Tappa 15kg fram till jul

Home Forums Deff och fettminskning Tappa 15kg fram till jul

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author

Tjena alla!

Jag är 22 årig kille som har fått nog på övervikten och vill bli av med det mesta fram till jul. Jag vet inte om jag har ett vettigt mål, vi får se hur det artar sig.

I dagsläget väger jag 87,6kg och har en fettprocent på 30,6%

Hur ska jag lägga upp min träning? Jag ”jobbar” som pokerproffs och kommer göra det x antal år framåt så jag har en hel del tid att lägga på träningen. Är det ett rimligt mål?

Jag har tänkt att köra powerwalk innan frukost varje dag, jag har även haft en tanke på att skaffa en såndär Orbitrec för de dagarna då regnet står i backen men om man nämner sånt här får man skäll va? Vad tycker ni om produkten?

Jag ska införskaffa mig ett gymkort och koncentrera mig där på löpning och andra konditionsgrejer. Muskler kan vänta, det är fettet jag vill bli av med!

Jag är tacksam för alla slags råd och rättelser som ni har på lager.

När vi kommer till mat så äter jag gärna pasta med köttförsås och liknande. Lax verkar ju kanon så det har jag börjat äta tillsammans med ris och nån sås. Till frukost är det fil musli och ägg som gäller. Jag älskar ägg och det är positivt väll?

Alla förslag på mat är välkomna!

Tack på förhand

[http://forum.body.se/showthread.php?t=22347]
    En värdig tråd och läsa

Sedan till maten:

Skär ner på kolhydraterna och fetterna, det mesta av din energi bör komma från protein, men uteslut inte kolhydrater och fetter helt om du tror det är så jag menar.
    Käka en hel del makrill, kyckling, nötkött, kalkon och tonfisk

Luckbox wrote:
    Jag ska införskaffa mig ett gymkort och koncentrera mig där på löpning och andra konditionsgrejer. Muskler kan vänta, det är fettet jag vill bli av med!

Det där är ett väldigt dumt val. Att skippa styrketräning vid viktnedgång är verkligen inte särskilt lyckat.

Det är tveklöst det bästa sättet att bibehålla muskelmassan vid energiunderskott tillsammans med ett högt proteinintag. Dessutom är styrketräningen ovärdelig ur flera andra hälsoperspektiv. Så skippa den INTEm styrketräning är mer än att bara få stor kropp och/eller ta mycket vikter i bänkpress.

Luckbox wrote:
    Tjena alla!

Jag är 22 årig kille som har fått nog på övervikten och vill bli av med det mesta fram till jul. Jag vet inte om jag har ett vettigt mål, vi får se hur det artar sig.

I dagsläget väger jag 87,6kg och har en fettprocent på 30,6%

Hur ska jag lägga upp min träning? Jag ”jobbar” som pokerproffs och kommer göra det x antal år framåt så jag har en hel del tid att lägga på träningen. Är det ett rimligt mål?

Jag har tänkt att köra powerwalk innan frukost varje dag, jag har även haft en tanke på att skaffa en såndär Orbitrec för de dagarna då regnet står i backen men om man nämner sånt här får man skäll va? Vad tycker ni om produkten?

Jag är tacksam för alla slags råd och rättelser som ni har på lager.

När vi kommer till mat så äter jag gärna pasta med köttförsås och liknande. Lax verkar ju kanon så det har jag börjat äta tillsammans med ris och nån sås. Till frukost är det fil musli och ägg som gäller. Jag älskar ägg och det är positivt väll?

Alla förslag på mat är välkomna!

Tack på förhand

30% bf på 87 kg är för jävligt och det tyder på att du har väldigt lite muskler som det är. I bästa fall ser du smalfet ut när du droppat 10 kg, vilket inte är någon direkt het look. Börja gärna med löpning, men exkludera inte styrketräningen. Du kommer med största sannolikhet lägga på dig något eller några kilo muskler även om du tappar fett (aka nybörjarmagi).

Tack för tipsen! Jag glömde skriva min längd tidigare om det är av nytta, 170cm.

Japp 30% är det enligt vågen jag skaffat mig, förhoppningsvis går det inte lita på den ;)

När det kommer till alkohol, vad bör man dricka? Jag vet att man inte bör dricka nåt men det fungerar inte riktigt med min livsstil. Jag festar nog 2-3ggr / månad. Är vin det som innehåller minst kalorier eller ska man hålla sig till whiskeyn? Öl är det sämsta eller?

Jag var och köpte mig en Ipod igår och har precis kört min första powerwalk. Jag har förstått att man ska köra den innan frukost helst, men hur länge? Kan en powerwalk vara för kort respektive lång?

Luckbox wrote:
    När det kommer till alkohol, vad bör man dricka? Jag vet att man inte bör dricka nåt men det fungerar inte riktigt med min livsstil. Jag festar nog 2-3ggr / månad. Är vin det som innehåller minst kalorier eller ska man hålla sig till whiskeyn? Öl är det sämsta eller?

Du kan ju undvika typ Bailey’s, Dooley’s, White russian och andra typer av drycker med tokmycket kcal. I övrigt dricker du det du gillar. Om du nu tycker det är värt supandet under deff är det ju bara löjligt att leta den mest ”deffvänliga drycken”.

Tycker du mer om rödvin än öl så är ju valet säkert klokt. Men inte om det är tvärtom, då är öl det bästa valet. I vilket fall är det viktigaste att du inte toksuper och fyllekäkar en massa.

Luckbox wrote:
    Jag har förstått att man ska köra den innan frukost helst, men hur länge? Kan en powerwalk vara för kort respektive lång?

Du kör när du vill och hur länge du vill.

Luckbox wrote:
    Tack för tipsen! Jag glömde skriva min längd tidigare om det är av nytta, 170cm.

Japp 30% är det enligt vågen jag skaffat mig, förhoppningsvis går det inte lita på den ;)

Jag var och köpte mig en Ipod igår och har precis kört min första powerwalk. Jag har förstått att man ska köra den innan frukost helst, men hur länge? Kan en powerwalk vara för kort respektive lång?

Du får samma effekt som på dag och natt, det är kalori minus du ska ligga på för att gå ner i vikt, din kropp är inte magisk innan frukost.

Eddie Vedder wrote:
    Om du nu tycker det är värt supandet under deff är det ju bara löjligt att leta den mest ”deffvänliga drycken”.

I vilket fall är det viktigaste att du inte toksuper och fyllekäkar en massa.

Äh. Det är klart att man kan försöka minimera skadorna. Jag dricker nästan alltid renat med sockerfritt som tillbehör, ärligt talat vill jag ändå bara bli plackad.

+1 på det sista däremot, sup dig inte äcklig så är det lugnt.

nutz wrote:
    Äh. Det är klart att man kan försöka minimera skadorna. Jag dricker nästan alltid renat med sockerfritt som tillbehör, ärligt talat vill jag ändå bara bli plackad.

Det är ju goda groggar så det förstår jag att du gör.:)

Allright! tack åter igen.

Hur gör vi med ägg under fettminskningen. Som det är nu äter jag typ 6-8 ägg om dagen, bra eller anus?

Luckbox wrote:
    Som det är nu äter jag typ 6-8 ägg om dagen, bra eller anus?

Det är mycket ägg minst sagt.;)

Jag personligen tror inte det är någon fara alls men jag har viss vetenskap emot mig på den fronten. Att äta JÄTTEMYCKET av något under lång tid kan alltid vara lite småriskabelt. Jag äter också mycket ägg om än inte så mycket. Det är i mina ögon bland det bäsrta man kan äta, både suveränt rent smak- och näringsmässigt samt billigt.

Men som sagt, ingen kan nog svara på din fråga helt och hållet. Min gissning faller på alternativet ”bra”. Andra skulle kanske svara ”anus”. The choice is yours’ to make!8)

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.