Home › Forums › Deff och fettminskning › Ta bort underhudsfett
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
23 januari, 2008 at 23:05 #743623Anonym anvandareMember
Hej. Jag ska precis nu börja med proteinpulver och undrar vilka tider jag ska ta mitt protein. Jag skulle få bort lite underhudsfett och jag tycker att jag går o småäter för mycket skitsaker. Så jag har bestämt mig för att sluta med det och kanske dricka proteinpulver istället för alla dom där småsakerna.
Förrut så gymmade jag 3 gånger i veckan med ungefär samma muskelgrupper och inte så seriöst. Nu vill jag ta tag i det här och nu kör jag 5 gånger i veckan efter Max-OT schemat. Brukar även cykla till gymmet och dit har jag en jobbig backe som jag brukar pumpa på ganska bra upp för, har även en likadan på hemvägen.Jag har i hela mitt liv haft en del underhudsfett runt magen. Värst är det längst ner på magen, som en liten badring nästan. Jag har ingen dålig kondition eller något sånt, brukar springa 6 km på 30 minuter ungefär. Det är bara att mitt sista fett runt magen vill inte bort. Jag kan även se mina 4 översta magrutor men dom 2 längst ner är döljt av allt fett.
Så nu har jag några frågor:Kan man strunta i frukosten och dricka proteinpulver + äta en banan kanske. Hur mycket protein isåfall?
Vad ska man äta före gymmet?
Går det att äta bara protein efter gymmet för att bygga muskler? Om inte säg något mer, men inte för mycket kolhydrater bara efterssom jag vill få bort underhudsfett.
Hur mycket protein ska jag ta innan jag går och lägger mig?Ni kan även lägga upp ett helt ”proteindrickarschema”, vilka tider jag ska ta det och hur mycket.
Proteinpulvret jag ska ta är whey-80. Räcker kolhydraterna som är i det?
Övrig info:
Ålder: 16 snart.
Vikt: 70kg
Längd: 174.
Har även alltid varit ganska tung i hela mitt liv utan att vara allt för tjock. Kan försöka fixa en bild senare.Underhudsfettet behöver inte försvinna så snabbt. Bara det blir mindre och jag bygger muskler samtidigt.
Några kanske säger att jag ska söka. Men får nog fram korrektare svar genom att jag berättar hur jag vill ha det och sånt.Tack på förhand. Är det nått jag har glömt så är det bara att påminna mig så ska jag nog få fram det.
23 januari, 2008 at 23:05 #81460Anonym anvandareMember23 januari, 2008 at 23:26 #743624Anonym anvandareMemberKung Bruno wrote:1. Kan och kan … klart du kan, om du vill. Hur mycket protein beror på dina behov och hur dagen ser ut i övrigt.2. Vanlig mat.
3. Finns ju bara fett kvar då ? Ja, det räcker med protein för att bygga muskler, däremot dör du om du inte äter fett också. Fast du kan inte räkna med att bygga muskler när du blir av med underhudsfettet.
4. Svar 1.
Okej tack för snabbt svar. Men angående fråga 3. Så äter jag ju såklart vanlig mat någon timme efter gympasset. Men jag skulle vara glad om jag låg på ungefär samma underhudsfettgrad som nu, sen innan sommaren tar jag bort det. Men jag är rädd att jag ska få mer fett eftersom jag går och småäter före och efter gymmet. Om man dricker en proteindrink på morgonen, en efter gymmet och en innan man går och lägger sig, ungefär 30g per portion + riktig mat 2 gånger om dagen i ganska stora portioner. Tror ni det skulle kunna bygga bra med muskler (eller behöver jag äta ännu mer?) och samtidigt hålla fettprocenten på samma nivå som nu ungefär?. Vet att det är svårt att avgöra men jag vill bara veta på ett ungefär.
Det som finns i det proteinet:
Näringsvärde per 100 g:
Kalorier 399
Protein 80 g
Kolhydrat 6 g
Fett 6,5 g24 januari, 2008 at 22:13 #743625Anonym anvandareMemberHej!
Du verkar inte kunna nånting (inte illa menat) och du kommer att få 5 nya frågor av varje nytt svar i denna tråd.
Mitt tips till dig är att läsa runt bland de andra 1000 trådarna som handlar om exakt det som du frågar om. Det kommer att ge dig mycket mer.
Så, nu har du att göra de närmaste timmarna…:emo-thumb
24 januari, 2008 at 22:37 #743626Anonym anvandareMemberMyling wrote:Hej!Du verkar inte kunna nånting (inte illa menat) och du kommer att få 5 nya frågor av varje nytt svar i denna tråd.
Mitt tips till dig är att läsa runt bland de andra 1000 trådarna som handlar om exakt det som du frågar om. Det kommer att ge dig mycket mer.
Så, nu har du att göra de närmaste timmarna…:emo-thumb
Du tog orden ur min mun, eller ur mina fingrar kanske snarare i detta sammanhang..
Alltså detta är ett forum och visst ska man fråga på om man undrar över något, men eftersom det finns oändligt med trådar här är chansen att man inte är den första människan i världen med samma problem är rätt rejäl. Lycka till ändå:up:
25 januari, 2008 at 07:21 #743627Anonym anvandareMemberTycker dock inte att du väger speciellt mycket som du säger…en annan ligger på 90kilo/183cm
25 januari, 2008 at 09:19 #743628Anonym anvandareMemberVäger man 70 kg är man inte tung, oavsett om man har lite flab runt midjan.
Som tidigare påpekats: Kolla in gamla trådar kring detta – det finns hur mycket information som helst att hämta.
6 augusti, 2008 at 13:53 #743629Anonym anvandareMemberDrick inte sån gegga …. Du är på tok för ung till att börja med, enda du kommer göra med protein pulver är att skada din ämnesomsättning!
Whey-80 är inte i sig ren protein utan Whey 80 används för viktökning vid träning. Vad jag tycker är att det är bortkastade pengar. Billigare att äta vanlig mat och smakar mycket godare.
Det du ska tänka på är att må bra, vad du kan göra för att bli av med dit lilla fett är att äta mindre måltider oftare över dagen och på så vis öka kroppens ämnesomsättning den naturliga vägen.
Ät innan du blir hungrig, sluta innan du är mätt. Undantag är att du äter tex en keso (blanda med proviva jordgubb blir mums) plus lite frukt direkt efter träningen. Alternativt kan du laga din egen återhämtningsdricka med 2-3 ägg 2-3 dl mjölk, en hel banan och valfri smaksättning (oboy?). Vänta en liten stund innan du ska äta middag lr när det nu är du tränar. Ät en rejäl middag bestående av blandad mat med mycket grönt, ät gärna mycket rått.
Lev ett gott liv och få en fin kropp. Att vara maxdeffad är nummer ett rejält fult i din ålder (inte snyggt på någon egentligen). Det är inte hälsosamt och sjukt mycket naturliga vitaminer tappas påvägen, ditt immunsystem försämras och du blir mer mottaglig till sjukdomar (har inte varit förkyld på 3 år, inte haft feber på 5 år).
Ta bort alla drycker du brukar dricka och ersätt med gooda fruktsmoothies och rent KRAN VATTEN (gott med citron). Dricker själv ungeför 8-10 halvliters flaskor kranvatten per dag. Du får finare hud och piggare hjärna, slipper alvedon missbruk etc.
6 augusti, 2008 at 13:59 #743630Anonym anvandareMemberStyrkaFTW wrote:Drick inte sån gegga …. Du är på tok för ung till att börja med, enda du kommer göra med protein pulver är att skada din ämnesomsättning!Whey-80 är inte i sig ren protein utan Whey 80 används för viktökning vid träning. Vad jag tycker är att det är bortkastade pengar. Billigare att äta vanlig mat och smakar mycket godare.
Det du ska tänka på är att må bra, vad du kan göra för att bli av med dit lilla fett är att äta mindre måltider oftare över dagen och på så vis öka kroppens ämnesomsättning den naturliga vägen.
Ät innan du blir hungrig, sluta innan du är mätt. Undantag är att du äter tex en keso (blanda med proviva jordgubb blir mums) plus lite frukt direkt efter träningen. Alternativt kan du laga din egen återhämtningsdricka med 2-3 ägg 2-3 dl mjölk, en hel banan och valfri smaksättning (oboy?). Vänta en liten stund innan du ska äta middag lr när det nu är du tränar. Ät en rejäl middag bestående av blandad mat med mycket grönt, ät gärna mycket rått.
Lev ett gott liv och få en fin kropp. Att vara maxdeffad är nummer ett rejält fult i din ålder (inte snyggt på någon egentligen). Det är inte hälsosamt och sjukt mycket naturliga vitaminer tappas påvägen, ditt immunsystem försämras och du blir mer mottaglig till sjukdomar (har inte varit förkyld på 3 år, inte haft feber på 5 år).
Ta bort alla drycker du brukar dricka och ersätt med gooda fruktsmoothies och rent KRAN VATTEN (gott med citron). Dricker själv ungeför 8-10 halvliters flaskor kranvatten per dag. Du får finare hud och piggare hjärna, slipper alvedon missbruk etc.
Skada ämnesomsättningen av proteinpulver, det skulle jag vilja se en studie el. dyl. på..?
Att dricka en proteindrink är bara ett smidigt sätt om man inte kan/tänker äta på en stund efter passet avslutats.
Om vi då tar Whey-80 som exempel så är detta en återhämtningsdrink, ligger man på kcalöverskott kan man inte säga vilket specifikt livsmedel som ligger bakom viktuppgången.
Och att ha ägg i ”återhämtningsdrickan” är inte att rekommendera då upptaget av proteinet från äggen är sämre innan tillagning, samt att det finns risk för sjukdomar.6 augusti, 2008 at 14:21 #743631Anonym anvandareMemberThere are a vast number of supplements available for bodybuilders, and it’s no wonder that they become confused by what they should use and what they shouldn’t. Some manufacturer’s make wild claims about their products ability to increase muscle and bulk, but you should be aware that there are no regulations in place to guarantee the safety or purity of a product sold as a supplement. Supplements are not required to meet the same safety standards of a pre******ion drug for instance and no requirement is needed to prove the effectiveness of any health claims the product makes.
That’s not to say that none of them work. Some studies have shown that certain products may do what the advertising claims. However some products may only leave you lighter in the wallet instead of giving you the benefits that the advertising promises. In some cases users of certain protein lables and products have experienced a decreasing metabolism when consuming proteindrinks for a longer period of time. (taget från [http://www.safesport.co.uk])
Jag är inte direkt insatt i de olika märken dock känner jag till Whey-80 eftersom min polare dricker det.
Och att ägg skulle vara farligt i sverige har jag aldrig hört förut. Jag har ätit ägg sen jag kan komma ihåg råa och aldrig upplevt några konstigheter. Det är upp till en själv ifall man gillar det eller inte. Var endast ett råd.
6 augusti, 2008 at 14:26 #743632Anonym anvandareMemberStyrkaFTW wrote:Och att ägg skulle vara farligt i sverige har jag aldrig hört förut. Jag har ätit ägg sen jag kan komma ihåg råa och aldrig upplevt några konstigheter. Det är upp till en själv ifall man gillar det eller inte. Var endast ett råd.Faktum kvarstår, råa ägg är en bra mycket sämre proteinkälla än kokta, helt bortsett ifrån smak och konsistens.
6 augusti, 2008 at 14:32 #743633Anonym anvandareMemberStyrkaFTW wrote:Jag är inte direkt insatt i de olika märken dock känner jag till Whey-80 eftersom min polare dricker det.Och att ägg skulle vara farligt i sverige har jag aldrig hört förut. Jag har ätit ägg sen jag kan komma ihåg råa och aldrig upplevt några konstigheter. Det är upp till en själv ifall man gillar det eller inte. Var endast ett råd.
Du verkar inte direkt insatt i träning och kost för den delen heller.
Att ett proteinpulver som whey80 bara ”lättar plånboken” är ju rent skitsnack med tanke på hur fruktansvärt billigt det är.
En proteindrink i form av whey80 blandat med vatten är inte bara mer lättupptagen utan även billigare än vad din egna mix är. För att inte ens tala om smakskillnaden!6 augusti, 2008 at 14:41 #743634Anonym anvandareMemberStyrkaFTW wrote:There are a vast number of supplements available for bodybuilders, and it’s no wonder that they become confused by what they should use and what they shouldn’t. Some manufacturer’s make wild claims about their products ability to increase muscle and bulk, but you should be aware that there are no regulations in place to guarantee the safety or purity of a product sold as a supplement. Supplements are not required to meet the same safety standards of a pre******ion drug for instance and no requirement is needed to prove the effectiveness of any health claims the product makes.That’s not to say that none of them work. Some studies have shown that certain products may do what the advertising claims. However some products may only leave you lighter in the wallet instead of giving you the benefits that the advertising promises. In some cases users of certain protein lables and products have experienced a decreasing metabolism when consuming proteindrinks for a longer period of time. (taget från [http://www.safesport.co.uk])
Jag är inte direkt insatt i de olika märken dock känner jag till Whey-80 eftersom min polare dricker det.
Och att ägg skulle vara farligt i sverige har jag aldrig hört förut. Jag har ätit ägg sen jag kan komma ihåg råa och aldrig upplevt några konstigheter. Det är upp till en själv ifall man gillar det eller inte. Var endast ett råd.
Jag blev inte överygad precis.
6 augusti, 2008 at 14:59 #743635Anonym anvandareMemberBaquizz wrote:Faktum kvarstår, råa ägg är en bra mycket sämre proteinkälla än kokta, helt bortsett ifrån smak och konsistens.Jo det stämmer men du måste sätta mitt påstående gentemot det jag sa innan och se helheten. Stekta eller kokta ägg tas upp bättre än råa, dock anledningen till att man äter dom råa är mättnadskänslan. Steker du 2-3 ägg känner du dig bra mycket mätter än att spä ut 2-3 st och dricka dessa.
Lämna gärna källa på ditt påstående också
6 augusti, 2008 at 15:02 #743636Anonym anvandareMemberRazmeister899 wrote:Jag blev inte överygad precis.Det är inte dig jag ska övertyga och det är heller inte mitt mål. Däremot står jag fast vid att allt som är ur sitt ursprung från naturen framställt är det bästa. Sitter inte direkt och ”bad mouthar” pulverdrickor, endast att likvärdig och kanske bättre effekt kan fås naturliga vägar.
Sitter man bara och tänker i protein och kolhydrat vägar som vissa av er tydligen gör glömmer man väldigt gärna bort vitaminer och mineraler vilket är otaligt många gånger viktigare än det först nämnda för ett sunt och hälsosamt liv för en 15-16 åring. DUUH
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.