Home › Forums › Deff och fettminskning › Tips och synpunker på min ”deff”?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
20 juli, 2009 at 23:40 #62671Anonym anvandareMember20 juli, 2009 at 23:40 #413147Anonym anvandareMember
Den sista helgen i augusti går [http://forum.body.se/showthread.php?t=45453 Klenespelen] av stapeln i de värmländska skogarna där jag och 4 vänner tävlar i bänkpress, chins, dips och stocklyft. Att jag är starkast råder inga tvivel om men det gäller ju att vara stark i förhållande till sin vikt. Eftersom jag vägde in på 89 kg för en vecka sedan och mina kombattanter har en matchvikt på 73 kg så känner jag att jag måste göra något.
Och det har jag gjort. För en vecka sedan drog jag igång min ”deff”. Och upplägget ser ut som följande: morgonpromenad på ca 1 h 4-5 ggr/vecka.
Frukosten: samma varje morgon, 1 dl fiberhavregryn och 3 ägg.
Mellanmål: en burk lättkesella med fun light om dagen, och ibland (oftast före gymet) 2 knäckebröd med makrill i tomatsås. Sen går det ner en hel del frukt och proteindrinkar.
Lunch och middag består oftast av kyckling, lax eller torsk med ris, olivolja och ett lass grönsaker.
Efter passen tar jag en gainer och jag är mitt i en kreatinkur.Summa summarum:
Jag tränar 3 dagar/vecka, tar 4-5 morgonpromenader och ligger på mellan 1700-2200 kcal/dag uppdelat på ca 200g protein, 50 g fett och 150 g kolhydrater. Kan väl nämna att jag är ca 182 cm lång och vägde i morse 86,8.Senaste veckan har jag tappat 1,7 kilo men upplever inte att jag blivit svagare. Är det bara att köra på eller bör jag göra ändringar??
Tack på förhand. :up:
21 juli, 2009 at 09:12 #413148Anonym anvandareMemberGår du ner så är det bara att fortsätta. Ser hur som helst inte ut som du svälter.
Men jag får känslan att du inte riktigt har koll på kalorierna. Ta en dag och väg och räkna maten du trycker i dig.
På diet brukar jag dra ner på proteindrinkarna och istället äta mer mat, då det mättar betydligt bättre. Även gainern skulle jag fundera på om du verkligen ska dricka. Du kanske kan ta din proteindrink där istället och komplettera med någon kolhydratskälla. Så får du äta lite mer där också.
Annars ser din diet väldigt sund ut, av det man kan urskilja.
Lycka till!
21 juli, 2009 at 10:09 #413149Anonym anvandareMemberTack för svaret.
Kalorierna har jag full koll på, för jag har vägt och räknat på allt jag har stoppat i mig senaste veckan och de 1700-2200 kcal/dag är vad jag har legat på då (förutom en dag när jag var på 90-årskalas och det var kallskuret och rökt lax och grejer, men den dagen räknar jag inte). Det blir lite fler kalorier de dagarna jag tränar iom gainern. och proteinerna, kolisarna och fettet är ungefär ett genomsnitt av senaste veckan.. Men ligger jag bra till där, om man ser till energiprocent osv?Och har du några tips på bra mellanmål som mättar bättre istället för frukt och proteindryck?
tack
21 juli, 2009 at 11:10 #413150Anonym anvandareMemberFörslag:
lätt kesella (kvarg)
mini keso
omelett
äggröraEller så tar du bort mellanmålen och äter lite mer av de riktiga måltiderna.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.