Home › Forums › Deff och fettminskning › Tappa kilo vs. Tappa muskler
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
30 juli, 2008 at 06:25 #576735Anonym anvandareMemberhenkebenke wrote:Vad innebär korrekt näringstiming?
Sunt förnuft.
Försöka äta så snabbt du kan efter passet, äta en rejäl måltid som gärna är protein- och kolhydratrik och inte alltför fet.
En proteindrink kombinerat med t.ex. vitt bröd eller kanske gainer direkt efter passet är ju inte fel det heller. Att inta vassle eller EAA på fastande mage innan passet kan också vara klokt. Gör du inte det så är det nog en fördel att ha intagit ett litet mellanmål sådär 2-3 timmar innan passet.
Men enkla förhållningsregler till näringstiming är ju helt enkelt att så snart som möjligt tillföra protein och kolhydrater i adekvata mängder. Något krav på supersnabba kolhydrater finns inte utan mängden är viktigast. Att fördela intaget efter träning på kanske två måltider jämfört med en bamsemåltid är säkert inte dumt men heller inget måste.
6 augusti, 2008 at 10:34 #576736Anonym anvandareMemberTyskn wrote:Själv brukar jag inte räkna ett dugg. Äta hyffsat med protein, och allmänt försöka äta lite. Sen korrigerar jag efter vågen.Jag är lite inne på samma linje. Jag förstår att lite djupare kunskaper i näringstiming etc. och kaloriräkning skulle vara det optimala. Men just nu känner jag för att ”hobbydeffa”. Jag har gått ner från 85,5kg till 81kg på ca. 10 veckor men då har jag knappast varit disciplinerad med min kost. Ett X (läs 2-siffrigt) antal pizzor/hamburgare har slunkit ner. Men jag är i det stora hela på rätt väg. Håller konceptet i längden?
6 augusti, 2008 at 10:41 #576737Anonym anvandareMemberJag åt också en Pizza till och från på min deff, utan att kalla det för ”ätardag”. Jag och polarna brukar ha traditionen att käka pizza dagen efter man har varit och festat. Jag sover hyffsat länge och väntar sedan någon timme, tills pizzerian öppnar vid kl. 13:00. Efter att jag har ätit en maffig pizza på kanske 1500-2200kcal håller jag mig mätt tills sent på kvällen, då tar jag en proteinshake innan jag lägger mig och har därmed inte överstigit min kaloribudget något vidare nämnvärt.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.