Home › Forums › Deff och fettminskning › tips/kritik?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
5 maj, 2008 at 21:17 #771135Anonym anvandareMember
Myten om ”äta protein var tredje timma” tror jag kommer från vassletillskottstillverkarna. Om man alltid skulle inta sitt protein i vassledrinksform (vattenblandat) separerat från kolhydrat/fett-maten man äter så skulle det nog vara behövligt att inta vassledrinkarna var tredje timme. Men ingen som är någorlunda vettig i huvudet gör ju det. Bara den lilla skillnaden att blanda vasslet med mjölk, eller dricka den tillsammans med mat gör att proteinutsöndringen blir långsammare.
Om man då baserar sitt proteinintag på riktig mat, därbland mycket mejeriprodukter så blir utsöndringen ännu långsammare.
7 maj, 2008 at 12:35 #771136Anonym anvandareMemberKung Bruno wrote:Bra artiklar:[http://bodyrecomposition.com/articles.html]
Tack men är tyvär tok kass på engelska..
7 maj, 2008 at 12:38 #771137Anonym anvandareMemberBenjamin_fj wrote:Myten om 30 gram var 3 timma. Kan du sluta tänka på. Jag utgick efter den i flera år ! Sen efteråt utgick jag efter att äta när det passade mig, men fortfarande bra ca 6 mål per dag. En del mål är ju riktigt små, så de räknas knappt. Men jag håller med Eddie Vedder.Jag märker ingen skillnad nu, det skulle i så fall vara bättre. Det var bara någon dålig mynt som någon hittade på.
När jag äter som jag gör nu, mår jag mycket bättre. Jag slipper titta på klockan och reslutatet är knappast sämre, snarare bättre.
I slutändan är det slutresultatet av dina måltider, dvs den totala siffran på protein, kolhydrater, feft, kacl t osv som avgör om du har ätit bra. Inte ”hur” du gör det, dvs att äta var 3, timma.
Okej, nu börjat fundera på att lägga upp kosten på ett anorlunda sett.
7 maj, 2008 at 15:57 #771138Anonym anvandareMemberP-Power wrote:Okej, nu börjat fundera på att lägga upp kosten på ett anorlunda sett.Gör på det sättet som passar dig vardag bäst. Passar det bra med 3 timmar osv, så kan du ju göra så. Men om du jobbar och inte hinner så fär du äta extra mycket när du väl äter.
dvs. Gör på det sättet som passar dig bäst
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.