar är hur du lyckas springa så långsamt. Det borde vara svårt rent tekniskt att hålla så låg fart och fortfarande jogga. Varierar du gång och joggning?
26 april, 2010 at 15:49 #498965Anonym anvandareMemberJag vill inte starta en ny tråd så jag lånar den här. Hoppas att det är ok med TS.
Vilken aktivitetsnivå (1,2-2,0) skulle ni säga är bästa för mig att multiplicera med?
– Cyklar till och från jobbet 5 dagar i veckan. ca. 4km totalt
– Sitter framför datorn hela dagen.
– Gym 3 -4 dagar i veckan ca. 45-60 minuter /pass.(övriga siffror 176 cm /74 kg, 31 år)
Jag tänkte testa att få bort fettet kring magen nu.
26 april, 2010 at 21:43 #498966Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:OkejAnledningen att jag var så noga med att veta just distansen var inte för att låta tjurig eller så utan för att kunna hjälpa till mer.
Distans i kilometer multiplicerat med kroppsvikten kan nämligen vara ett bra mått på energiförbrukning. Givetvis inte 100% men ändå ett någorlunda riktmärke. Så 76 kg x 5 km = 380 kcal även om du som sagt måste vara medveten om att det är högst teoretiskt.
Men vad jag undrar är hur du lyckas springa så långsamt. Det borde vara svårt rent tekniskt att hålla så låg fart och fortfarande jogga. Varierar du gång och joggning?
hej ja kolla idag på gymet hur långt ja sprang på 10 min hade ganska högt tempo så jag kom 2,5km på 10 min så det ja skrev stämmer inte exakt;) vet inte vad ja fick dem siffrorna ifrån, men då blir det ca 2,5km på 10 min springer jag, men det blir jobbigt hålla det tempot i 45min så det kommer ju bli garanterat lägre efter dem 45min
26 april, 2010 at 21:51 #498967Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Som lagerarbetare kan helt klart räkna på en högre siffra än 1.5. Hur långt löper du?nej lägg den här
Nej bättre att hålla sig här om han vill ha utvärdering utifrån deffupplägget.
ja la upp 2 bilder du kan säga va du tycker hur mycket deff som e rimligt mvh oscar
27 april, 2010 at 08:25 #498968Anonym anvandareMembermalawiglenn wrote:jag tar alltid 1.2, kör nog som du, fast gym 4-5ggr samt cyklar 8km varje dagOk! 1,2 är vad jag har räknat på hittills. Jag räknar alltid mitt kaloriintag i överkant och förbrukningen i underkant så att jag har lite att diffa på de dagar jag inte kan hålla räkningen.
Av ren nyfiken, vad har du själv för dagligt intag? Mitt hamnar på 2200 kcal (i balans).
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.