Home › Forums › Deff och fettminskning › tips/kritik?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
29 april, 2008 at 22:51 #771106Anonym anvandareMember
Tjena!
tänkte höra vad ni tycke rom detta upplägg?
har som mål att gå ner till 75kg och väger nu 86kg.
Ätit och tränat så här i ca 2 månader nu och tappat 10kg.
Men även delvis muskler.Ex på kosten på en dag:
07.30 omelett på 5 ägg, omega 3, vitaminer
10.00 Protein Drink (ca 50g protein)
12.00 Mat, större delen protein i form av kött/fisk
15.00 Protein Drink (ca 50g protein)
17.00 Protein Drink (ca 50g protein)
18.00 Gym, styrke träning ca 1,5 timme och 20 minuter kardio (varannan dag)
19.30 Protein Drink (ca 50g protein)+ ev 2-3 riskakor
20.30 Mat och då med lite kolhydrater
23.00 Kvarg,vitaminer,omega 3
SOVA!Tränigen:
Varierar men grundar på detta upplägg.Måndag: Bröst, biceps, mage, ev vader +20 min kardio
Tisdag: Axlar, triceps
Onsdag: Ben,mage +20 min kardio
Torsdag: Rygg,traps
Fredag: Armar,mage +20 min kardioSen blire det ca 3 promenader i veckan.
Kommnentera gärna detta upplägg om det finns något jag skulle kunna förbättra i dieten elr tänka på?
Mvh
29 april, 2008 at 22:51 #82431Anonym anvandareMember29 april, 2008 at 23:10 #771107Anonym anvandareMemberGlömde tillägga att jag kör ätar dagar på lördagar, Är det något jag borde dra ner på?
29 april, 2008 at 23:42 #771108Anonym anvandareMemberJag kan inte säga att jag är någon expert inom området men jag skulle själv promenera varje dag och gå ner på 3-4 gympass. Varför har du maten två timmar efter passet? Tryck i dig maten och drick proteindrycken då också..
30 april, 2008 at 06:29 #771109Anonym anvandareMemberhelge12 wrote:Jag kan inte säga att jag är någon expert inom området men jag skulle själv promenera varje dag och gå ner på 3-4 gympass. Varför har du maten två timmar efter passet? Tryck i dig maten och drick proteindrycken då också..blir det inte på tok för mycket protein då? Alltså att det bli mycket mer än vad kroppen tar upp vid ett tillfälle, ca 50g protein i drinken och ca 50 g protein i maten, då måste väl större delen bara gå igenom? Rätta mig gärna om jag har fel..
30 april, 2008 at 07:35 #771110Anonym anvandareMemberP-Power wrote:Rätta mig gärna om jag har fel..Du har 100% fel.
30 april, 2008 at 21:05 #771111Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Du har 100% fel.Jasså? Tar verkligen kroppen upp allt då?
30 april, 2008 at 21:29 #771112Anonym anvandareMemberOm du menar om allt blir till muskelmassa så är svaret nej, men det mesta av proteinet oxideras alltid till glukos.
1 maj, 2008 at 09:10 #771113Anonym anvandareMemberP-Power wrote:Jasså? Tar verkligen kroppen upp allt då?Ja hade det varit så att kalorier bara går raka vägen igenom hade det nog varit väl känt som bantningskur, tror du inte det? Nog för att högproteindieter är populära men inte p.g.a. den gamla, till synes odödliga, skitmyten om att bara 30 gram protein åt gången kan tas upp.
Jag fattar inte hur vissa myter aldrig dör ut, begränsning på 30g protein/tillfälle, en veckas träning förstörs av alkohol, kroppen går in i svältläge och ”stänger av förbränningen” om man inte har mat i käften 24/7, morgonpromenadernas ”magiska effekt” o.s.v. o.s.v.
1 maj, 2008 at 09:35 #771114Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Ja hade det varit så att kalorier bara går raka vägen igenom hade det nog varit väl känt som bantningskur, tror du inte det? Nog för att högproteindieter är populära men inte p.g.a. den gamla, till synes odödliga, skitmyten om att bara 30 gram protein åt gången kan tas upp.Jag fattar inte hur vissa myter aldrig dör ut, begränsning på 30g protein/tillfälle, en veckas träning förstörs av alkohol, kroppen går in i svältläge och ”stänger av förbränningen” om man inte har mat i käften 24/7, morgonpromenadernas ”magiska effekt” o.s.v. o.s.v.
Jepp. It never ends.
1 maj, 2008 at 12:41 #771115Anonym anvandareMemberokej okej, men förövrigt av upplägget på kosten och träningen, ser det bra ut elr är det nått som kan fin slipas?
1 maj, 2008 at 15:09 #771116Anonym anvandareMemberP-Power wrote:okej okej, men förövrigt av upplägget på kosten och träningen, ser det bra ut elr är det nått som kan fin slipas?Jag personligen tycker helt ärligt att kostupplägget är bedrövligt, vill inte verka otrevlig men eftersom du ber om ärliga kommentarer så måste jag erkänna att det i mina ögon är helt värdelöst.
Men eftersom du lagt upp en sådan här diet så antar jag att du gjort ett medvetet val att äta så dåligt och ENBART prioritera fettförlusten och åsidosätta alla andra faktorer?
Och då är du ju medveten om det, så det är lite svårt att ge några egentliga konkreta förslag. Sett till kosten i sin helhet är ju i stort sett ALLT illa i mina ögon.
1 maj, 2008 at 16:55 #771117Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Jag personligen tycker helt ärligt att kostupplägget är bedrövligt, vill inte verka otrevlig men eftersom du ber om ärliga kommentarer så måste jag erkänna att det i mina ögon är helt värdelöst.Men eftersom du lagt upp en sådan här diet så antar jag att du gjort ett medvetet val att äta så dåligt och ENBART prioritera fettförlusten och åsidosätta alla andra faktorer?
Och då är du ju medveten om det, så det är lite svårt att ge några egentliga konkreta förslag. Sett till kosten i sin helhet är ju i stort sett ALLT illa i mina ögon.
Okej, Hur hade du lagt upp det om man får fråga? med både mängd och hur många ggr pe dag?
1 maj, 2008 at 18:23 #771118Anonym anvandareMemberP-Power wrote:Okej, Hur hade du lagt upp det om man får fråga? med både mängd och hur många ggr pe dag?Jag hade ätit som folk och sett till att min energiförbrukning överstiger mitt energiintag.
Helt vanlig god mat, lite extra koll på proteinet och mycket grönsaker. Gärna näringsrika såsom broccoli, paprika, spenat, kokta morötter etc. MAT helt enkelt! Tre-fyra måltider per dag typ. Den största direkt efter träning.
1 maj, 2008 at 18:33 #771119Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Jag hade ätit som folk och sett till att min energiförbrukning överstiger mitt energiintag.Helt vanlig god mat, lite extra koll på proteinet och mycket grönsaker. Gärna näringsrika såsom broccoli, paprika, spenat, kokta morötter etc. MAT helt enkelt! Tre-fyra måltider per dag typ. Den största direkt efter träning.
Okej, men för bättre förbränning ska ja då inte dela upp på typ 8 ggr per dag? och lite mindre portioner?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.