Tjejer och silikonbröst (främst riktat till er tjejer)

Home Forums Deff och fettminskning Tjejer och silikonbröst (främst riktat till er tjejer)

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 57 total)
  • Author

Räkna med att vara orörlig en vecka och inte kunna lyfta armarna och definitivt inte sugen på att springa på en månad.

Jag ångrar absolut inte operation. Jag har gjort 2 operationer. En för att byta ut implantaten eftersom de började bli gamla så det var inte att jag ville ha ännu större bröst. Jag tycker man ska tänka på att inte lägga in för stora om man är liten i kroppen utan att tänka på att det ska se propertioneligt ut och om man är sportig så är stora bröst ändå bara i vägen. Har man låg fettprocent så ser det ännu tokigare ut med stora implantat. Första gången la jag implantaten över muskeln och andra gången under. Ser för och nackdelar med både men jag tycker att det ser mer naturligt ut nu när jag la under muskeln.

Jag är FÖR operation då jag inte ser något negativt i att bestämma över sin kropp och trivas oavsett andras synpunkter. Är du dock tveksam så ”lägg ner” det med en gång…. du kommer troligtvis ångra dig.
    Lycka till ifall du beslutar att det är värt det. Har inte ångrat mig en sekund. Ang smärta är det ytterst lite. Den enda ”varning” jag kan ge är att du inte ska välja ett för stort implantat.

Neco wrote:
    Räkna med att vara orörlig en vecka och inte kunna lyfta armarna och definitivt inte sugen på att springa på en månad.

Så behöver det absolut inte bli…jag var uppe å promenerade samma kväll…sprang runt å provade nya kläder å shoppade dagen efter. Var tillbaka på gymmet efter 1 ½ vecka (tränade ben). Obehag och en del smärta fick jag dras med ett längre tag, men inte så illa att jag inte stod ut. Bröstträningen väntade jag med i 6 månader, men hade säkert kunnat börja tidigare om jag velat. (Å jag la in under bröstmuskeln)

Visst finns det tjejer som upplevt det hela betydligt mer smärtsamt och jobbigt än vad jag gjorde, men det beror nog lite på hur känslig man är.

Jag har inte ångrat mig…även om beslutet i sig var otroligt ångestladdat.

Håller med helt..
    Har inte heller ångrat mig en sekund. Tog beslutet efter alla tänkande år även innan mina tävlingsplaner, så för mig är det värt det..:D

~Frida~ wrote:
    Jag håller med dej till 100% här Camilla! Jag var oxå ute och prommade samma dag, tränade efter 6 dagar (dock har jag framför muskeln) Tror det där med smärtan är ytterst indivduellt och såklart kopplat till placering oxå..
    Jag har heller inte ångrat mej en sekund -men så hade jag längtat efter att ha ngt som liknar bröst i över 10 år innan jag slutligen bestämde mej för att operera mej

Att avboka min operation var det bästa jag gjort för mitt självförtroende. Först
    då tog jag tag i mitt problem med mina komplex och bearbetade de. Jag lärde mig att acceptera mig själv och slutade jämföra mig med andra. Jag blev förvånade över hur motarbetad jag blev av flera i min omgivning när jag bestämde mig för att inte göra ingreppet. Jag fick ofta höra att jag som var så lång skulle se mer proportionelig ut eller att jag som tränade så mycket skulle se kvinnligare ut.

Jag tror själv att kvinnlighet är så mycket mer än ett par bröst men självklart ska man göra vad man kan för att trivas med sig själv, oavsett om det innebär ett skönhetsingrepp.

Jag hade opererat mig om jag var tjej och mina pattar försvann

MathiasB wrote:
    Jag hade opererat mig om jag var tjej och mina pattar försvann

Det hade inte jag.

skyler wrote:
    Jag tror själv att kvinnlighet är så mycket mer än ett par bröst men självklart ska man göra vad man kan för att trivas med sig själv, oavsett om det innebär ett skönhetsingrepp.

Bra sagt!:emo-thumb

Jag har aldrig ångrat att jag opererade mig, och nu när jag börjat träna så känns det skönt att veta att brösten inte kommer försvinna :D
    Ang smärtan så hade jag riktigt riktigt ont i ca 4 dagar, kunde inte ta mig upp eller ens lägga mig i sängen utan hjälp och träna var det inte att tänka på på ca 2 månader. Försökte gå till gymmet efter 2 veckor men kunde i stort sett inte träna nåt annat än ben då man ju använder bröstmusklerna i mer än man tror. Jag har mina implantat under muskeln. Nu i efterhand funderar jag på om jag skulle lagt över då jag störs mycket av muskelpåverkan när jag tränar. Men därmed inte sagt att man måste ha över muskeln om man tränar, det är olika för alla vad man trivs med!

HudiksvallsGymDiana wrote:
    Håller med helt..
    Har inte heller ångrat mig en sekund. Tog beslutet efter alla tänkande år även innan mina tävlingsplaner, så för mig är det värt det..:D

Hej Camilla!

Undrade bara vart du gjort din operation och om du kan rekomendera
    samma klinik?

Hälsningar Liv:)

Camilla Öhman wrote:
    Så behöver det absolut inte bli…jag var uppe å promenerade samma kväll…sprang runt å provade nya kläder å shoppade dagen efter. Var tillbaka på gymmet efter 1 ½ vecka (tränade ben). Obehag och en del smärta fick jag dras med ett längre tag, men inte så illa att jag inte stod ut. Bröstträningen väntade jag med i 6 månader, men hade säkert kunnat börja tidigare om jag velat. (Å jag la in under bröstmuskeln)

Visst finns det tjejer som upplevt det hela betydligt mer smärtsamt och jobbigt än vad jag gjorde, men det beror nog lite på hur känslig man är.

Jag har inte ångrat mig…även om beslutet i sig var otroligt ångestladdat.

Instämmer..
    Allt är ju väldigt individuellt,så även smärta.
    Jag la in framför bröstmuskeln och jag hade riktigt ont i ca 3 dagar.
    Började gymma efter 1 ½ vecka,började rida efter 2 veckor och var ute och sprang efter 3½ veckor… Allt har gott fint,anser att jag har haft det lätt.

Men som sagt alla är vi olika…:)

Hur många av er som opererat er har en plan för nästa operation? Var det något man tänkte på när man planerade första ingreppet? Som jag förstått det måste operationen göras om inom 10-20 år? Finns väl idag inga implantat på marknaden som kan sitta längre än så?

IATOAON wrote:
    Hur många av er som opererat er har en plan för nästa operation? Var det något man tänkte på när man planerade första ingreppet? Som jag förstått det måste operationen göras om inom 10-20 år? Finns väl idag inga implantat på marknaden som kan sitta längre än så?

Implantaten som jag (och säkert många andra här) har, kan sitta hur länge som helst så länge inga komplikationer uppstår. Dom är i en fast form som ite kan läcka ut i kroppen eller bli platta. Men frågan är ju hur snygga dom är när man är 50 år eller nåt, man kommer ju antagligen göra om det för utseendets skull, främst kanske om man har över muskeln då jag iaf upplevt det på bilder jag sett som att dom hänger som bollar i skinnet när man blir gammal. Men det gäller nog iofs inte om man håller sin kropp i bra form. Alla bröst blir ju hängiga med åren, och det kan ibland se konstigt ut med implantat då. Själv vill jag göra om min operation för att jag är missnöjd med storleken, men jag har inga större planer på det inom en snar framtid. Det är ju inte storleken, utan utseendet som räkas, egentligen.

IATOAON wrote:

Va bra att du skriver just det! Flera tjejer jag pratade med inna min egen operation trodde implantaten skulle sitta hela livet … trodde jag med innan min läkare påpekade att ”life time” i dessa fall betyder ungefär 10 år.

Därför lade jag snitten under bröstet och inte andra mer ”osynliga” ställen, för det blir just där silikonerna måste ut igen, och det blir ingen vacker operation vet jag :yikes: Det kommer bli rätt tomt inne i titsen efter uttaget, så då blir det nog att sätta in nya igen.. man sitter lite ”fast” i det här känns det som.

Så ibland ångrar jag faktiskt på att jag opererade mig när jag tänker på att silikarna skall ut igen (kostar ju ytterligare pengar)

Men det är såklart lätt att säga efter en har opererat sig :p

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 57 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.