Stämmer mina värden…någon kunnig?HJÄLP

Home Forums Deff och fettminskning Stämmer mina värden…någon kunnig?HJÄLP

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Hej alla Kostproffs!

Nu är det så att jag för första gången ska ge mig på ett strikt kostschema alá ”deff”.:o

Har läst era andra bra trådar och förökt räkna ut mitt energi behov och kom fram till följande.

24 år
    80 kg

1904 vid absolut vila

tänkte prova med ett underskott på 750kcal….Rätt eller Fel gott folk?

Träningsdag: 1904*1,7 = 3236,8-750= 2486 Kcal
    Vilodag: 1904*1,5 = 2856-750= 2106 Kcal

Protein (656kcal/160g)
    Kolhydrater (1086 kcal/264,88g)
    Fett (744 kcal/80g)

Nu till mina frågor, för det första ser det rätt ut….själv tycker jag det ser ut att vara mycket med 264,88g kolhydrater:pop: men som sagt har jag dålig koll.:frust:

Så snälla alla ni proffs hjälp mig så jag inte börjar med att göra fel..

Blir det långa svar så skicka det med pm om ni vill

ingen…?

Det ser väl bra ut. Jag ligger också på -750 kcal under min diet för tillfället.
    Går du inte ner så som du hade tänkt dig så minska lite annars kan du öka om det är så att du går ner för fort! ;)
    Du skulle ju kunna öka lite på proteinintaget och sänka kolhydratsintaget om det är så att du tränar mycket gym och vill behålla så mycket massa som möjligt. Men det framgår ju inte hur mycket du tränar. Men annars ser det bra ut!

tackar för svaret Udd3n, tränar idag 4dagar på gym/vecka två dagar konditions träning + cykel t o f jobbet varje dag(4kmx2)

Kan inte du maila en normal dag för din del med maten, hade vart roligt att se hur ditt är fördelat och på vad för sorts käk.

Mvh Linus
    [mailto:linkan84@hotmail.com]

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.