Testar deff, skulle detta kunna funka?

Home Forums Deff och fettminskning Testar deff, skulle detta kunna funka?

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Hej!

Tänkte köra en deff under en period och se om jag får några resultat. Mitt kost-upplägg bygger på 2g protein per kg kroppsvikt (vikt: 72kg) och kalc mässigt ligger jag dagligen på ca 1200-1500.

Utöver mitt styrkeschema då så kompletterar jag detta med morgonpromenader ca 4-6 gr i veckan samt löpning 3-5 gr i veckan.

Skulle jag kunna lyckas få resultat med detta upplägg tror ni? Jag ligger på ett bra underskott samt att jag förbränner en hel del då det blir både morgonpromenad och löpning flera dar i veckan.

Kom gärna med råd, vad borde jag ändra på, vad borde jag fortsätta med osv. Är tacksam för alla synpunkter!!

dkestic wrote:
    Hej!

Tänkte köra en deff under en period och se om jag får några resultat. Mitt kost-upplägg bygger på 2g protein per kg kroppsvikt (vikt: 72kg) och kalc mässigt ligger jag dagligen på ca 1200-1500.

Utöver mitt styrkeschema då så kompletterar jag detta med morgonpromenader ca 4-6 gr i veckan samt löpning 3-5 gr i veckan.

Skulle jag kunna lyckas få resultat med detta upplägg tror ni? Jag ligger på ett bra underskott samt att jag förbränner en hel del då det blir både morgonpromenad och löpning flera dar i veckan.

Kom gärna med råd, vad borde jag ändra på, vad borde jag fortsätta med osv. Är tacksam för alla synpunkter!!

Haha tror egentligen ingen kan ge ett bra svar på din fråga när du inte nämner om du är tjej eller kille, hur länge du har tänkt att deffa, ungefär hur mycket muskler du har, hur gammal du är osv..

Det enda jag skulle kunna säga är att 1200-1500kcal verkar lite lågt om det inte är en quick fix på typ 1-2 veckor eller så och om du redan ligger på en ”inte överdrivet hög kroppsfettprocent” finns det ju risk för muskelförlust

Hej!

Jag ser samma problem som fitnesserik till och börja med, sen tycker jag, återigen som fitnesserik, att du verkar lägga dig allt för lågt i kcal-intag. För att inte deffa bort muskler, vilket du absolut inte vill, bör du inte ligga lägre än -500 kcal om dagen.

För att deffa på ett bra sätt där det är fett och inte muskler som går åt bör du tappa cirka 0,5 kg i veckan (3500 kcal) vilket alltså är -500 om dagen. Går du ner mer kan du nästan vara säker på att du äter upp dig själv, alltså blir av med muskler vilket är oerhört ledsamt om du har för avseende att vara deffad :)

Mvh!

Hej!

Men hur ofta har du tänkt att träna? Tycker det låter mycket som du skriver…
    Du ska köra ditt styrkeprogram, du skriver inte hur många ggr/vecka. Men iom att styrkan är det viktigaste att köra under deff så antar jag att det är 4-5 ggr i veckan?
    Sen ska du springa 3-5 ggr i veckan samt morgonpromenad 4-6 ggr i veckan??
    Tänk på att kroppen måste få vila i alla fall en dag i veckan för att kunna återhämta ordentligt.
    Tar du en lagom morgonpromenad kan du ju köra ett pass på eftermiddagen, men se till att inte köra cardio i samband med styrketräning.

Lagom kan ju vara morgonpromenad 4-6 ggr i veckan, styrketräning 4-5 ggr och ett cardiopass i veckan.

SPH

dkk wrote:
    Hej!

Tjena!
    Tycker också 1200-1500 verkar vara lågt, ett underskott på 500-1000 känns mer rimligt. Känns lite overkill med både morgonpromenader och löpning. Prioritera kost + tung styrketräning. Lägg till cardio de dagar du inte tränar, låg-medel intensiv löpning. Lycka till!!

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.