Ta bort underhudsfett

Home Forums Deff och fettminskning Ta bort underhudsfett

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 16 through 21 (of 21 total)
  • Author
    Tyskn wrote:
    Du verkar inte direkt insatt i träning och kost för den delen heller. :)

Att ett proteinpulver som whey80 bara ”lättar plånboken” är ju rent skitsnack med tanke på hur fruktansvärt billigt det är.
    En proteindrink i form av whey80 blandat med vatten är inte bara mer lättupptagen utan även billigare än vad din egna mix är. För att inte ens tala om smakskillnaden!

Det är inte min egen mix, det är bara ett exempel på vad jag hört folk gör istället för att handla sånt. För dig må det vara billigt men du ska ge råd till en person som inte ens arbetar och är 15-16 år gammal.

Det är inte mina ord du citerar… För en person med studiebidrag på 1000 kr lättar det ganska häftigt…

Jag är 20 år gammal min far är Shooto tränare sedan 35 år tillbaka och jag har tränat med honom sen jag kan minnas. Har styrketränat sedan jag va 14 år gammal, jag tror jag vet vad som är bäst för MIG.

StyrkaFTW wrote:
    Jo det stämmer men du måste sätta mitt påstående gentemot det jag sa innan och se helheten. Stekta eller kokta ägg tas upp bättre än råa, dock anledningen till att man äter dom råa är mättnadskänslan. Steker du 2-3 ägg känner du dig bra mycket mätter än att spä ut 2-3 st och dricka dessa.

Lämna gärna källa på ditt påstående också ;)

Känns som ett ganska kännt påstående, visst är det upp till mig att komma med källa, någon snäll människa kommer nog dock att skicka källa eller så återkommer jag under eftermiddagen

StyrkaFTW wrote:
    Det är inte dig jag ska övertyga och det är heller inte mitt mål. Däremot står jag fast vid att allt som är ur sitt ursprung från naturen framställt är det bästa. Sitter inte direkt och ”bad mouthar” pulverdrickor, endast att likvärdig och kanske bättre effekt kan fås naturliga vägar.

Sitter man bara och tänker i protein och kolhydrat vägar som vissa av er tydligen gör glömmer man väldigt gärna bort vitaminer och mineraler vilket är otaligt många gånger viktigare än det först nämnda för ett sunt och hälsosamt liv för en 15-16 åring. DUUH

Att antyda att någon bara koncentrerar sig på makronutrienterna är fel, med tanke på att det inte ens är med i diskussionen.
    En 15-16 åring som vill tappa i kroppsfett skiljer sig inte från mängden.
    Samma saker gäller för alla som vill tappa kroppsfett, vill man dricka proteindrinkar med malto/vitargo i så finns det inget fel i det.
    Samma gäller med mat, skippar man drinkarna och istället äter all sin energi finns det inget fel i det heller.

StyrkaFTW wrote:
    Det är inte min egen mix, det är bara ett exempel på vad jag hört folk gör istället för att handla sånt. För dig må det vara billigt men du ska ge råd till en person som inte ens arbetar och är 15-16 år gammal.

Det är inte mina ord du citerar… För en person med studiebidrag på 1000 kr lättar det ganska häftigt…

Jag är 20 år gammal min far är Shooto tränare sedan 35 år tillbaka och jag har tränat med honom sen jag kan minnas. Har styrketränat sedan jag va 14 år gammal, jag tror jag vet vad som är bäst för MIG.

Du läste ju inte vad jag skrev. Om jag säger att vasslepulver är billigare än mjölk och ägg, så är det väl av fördel för den fattiga individen, eller?
    Ett ägg brukar kosta lite över en krona, eller? Priset på mjölk ligger väl runt 7kr/l.
    1,20 x 3 + 0,70 x 3 = 5,70
    1 portion whey80 hamnar på ca. 3,20kr (räknat på 1kg-förpackningen)

Bra att du vet vad som är bäst för dig. Men du behöver inte få det att framstå som ”fakta”.

Här har du en studie som viasar att man endast tar upp 50% av proteinet i ett rått ägg.
    [http://jn.nutrition.org/cgi/content/abstract/128/10/1716 http://jn.nutrition.org/cgi/content/abstract/128/10/1716%5D
    …och lite trådar om ämnet.
    [http://forum.body.se/showthread.php?t=641 http://forum.body.se/showthread.php?t=641%5D
    [http://forum.body.se/showthread.php?t=6433 http://forum.body.se/showthread.php?t=6433%5D

StyrkaFTW wrote:
    Drick inte sån gegga …. Du är på tok för ung till att börja med, enda du kommer göra med protein pulver är att skada din ämnesomsättning!

Skitsnack. Hur kan man ens få för sig att påstå en sån sak?:frust:

StyrkaFTW wrote:
    Whey-80 är inte i sig ren protein utan Whey 80 används för viktökning vid träning.

Nej det måste inte vara i syfte att gå upp i vikt. Det är vassleprotein i pulverform. Proteinet i sig har samma effekt i form av pulver som i sin naturliga form, d.v.s. i komjölk.

StyrkaFTW wrote:
    Det du ska tänka på är att må bra, vad du kan göra för att bli av med dit lilla fett är att äta mindre måltider oftare över dagen och på så vis öka kroppens ämnesomsättning den naturliga vägen.

Ämnesomsättningen ökar inte för att man stoppar in mat i munnen i tid och otid. Det är en myt som är helt ologisk.

StyrkaFTW wrote:
    Dricker själv ungeför 8-10 halvliters flaskor kranvatten per dag. Du får finare hud och piggare hjärna, slipper alvedon missbruk etc. :P

Onödigt så det skriker om det. Ytterst få av oss behöver ens dricka 2 liter om dagen såvida det inte är jättevarmt och/eller vi svettas ymnigt. Och inte kommer man få ”piggare hjärna” av det. Eller har du några källor som styrker att såna onödiga mängder vatten skulle förbättra hjärnkapacitet och hyn?

Gör du dig bara till eller tror du verkligen själv på allt du påstår i ditt inlägg?

StyrkaFTW wrote:
    Drick inte sån gegga …. Du är på tok för ung till att börja med, enda du kommer göra med protein pulver är att skada din ämnesomsättning!

Whey-80 är inte i sig ren protein utan Whey 80 används för viktökning vid träning. Vad jag tycker är att det är bortkastade pengar. Billigare att äta vanlig mat och smakar mycket godare.

Det du ska tänka på är att må bra, vad du kan göra för att bli av med dit lilla fett är att äta mindre måltider oftare över dagen och på så vis öka kroppens ämnesomsättning den naturliga vägen.

Ät innan du blir hungrig, sluta innan du är mätt. Undantag är att du äter tex en keso (blanda med proviva jordgubb blir mums) plus lite frukt direkt efter träningen. Alternativt kan du laga din egen återhämtningsdricka med 2-3 ägg 2-3 dl mjölk, en hel banan och valfri smaksättning (oboy?). Vänta en liten stund innan du ska äta middag lr när det nu är du tränar. Ät en rejäl middag bestående av blandad mat med mycket grönt, ät gärna mycket rått.

Lev ett gott liv och få en fin kropp. Att vara maxdeffad är nummer ett rejält fult i din ålder (inte snyggt på någon egentligen). Det är inte hälsosamt och sjukt mycket naturliga vitaminer tappas påvägen, ditt immunsystem försämras och du blir mer mottaglig till sjukdomar (har inte varit förkyld på 3 år, inte haft feber på 5 år).

Ta bort alla drycker du brukar dricka och ersätt med gooda fruktsmoothies och rent KRAN VATTEN (gott med citron). Dricker själv ungeför 8-10 halvliters flaskor kranvatten per dag. Du får finare hud och piggare hjärna, slipper alvedon missbruk etc. :P

1. Whey-80 är fullvärdigt vassleprotein, hur mycket renare vill du ha det? Det behövs absolut inte bara användas vid viktökning, fungerar utmärkt vid deff då en portion bara innehåller ca 120 kcal.

2. Är din åsikt om hur snyggt deff är den allmäna åsikten? Du får det att låta så.

3. Att du inte varit förkyld på 3 år och inte deffat gör att om man deffar så blir man oftare förkyld? Om vi ska resonera så vill jag avråda alla på Body att äta kroppkakor, jag har aldrig ätit det i hela mitt liv och aldrig haft cancer !

Quote:

1. Och det lättar inte i plånboken att käka massa ägg menar du? Per gram protein så är proteindryck mycket billigare.

2. Åter igen, bara för att någonting har fungerat till dig så behöver du inte blåsa upp det som det kommer från Livsmedelsverkets rekomendationslista.

Quote:
    Sitter man bara och tänker i protein och kolhydrat vägar som vissa av er tydligen gör glömmer man väldigt gärna bort vitaminer och mineraler vilket är otaligt många gånger viktigare än det först nämnda för ett sunt och hälsosamt liv för en 15-16 åring. DUUH

Har någon här sagt till han att han endast ska dricka proteindryck under dagen och inget annat?

Quote:
    Gör du dig bara till eller tror du verkligen själv på allt du påstår i ditt inlägg?

Word!

Viewing 6 posts - 16 through 21 (of 21 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.