synpunkter och tips på min diet..behöver feedback

Home Forums Deff och fettminskning synpunkter och tips på min diet..behöver feedback

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 33 total)
  • Author
    aix wrote:
    Hmm, det där med fettsyresammansättningen vet jag inte du, möjligt att du har rätt! : Men man vet knappt exakt vad för typ av olja nötterna rostats i heller, var nog det jag tänkte på. Fö håller jag helt med dig beträffande energitätheten kontra mättnaden, dumt under diet egentligen! :frust: Och nötter som är såå gott, man får spara dem till ätardan då i stället.. :emo-thumb

Jag är inte heller säker, har för mig att King Grub skrev något om det i någon tråd.
    På ätardagarna är det choklad som gäller!
    Nog med OT nu.

Razmeister899 wrote:
    Jag är inte heller säker, har för mig att King Grub skrev något om det i någon tråd.
    På ätardagarna är det choklad som gäller!
    Nog med OT nu.

OT?! Sluta prata om choklad då!!! Gaaaaaah!! Låångt kvar till lördag.. :(

Aix du kan ju nästan allt :) Snygg är du också! ;) kan du några bra knep för att smörja leder? Mina armbågar svider ganska rejält varje träningspass nämnligen.

aix wrote:
    OT?! Sluta prata om choklad då!!! Gaaaaaah!! Låångt kvar till lördag.. :(

OT är en förkortning på Off Topic, d.v.s. att man pratar om något ovidkommande. :up:

Vill tacka er för alla råd och tips! Känns riktigt motiverande att deffa nu med all hjälp och uppmuntran från er :)

Sent igår kväll satt jag o fixade lite med dieten angående att balansera upp kolhydrat- och proteinintaget till en jämn nivå. Jag skriver ner vad jag kommit fram till här så får ni gärna kommentera..jag kanske är helt ute o cyklar hehe. Så kommentera gärna detta upplägget jämfört med mitt förra..vilket som är bäst att följa.

Frukost: Lätt Afil 300 g
    Ost, fett 17% tex billinge 30 g
    müsli osötad axa balance äpple & kanel 30 g
    80 g bröd polarkraft extrem
    30 g proteinpulver
    3 kapslar fiskolja

Lunch: laxfilé eller nötfärs 250 g
    ris paraboiled 40 g
    wokgrönsaker 100 g
    3 kapslar fiskolja

Mellanmål (2-3 timmar före träning): 40 g proteinpulver
    500 g minimjölk (5 dl)
    Cashewnötter 40 g

Direkt före träning: 40 g maltodextrin
    19 g xtend

under träning: 19 g xtend

direkt efter träning: 40 g maltodextrin
    40 g proteinpulver

Middag: 300 g kycklingfilé
    40 g paraboiled ris
    100g wokgrönsaker

Kvällsmål: (15-60 min innan läggdags) proteinpulver
    20 g cashewnötter (kan ev intas tidigare på dagen)

Totalt: 3110 kcal
    282 g protein (36%)
    283 g kolhydrater (36%)
    94 g fett (28%)

Hur ser detta ut? Anser ni att detta upplägget är bättre eller ska jag följa de upplägget som jag skrivit här tidigare? (kan tillägga att med den ”nya” dieten blir det mellan ca 40-55 g protein per mål…för mycket per måltid??)

Kommentarer och tips uppskattas! :)

A_F wrote:
    Vill tacka er för alla råd och tips! Känns riktigt motiverande att deffa nu med all hjälp och uppmuntran från er :)

Sent igår kväll satt jag o fixade lite med dieten angående att balansera upp kolhydrat- och proteinintaget till en jämn nivå. Jag skriver ner vad jag kommit fram till här så får ni gärna kommentera..jag kanske är helt ute o cyklar hehe. Så kommentera gärna detta upplägget jämfört med mitt förra..vilket som är bäst att följa.

Frukost: Lätt Afil 300 g
    Ost, fett 17% tex billinge 30 g
    müsli osötad axa balance äpple & kanel 30 g
    80 g bröd polarkraft extrem
    30 g proteinpulver
    3 kapslar fiskolja

Lunch: laxfilé eller nötfärs 250 g
    ris paraboiled 40 g
    wokgrönsaker 100 g
    3 kapslar fiskolja

Mellanmål (2-3 timmar före träning): 40 g proteinpulver
    500 g minimjölk (5 dl)
    Cashewnötter 40 g

Direkt före träning: 40 g maltodextrin
    19 g xtend

under träning: 19 g xtend

direkt efter träning: 40 g maltodextrin
    40 g proteinpulver

Middag: 300 g kycklingfilé
    40 g paraboiled ris
    100g wokgrönsaker

Kvällsmål: (15-60 min innan läggdags) proteinpulver
    20 g cashewnötter (kan ev intas tidigare på dagen)

Totalt: 3110 kcal
    282 g protein (36%)
    283 g kolhydrater (36%)
    94 g fett (28%)

Hur ser detta ut? Anser ni att detta upplägget är bättre eller ska jag följa de upplägget som jag skrivit här tidigare? (kan tillägga att med den ”nya” dieten blir det mellan ca 40-55 g protein per mål…för mycket per måltid??)

Kommentarer och tips uppskattas! :)

Jag skall vara helt ärlig……..

Jag använder ditt matschema också :P Jag börjar på ditt…HELT perfekt :) Så det ska se ut!

hehe man tackar, det låter ju fint :) ja då är det väl bara att köra på och se om dieten funkar för oss :)

Holyjones: vad använder du för proteinpulver? jag kör på ett nu som kostar 159 kr för 0.5 kg så det blir rätt dyrt i längden…

Jordnötterna har en helt värdelös aminosyreprofil.

Edit: ganska packad

hahaha !:)

A_F wrote:
    Holyjones: vad använder du för proteinpulver? jag kör på ett nu som kostar 159 kr för 0.5 kg så det blir rätt dyrt i längden…

Jag kör på ”Pure Protein GTX” Väldigt gott och innehåller glutamin och massor av amoniasyra o sådant skit vi behöver :)

Razmeister899 wrote:
    OT är en förkortning på Off Topic, d.v.s. att man pratar om något ovidkommande. :up:

Mmm, jag vet vad förkortningen betyder.. Choklad tog ju DU upp, dvs ett högst ovidkommande ämne när man ska deffa och som heller inte rörde trådskaparens ämne.. :p Därav min pik. ;)
    Var det nåt mer så tar vi PM-funktionen så vi inte sabbar killens journal, tycker jag! :emo-thumb

Holyjones wrote:
    Jag kör på ”Pure Protein GTX” Väldigt gott och innehåller glutamin och massor av amoniasyra o sådant skit vi behöver :)

Ok! vart köper du det nånstans? hittade inte när jag ”googlade” på det..är sugen på ett nytt proteinpulver som är prisvärt så jag är öppen för förslag

En sak till: om man ska börja med morgompromenader bör man då få i sig protein före så att man inte tappar muskelmassa. Tex en portion xtend (innehåller bcaa) eller t.ex. lite vassleprotein?

A_F wrote:
    En sak till: om man ska börja med morgompromenader bör man då få i sig protein före så att man inte tappar muskelmassa. Tex en portion xtend (innehåller bcaa) eller t.ex. lite vassleprotein?

Njaa, morgon promenaden bränner inte så mycket på musklerna, du behöver inte gå i jätte fort takt…jag äter inget före min morgon promenad. Jag kör morgon promenaderna för att få en jämn och fin förbränning under hela dagen, inte för att just bränna då. Självklart ska du gå dig svettig, men jag tror inte du förlorar så mycket massa pga promenaden. Proteinet är köpt från gym grossisten. Lycka till dude!

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 33 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.