Home › Forums › Deff och fettminskning › stratzol bantningsmedel
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
6 april, 2010 at 01:58 #505108Anonym anvandareMemberVincent Qvarfordt wrote:gymmaren;903120 wrote:Tränar man inte utan har en redan rätt låg muskelmassa tappar man inte så mycket. Aldrig så att det häver det positiva i en viktnedgång pga kaloriunderskott.
har inte kunnat låta bli att följa diskussionen ang bantningspiller. Det ni måste sära på är män och kvinnor. Kvinnor har inte våran (mäns) förmåga att kunna hoppa över ett par måltider och tappa vikt. Vi är byggda olika och således till olika uppgifter. Killar har mer muskelmassa. Tjejer har mer fettmassa. Det sista en kvinnokropp skulle göra är att bli av med fettet. De är skapta för att producera barn. Brösten består tex av nästan bara fettceller, samt fettet kvinnor har fungerar även som en ”energireserv” under en graviditet. Det är därför som anorektiker, eller hårt tränade bodybilders kan tappa förmågan att bli gravid. Tesen att lagra fett stämmer således in på just kvinnor. En kvinna kan svälta sig halvt till döds för att gå ner i vikt. Visst kommer de att gå ner i vikt under denna process, men inte blir de av med just fettet. Det är ju det kvinnokroppen behöver….. Lite orättvist kanske, men killar föder inga barn. Eftersom kvinnor (och män) kan för lite om sin egna kropp, så har nästan alla konstiga ”för stå sig på” bantningskurer omvänd effekt på just kvinnor- de tenderar att bli fetare efter varje gång. Finns bara en sak som fungerar.
1. Rätt sammansatt kost. Räkna kalorier istället för att gå hungrig.
2. Motion. Minst 40min. Världens bästa uppfinning heter Crosstrainer. Underbart redskap.
3. Undvik mat uppbyggda på transfetter (margarin,fritterad mat osv) och undvik framför allt Light produkter och McDonalds. Borde enligt lag förbjudas.Nu kan ju män vara superfeta också. Shit happends. Inte alla män är ju just män……
Har ni en överviktig kvinna hemma? Lär och stötta henne i slaget mot fettman. På rätt sätt.
6 april, 2010 at 07:42 #505109Anonym anvandareMemberbesserwisser wrote:1. Rätt sammansatt kost. Räkna kalorier istället för att gå hungrig.
2. Motion. Minst 40min. Världens bästa uppfinning heter Crosstrainer. Underbart redskap.
3. Undvik mat uppbyggda på transfetter (margarin,fritterad mat osv) och undvik framför allt Light produkter och McDonalds. Borde enligt lag förbjudas.1. Varför skulle man inte vara hungrig bara för att man kaloriräknar? Jag skulle snarare säga att den som tvunget måste kaloriräkna måste det just pga att vederbörande inte kan äta utifrån hungerskänslor enbart.
2. Ja cross-trainern är helt okej Inget krav och 40 minuter är ingen magisk tid men som konditionsform är den bra. Dock bör aldrig styrketräningen bortprioriteras.
3. Ja mat med industriellt härdade fetter gör man klokt i att undvika. Både pga av riken för transfett men även av den enkla anledningen att maten i sig är dålig. Margarin som säljs för privatbruk har på sin höjd minimala spår av transfettsyror idag men dess ”nyttighet” diskuteras ju definitivt. Lightprodukter blir man inte fet av per automatik men sötningsmedel upplevs för vissa (inklusive jag själv) som aptitökande och upprätthåller ett sötsug. Det kanske dämpas akut men för att inte om och om igen bli sötsugen skippar jag lightläsk.
Du får vara mer specifik med vad du egentligen menar med ”lightprodukter”. Menar du lightläsk eller fettreducerad filmjölk?
6 april, 2010 at 08:54 #505110Anonym anvandareMemberbesserwisser wrote:har inte kunnat låta bli att följa diskussionen ang bantningspiller. Det ni måste sära på är män och kvinnor. Kvinnor har inte våran (mäns) förmåga att kunna hoppa över ett par måltider och tappa vikt. Vi är byggda olika och således till olika uppgifter. Killar har mer muskelmassa. Tjejer har mer fettmassa. Det sista en kvinnokropp skulle göra är att bli av med fettet. De är skapta för att producera barn. Brösten består tex av nästan bara fettceller, samt fettet kvinnor har fungerar även som en ”energireserv” under en graviditet. Det är därför som anorektiker, eller hårt tränade bodybilders kan tappa förmågan att bli gravid. Tesen att lagra fett stämmer således in på just kvinnor. En kvinna kan svälta sig halvt till döds för att gå ner i vikt. Visst kommer de att gå ner i vikt under denna process, men inte blir de av med just fettet. Det är ju det kvinnokroppen behöver….. Lite orättvist kanske, men killar föder inga barn. Eftersom kvinnor (och män) kan för lite om sin egna kropp, så har nästan alla konstiga ”för stå sig på” bantningskurer omvänd effekt på just kvinnor- de tenderar att bli fetare efter varje gång. Finns bara en sak som fungerar.
1. Rätt sammansatt kost. Räkna kalorier istället för att gå hungrig.
3. Undvik mat uppbyggda på transfetter (margarin,fritterad mat osv) och undvik framför allt Light produkter och McDonalds. Borde enligt lag förbjudas.Nu kan ju män vara superfeta också. Shit happends. Inte alla män är ju just män……
Har ni en överviktig kvinna hemma? Lär och stötta henne i slaget mot fettman. På rätt sätt.
Jag vill påstå att allt i fet, kursiv och understruken stil är fullständigt skitsnack eller kraftigt överdriven /manipulerad fakta..
Jag vill i annat fall ha källor på det du påstår.6 april, 2010 at 08:58 #505111Anonym anvandareMemberIndec wrote:besserwisser;958447 wrote:Jag vill påstå att allt i fet, kursiv och understruken stil är fullständigt skitsnack eller kraftigt överdriven /manipulerad fakta..
Jag vill i annat fall ha källor på det du påstår.Jag kan direkt säga att påståendet om graviditet och svälbeteende är fullständigt korrekt i alla fall. Resten är väl mer egna åsikter och tveksam ”fakta”. Light och McDonald’s är ju mer något man kan anse att folk ska undvika.
Jag som bojkottar Unilever håller ju dessutom med om margarindelen.
6 april, 2010 at 10:36 #505112Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Indec;958570 wrote:Jag kan direkt säga att påståendet om graviditet och svälbeteende är fullständigt korrekt i alla fall. Resten är väl mer egna åsikter och tveksam ”fakta”. Light och McDonald’s är ju mer något man kan anse att folk ska undvika.Jag som bojkottar Unilever håller ju dessutom med om margarindelen.
I fråga om graviditeten så är det en rätt förenklad bild h*n ger. Men visst i sak är det korrekt.
Jag håller förvisso med om sensmoralen i h*ns inlägg men det var snarare hur det var framlagt jag opponerade mig emot.
Jag äter som du kanske vet inte heller margarin. Jag skyr det som pesten.
Jag äter helst smör, och steker i smör + olja (raps eller oliv). Av inget annat skäl än smak
6 april, 2010 at 10:43 #505113Anonym anvandareMember”Det bästa bantningsmedlet” är motion och en bra kost.
6 april, 2010 at 11:02 #505114Anonym anvandareMemberDementis wrote:”Det bästa bantningsmedlet” är motion och en bra kost.6/4 2010, The day we state the obvious!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.