Home › Forums › Deff och fettminskning › Tjejer och silikonbröst (främst riktat till er tjejer)
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 maj, 2008 at 13:30 #537206Anonym anvandareMember
(Jag visste inte riktigt var jag skulle lägga den, om den ligger totalt tokigt kan ju nån flytta den)
Det här inlägget är varken till för att uppröra nån eller hänga ut nån eller att de som vill svara måste redogöra för huruvida de valt det ena än det andra utan bara för att skapa en diskussion. Så, då var det klargjort.
Som de flesta vet så innebär ju deff och träning att man tappar fett och såklart överallt på kroppen vilket då i sin tur innebär att brösten nästintill försvinner eller åtminstone reduceras en hel del. (Inlindat jag vet)
Om jag ska vara lite personlig så har ju mina minskat markant när fettprocenten minskat. 😮
Därför har jag bollat med tanken om det är värt att operera sig eller inte.Är det värt det? Smärta, pengar, träningsbortfall osv?
Många gånger så vill man som tränar skaffa sig beachlooken (och i många fall tävla), men hur är det då på beachen när det som ”skall” spegla kvinnlighet knappt längre finns?
Vad tycker ni? Är det värt det? För och nackdelar med att operera sig vs att vara nöjd med sin kropp?
19 maj, 2008 at 13:30 #70430Anonym anvandareMember19 maj, 2008 at 13:37 #537207Anonym anvandareMemberHade du opererat dig om du bodde ensam på en öde?
(givetvis en filosofisk fråga eftersom det blir svårt att operera sig själv)
19 maj, 2008 at 15:05 #537208Anonym anvandareMemberVore jag dig skulle jag lägga fokus på hip-waist-ration: Det är där kvinnligheten sitter, enligt mig.
Eftersom du dietar, kan man på rätt goda grunder antaga att ovan nämnda område i ditt fall ser väldigt bra ut, antagligen oändligt mycket bättre än den absoluta majoriteten som hänger på stränder och liknande.
Vad är väl bröststorleken i förhållande till en tight underkropp?
Fokusera på det du är nöjd med, är mitt tips.
Tankestyrning och fokusering är vägen, mitt barn.:nod
19 maj, 2008 at 15:16 #537209Anonym anvandareMemberHade skaffat det om jag varit en hårt tränande kvinna vars bröst försvunnit.
19 maj, 2008 at 15:41 #537210Anonym anvandareMemberIATOAON wrote:Hade du opererat dig om du bodde ensam på en öde?(givetvis en filosofisk fråga eftersom det blir svårt att operera sig själv)
Jag förstår hur du tänker men ändå så är vi ”barn av vår tid”, hade jag bott på en öde ö hade jag säkert inte klätt mig som jag gör när jag går till jobbet, jag hade säkert inte fixat håret, sminkat mig osv.
19 maj, 2008 at 15:42 #537211Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Vore jag dig skulle jag lägga fokus på hip-waist-ration: Det är där kvinnligheten sitter, enligt mig.Eftersom du dietar, kan man på rätt goda grunder antaga att ovan nämnda område i ditt fall ser väldigt bra ut, antagligen oändligt mycket bättre än den absoluta majoriteten som hänger på stränder och liknande.
Vad är väl bröststorleken i förhållande till en tight underkropp?
Fokusera på det du är nöjd med, är mitt tips.
Tankestyrning och fokusering är vägen, mitt barn.:nod
You got a point!
19 maj, 2008 at 16:03 #537212Anonym anvandareMembernenya wrote:Jag förstår hur du tänker men ändå så är vi ”barn av vår tid”, hade jag bott på en öde ö hade jag säkert inte klätt mig som jag gör när jag går till jobbet, jag hade säkert inte fixat håret, sminkat mig osv.Att vara barn av vår tid tycker jag inte motiverar att utsätta sig själv för såpass stora risker som ingreppet trots allt är.
19 maj, 2008 at 16:14 #537213Anonym anvandareMemberIATOAON wrote:Att vara barn av vår tid tycker jag inte motiverar att utsätta sig själv för såpass stora risker som ingreppet trots allt är.Inte jag heller, därav ville jag dra igång en diskussion
(Alltså kanske få nån input med erfarenheter, känslomässigt osv)
19 maj, 2008 at 16:33 #537214Anonym anvandareMember[QUOTE=nenya;535697Många gånger så vill man som tränar skaffa sig beachlooken (och i många fall tävla), men hur är det då på beachen när det som ”skall” spegla kvinnlighet knappt längre finns?
QUOTE]Kolla in i Bootytråden så ser du att kvinnligheten har många sidor, och alla är de uppskattade. :up:
19 maj, 2008 at 17:21 #537215Anonym anvandareMemberJag har lite samma tankar och funderingar som du…mina kompisar har också valt att dra sig tillbaka lite:p. Vet inte om det hade spelat någon roll om jag alltid varit småbystad, men just nu känns det verkligen som att någonting har försvunnit. Skulle bara vilja vara lite mer proportionerlig. För mig är det i nuläget mest en ekonomisk fråga, då jag är student, men det lutar åt att jag kommer att göra en op. i framtiden. Tror även att det är ett beslut som man ska ta lång tid att tänka över då det finns mycket att ta i beaktning.
MVH19 maj, 2008 at 22:23 #537216Anonym anvandareMemberTänk bara på att proportionerna mellan bysten och den övriga kroppen måste stämma. En smal/liten tjej ser bättre ut med proportioneliga bröst, även om dessa kanske skulle vara i minsta laget på en kvinna med en i övrigt större kropp. Alltså: om ni minskat i storlek överlag kanske det inte skadar så mycket om brösten också minskat.
Lite svårt att förklara vad jag menade, men hoppas att ni förstår ändå.
20 maj, 2008 at 20:52 #537217Anonym anvandareMemberJag har opererat mina men det gjorde jag främst för att jag är muskulös i mig själv och inte sådär liten och tunn som många tjejer är. Jag har inte jättestora implantat och anser att de jag har gör min kropp mer proportionerlig. Däremot tycker jag personligen inte att det ser bra ut när riktigt smala tjejer opererar sig, då blir det oproportionerligt. Jag tycker att du skall vänta och se hur du känner om ett år eller så.
24 maj, 2008 at 23:26 #537218Anonym anvandareMembernenya wrote:(Jag visste inte riktigt var jag skulle lägga den, om den ligger totalt tokigt kan ju nån flytta den)Det här inlägget är varken till för att uppröra nån eller hänga ut nån eller att de som vill svara måste redogöra för huruvida de valt det ena än det andra utan bara för att skapa en diskussion. Så, då var det klargjort.
Som de flesta vet så innebär ju deff och träning att man tappar fett och såklart överallt på kroppen vilket då i sin tur innebär att brösten nästintill försvinner eller åtminstone reduceras en hel del. (Inlindat jag vet)
Om jag ska vara lite personlig så har ju mina minskat markant när fettprocenten minskat. 😮
Därför har jag bollat med tanken om det är värt att operera sig eller inte.Är det värt det? Smärta, pengar, träningsbortfall osv?
Många gånger så vill man som tränar skaffa sig beachlooken (och i många fall tävla), men hur är det då på beachen när det som ”skall” spegla kvinnlighet knappt längre finns?
Vad tycker ni? Är det värt det? För och nackdelar med att operera sig vs att vara nöjd med sin kropp?
Jag förstår precis vad du menar. Jag har B-kupa är påväg till A, så jag kommer att förstora mina till D-kupa på Viktoriakliniken i Sthlm.
Som du förstår är det ju dyrt, ont gör det i ca en vecka, då är det som ondast iaf.. och träning får du skippa iaf en månad.
Om det är värt det är endast upp till dig, hur du själv känner, det kan och bör ingen annan än just Du själv avgöra.26 maj, 2008 at 21:36 #537219Anonym anvandareMemberSjälv skulle jag inte välja att operera. Kanske när man kommer upp lite i ålder, men jag har gått ner från en D till en B och trivs bra med det.
Smaksak antagligen, precis som med mycket annat kroppsligt.Vill inte heller uppmuntra det ganska sneda ideal som är idag. Ingen vältränad tjej har naturligt stora bröst då de består av fett, vilket reduceras när du tränar mycket. Vill man ha stora bröst så sitter dem i naturlig väg på stor kvinnor (i 9 fall av 10)
Men jag vill absolut inte döma, som sagt tanken ha slagit mig med, ingen är vi imun mot ideal och press på att se ”bra” ut. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.