Tacksam för tips inför deff..

Home Forums Deff och fettminskning Tacksam för tips inför deff..

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 44 total)
  • Author

Hej!

Tänkte köra en deff nu efter nyår ca 14 veckor lång.
    Upplägg något i denna stil:
    Styrke 5 pass/vecka
    Cardio 5 pass/vecka (morgonpromenad + efter träning)
    Vore tackam om någon kunde lägga ut ett kostschema över en dag!:pop:

I dagsläget brukar jag trycka en proteinare samt tillskott av mineraler och vitaminer (omega 3 också?) innan morgonpromenaden. Ska jag köra på det eller skippa proteinarn??

Om man kör förbränning efter styrkepasset ska man ta gainer efter avslutad styrke eller efter förbränning??

Brukar ni skära ner på gainer under deff?

Ska man lägga in en ätardag också??

Kom gärna med andra tips som hör en deff till…

Mvh Andreas

Gainer efter träning är bra för återhämtningen såväl vid bulk som deff, dock innehåller gainern ganska mycket energi så du bör fråga dig själv om fördelarna med den marginellt förbättrade återhämtningen överväger nackdelarna med kcal från något som är ganska näringslöst och inte ger särskilt mycket mättnad.

Ätardagar är svåra att definiera, äter du mer än du förbrukar så stagneras ju viktnedgången just den dagen. Beroende på hur mycket du grisar i dig desto mer förstör du. För en del är det viktigt för psyket att få äta vad man vill, klarar du dig utan så är det klokt att skippa ätardagen.

I övrigt kan det vara klokt att basera kosten på mat som du känner dig mätt på, som är näringsrik men relativt energifattig och som du känner att du inte så lätt överäter på. Det kan variera men potatis, grönsaker, gröt, proteinrik mat o.s.v. brukar rekommenderas. Undvik dessutom ingenting, d.v.s. försök inte nolla kolhydrater eller undvika fett eller något sådant. Det tycker iaf jag är dumt.

Du kan ju kolla in min journal, ska också börja deffa efter nyår.

Där står mitt kostschema, du kanske kan få lite inspiration :)

Tack för snabbt svar!!
    Tacksam för fler tips, välkommna att fylla i med allt som är viktigt vid en deff!

Karlssooooon wrote:
    Du kan ju kolla in min journal, ska också börja deffa efter nyår.

Där står mitt kostschema, du kanske kan få lite inspiration :)

Det ska jag göra, tackar:emo-thumb

[http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881]

Där har du allt !

Hur många cardio pass brukar ni ligga på under en deff, per vecka?

Ingen som har deffat som kan lägga ut ett exempel över hur en dag såg ut kostmässigt?

Hälsningar Andreas

andreas99 wrote:
    Hur många cardio pass brukar ni ligga på under en deff, per vecka?

Vad vill du uppnå, få bättre kondition, bara förbruka extra energi eller både och?

Vill du öka konditionen ska du träna, d.v.s. inte promenera och dylikt. Promenader är annars ett utmärkt sätt att få lite extra motion och förbruka lite extra energi utan att det sliter ett dugg på kroppen.

Konditionsträning bör vara en intensitet som åtminstone får dig att flåsa och ökar pulsen kännbart. Vid vilken intensitet individen uppnår denna belastning beror på utgångsläget.

Du måste inte köra någon träning alls utöver styrketräningen om du inte vill, men det är ju som sagt ett smidigt sätt att förbruka lite extra energi.

Finns det nån vänlig själ som genomgått en seriös tävlingdeff som kan komma med lite tips…

Tack på förhand/ Andreas

Duger inte tipsen du fått? Det jag skrivit i tråden har jag gjort för att vara schysst och kanske kunna hjälpa till lite.

Om det inte duger åt dig behöver jag inte fortsätta.

Inte något illa menat, är tacksam för alla svar och funderingar:emo-thumb
    Är väl ute efter något mer konkret, tex ett kostupplägg över dag osv. Lite mer erfarenheter från någon som deffat och kan komma med tips, öka cardio eftersom etc.

Tack återigen för alla som svarat och tagit sig tid för att hjälpa mig/Andreas

Ni som har deffat, brukar ni ta en gainer/protein efter styrketräningen eller vänta tills ni har kört förbränning efter styrkepasset? För och nackdelar?

andreas99 wrote:
    Ni som har deffat, brukar ni ta en gainer/protein efter styrketräningen eller vänta tills ni har kört förbränning efter styrkepasset? För och nackdelar?

Vänta tills du kört förbränningen!

Ska man ligga på ca 30 min förbränning efter styrkepass så att man inte tappar för mycket muskler?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 44 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.