- This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Deff och fettminskning › Styrkeökning under deff
Kan man öka i styrka under deff?
Säg exempelvis att jag börjar köra Bulgaren i bänk under deff. Kommer jag stå stilla då eller kan jag öka i styrka?
Kan inte svaret riktigt här men jag har ökat 5 kg i marklyft idag. Kan dock vara en anpassning bara
Styrka har att göra med mer än bara mängden kroppsmassa och fördelningen av denna, t ex nervbaning, så ja, det går att öka i styrka vid energiunderskott, i alla fall initialt. Det är nog inte många som ser styrkeökningar när tävlingsformen närmar sig.
Har tappat fem kilo i kroppsvikt sen januari nu men samtidigt ökat i styrka eller bibehållit den i samtliga övningar jag kör så det verkar som om det går ganska bra att behålla styrkan under diet.
Har hållit mig till mest basövningar och lågt repsantal. Verkar som om det är det som funkar för mig iaf.
Jag är medveten om att jag postar detta i fel tråd, men ändå tacksam för tips.:o
Jag skulle vilja jobba lite för att öka i bänken (det som nu går att öka i och med att jag inte ligger på kcal överskott)
Jag tänke börja köra bulgaren i några veckor. Hur länge kan jag köra den? samt vad skulle jag kunna göra sen för upplägg? (högrepsveckor? raka set med fasta reps.. annat?)
Tacksam för svar!
Det vore intressant höra lite mer om detta?
dvs. vilka faktorer förut massa påverkar styrka och hur det hänger ihop.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY