Home › Forums › Deff och fettminskning › Tappa så lite massa som möjligt under deff! HJÄLP
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
6 februari, 2013 at 21:28 #100917Anonym anvandareMember6 februari, 2013 at 21:28 #1073896Anonym anvandareMember
Hej får dagligen höra om tips om hur jag skall göra för att ”tappa” så lite massa som möjligt, men vet inte riktigt vem eller vad jag skall lyssna på, är inne på min andra deff (första riktiga) och har lite basic frågor som jag skulle vilja ha svar på!
Just nu ligger kroppsvikten på 87kg målet är väl runt 80! Tränat på seriös nivå lite över två år, Är 18 år gammal!
Började deffen med att strypa kolhydraterna till nästan noll, vilket jag märkte snabbt varken funkade bra varken fysiskt eller psykiskt, fick höra att jag bör ligga på MINST 200g kolhydrater per dag. Fast andra säger att det är bättre att strypa det och köra med en ”cheatday” var 10 dag ungefär
Vilket koncept tror ni på? cheatday eller Lite carbs varje dag, eller ni kanske till och med har något bättre?
Förövrigt ligger jag på ett bra överskott på protein (ca 250g om dagen)Cardion är väl den biten jag är mest osäker på… Förra året körde jag pw 4-5 dagar i veckan, hyfsat tempo i 60 minuter, vilket funkade hyfsat bra, men vet ju inte hur mycket det påverkade min massa..
Får höra allt från att jag skall köra intervaller till att jag skall hoppa cardion helt för att den bara förstör..Har ni något tips på detta?
Har ni några övriga tips/förslag som kan hjälpa mig mot målet så skriv gärna dem med
Tack på förhand! / Daniel
11 februari, 2013 at 13:34 #1074023Anonym anvandareMemberHa inte så bråttom, 7 kg borde inte kräva några drastiska förändringar på lite sikt. Borde ju räcka gott med att dra ner lite på kolhydraterna och fokusera dom runt träningen.
17 februari, 2013 at 10:36 #1074217Anonym anvandareMemberRäkna ut mer exakta värden vad du ska få i dig per dag.
En split på 40/40/20 trivs jag bra med under diet, det ger mig 200+ protein, 200+ kolhydrater.Jag väger då under 80 kg.
Menar alltså att du kan äta rätt mycket kolhydrater och ändå ligga på underskott. Räkna.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.