Tjejer och silikonbröst (främst riktat till er tjejer)

Home Forums Deff och fettminskning Tjejer och silikonbröst (främst riktat till er tjejer)

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 57 total)
  • Author
    Liz wrote:
    Va bra att du skriver just det! Flera tjejer jag pratade med inna min egen operation trodde implantaten skulle sitta hela livet … trodde jag med innan min läkare påpekade att ”life time” i dessa fall betyder ungefär 10 år.

Därför lade jag snitten under bröstet och inte andra mer ”osynliga” ställen, för det blir just där silikonerna måste ut igen, och det blir ingen vacker operation vet jag :yikes: Det kommer bli rätt tomt inne i titsen efter uttaget, så då blir det nog att sätta in nya igen.. man sitter lite ”fast” i det här känns det som.

Så ibland ångrar jag faktiskt på att jag opererade mig när jag tänker på att silikarna skall ut igen (kostar ju ytterligare pengar)

Men det är såklart lätt att säga efter en har opererat sig :p

Vad har du för sorts implantat?

AnnelieL wrote:
    Vad har du för sorts implantat?

Hej Annelie, jag har ”geléhallonimplantat” (style 410) som innehåller ett fastare (kohesivt) silikon som inte är flytande utan sammansatt. De är anatomiska, droppformade och har en texturerad yta.

Min läkare rekommenderade inte ”saltvattenimplantat” då dessa ville slita snabbare på ”höljet” … så det blev hallongele som inte svalpar ..hi..hi :D Du har också gele?

AnnelieL wrote:
    Implantaten som jag (och säkert många andra här) har, kan sitta hur länge som helst så länge inga komplikationer uppstår. Dom är i en fast form som ite kan läcka ut i kroppen eller bli platta. Men frågan är ju hur snygga dom är när man är 50 år eller nåt, man kommer ju antagligen göra om det för utseendets skull, främst kanske om man har över muskeln då jag iaf upplevt det på bilder jag sett som att dom hänger som bollar i skinnet när man blir gammal. Men det gäller nog iofs inte om man håller sin kropp i bra form. Alla bröst blir ju hängiga med åren, och det kan ibland se konstigt ut med implantat då. Själv vill jag göra om min operation för att jag är missnöjd med storleken, men jag har inga större planer på det inom en snar framtid. Det är ju inte storleken, utan utseendet som räkas, egentligen.

Du menar ”livstidsgaranti tills de går sönder”? Har svårt och tro att där finns implantat som klarar sitta så länge. Möjligt att de lyckats fixa så de inte läcker men alla syntetiska material har någon form av utsöndring och den ökar oftast linjärt med tiden. Därmed måste det finnas ett bäst före datum på alla inlägg då de måste bytas för att inte riskera komplikationer.

Detta gäller även andra implantat som sätts in i medicinskt syfte såsom knä och höfter. Där brukar dock det mekaniska slitaget hinna före och därför byts dom.

För att vara cynisk känns det idiotiskt också att branschen skulle utvecklat implantat som håller hela livet eftersom klinikerna förmodligen räknar med att tjäna pengar på att kunder återkommer. Pengarna ligger ju inte i försäljningen av implantaten utan själva jobbet.

Liz wrote:
    Hej Annelie, jag har ”geléhallonimplantat” (style 410) som innehåller ett fastare (kohesivt) silikon som inte är flytande utan sammansatt. De är anatomiska, droppformade och har en texturerad yta.

Min läkare rekommenderade inte ”saltvattenimplantat” då dessa ville slita snabbare på ”höljet” … så det blev hallongele som inte svalpar ..hi..hi :D Du har också gele?

Hej! Jag har också geléhallon, men mina är runda!

IATOAON wrote:
    Du menar ”livstidsgaranti tills de går sönder”? Har svårt och tro att där finns implantat som klarar sitta så länge. Möjligt att de lyckats fixa så de inte läcker men alla syntetiska material har någon form av utsöndring och den ökar oftast linjärt med tiden. Därmed måste det finnas ett bäst före datum på alla inlägg då de måste bytas för att inte riskera komplikationer.

Detta gäller även andra implantat som sätts in i medicinskt syfte såsom knä och höfter. Där brukar dock det mekaniska slitaget hinna före och därför byts dom.

För att vara cynisk känns det idiotiskt också att branschen skulle utvecklat implantat som håller hela livet eftersom klinikerna förmodligen räknar med att tjäna pengar på att kunder återkommer. Pengarna ligger ju inte i försäljningen av implantaten utan själva jobbet.

Det finns säkert ett bäst före datum, men man MÅSTE inte byta om man inte får några komplikationer eller är missnöjd med hur implantatet sitter efterhand som kroppen åldras. En viss ”kondens” från silikonet får man alltid räkna med, oavsett märke eller sort då höljet alltid är av silikon. Men visst kommer man troligtvis byta ut dom nån gång.

Kan ni inte bara fatta att det vanligaste faktiskt är just inte gigantiska bröst?

nutz wrote:
    Kan ni inte bara fatta att det vanligaste faktiskt är just inte gigantiska bröst?

Vem har sagt att man måste ha gigantiska bröst bara för att man har implantat?

IATOAON wrote:
    Du menar ”livstidsgaranti tills de går sönder”?

Finns faktiskt hos vissa, inte att dem håller, utan att man får de utbytta så att säga.
    Iom att saltkoklösningen är naturlig för kroppen så är det väl av den anledningen ett bättre val, har något kortare hållbarhet som nämnts. De ska dessutom kännas lite mjukare om det är viktigt.

Neco;587458 wrote:
    Finns faktiskt hos vissa, inte att dem håller, utan att man får de utbytta så att säga.
    Iom att saltkoklösningen är naturlig för kroppen så är det väl av den anledningen ett bättre val, har något kortare hållbarhet som nämnts. De ska dessutom kännas lite mjukare om det är viktigt.[/QUOTE

De flesta kliniker har den garantin. Koksaltlösningen ligger ju i ett hölje av silikon det också. Och med den nya sorten silikon som inte kan rinna ut i kroppen funkar ju dom sk galéhallonen bra, finns dessutom i olika mjukheter. Koksalt kan man ibland höra klucka, och hur kul är det…Men men det finns för- och nackdelar med allt!

Nu råkade jag visst skriva inloggad på sambons konto :) /AnnelieL

Hur fungerar det med silikonbröst och tävling? Tänker på bedömmning osv?

Qustaph wrote:

Har du tänkt att skaffa? ;)

hej jag har opererat mina bröst och har aldrig ångrat mig, var borta en vecka från träning. penga mässigt var det värt det…..

Jag tar ingen ställning i frågan, då jag anser de vara upp till var och en. Jag tycker dock att diskussionen som först i tråden om att implantaten behöver bytas ut är intressant:

Ponera att en tjej när hon fyller 20 år väljer att lägga in silikon i brösten. Om livslängden är tio år i snitt på implantaten kommer det bli en väldig massa operationer och framför allt: En väldig massa pengar. Är det värt det? Kan man i den åldern ens vara säker på att man kommer ha pengarna som krävs vid framtida ingrepp?

Rätta mig gärna om jag har fel, det kanske fungerar på något annat sätt med rabatt för återkommande kunder eller andra avtal.

Gustaf Lindberg wrote:

Eftersom det är kroppsbyggning och inte plastikkirurgi tävlingen handlar om bör implantat enligt all rim och reson inte ge några fördelar vid tävling.

Gustaf Lindberg wrote:
    jns wrote:
    Eftersom det är kroppsbyggning och inte plastikkirurgi tävlingen handlar om bör implantat enligt all rim och reson inte ge några fördelar vid tävling.

Ja just det! Hur fungerar det med inplantat och tävling? En intressant fråga och det förvånar mig att den inte kommit upp tidigare i tråden! Så jag ska enligt all rim och reson som finns försöka ge ett svar här.
    För just detta var en av frågeställningarna som vi avhandlade på domarkonferansen i Jönköping i slutet av Augusti, där vi även la ribban för hur vi ska bedömma tävlande som har inplantat eller ej!
    Så ger sillisar några fördelar på tävling? Svaret blir NEJ……snarare är risken att det är en nackdel om nu den tävlande har lagt in ett för hennes fysik alldeles för stort inplantat! Som domare bedömer vi framför allt i Bodyfitness det vi kallar ”the total package” där vi inte tittar på enskilda delar utan allt som syns eller för den delen inte syns bedöms i en helhet, även kläder, smink och hår när det gäller bodyfitness, men i bodybuildning bedöms inget över nacken.
    Alltså, vi tar ingen hänsyn i våran bedömning om en atlet har inplantat eller ej, utan vi, i den mån vi nu bedömer en kvinnlig tävlandes bröst, tittar på helheten där även ett par ”äkta” bröst kan vara för stora och kommer då att dömas ner om det stör fysiken och symmetrin oavsett om bröstet är naturligt eller inplantat! Detta gäller även om bysten sitter fel (missförstå nu inte detta) på något sätt, för långt ner, upp, isär, ihop eller att dom inte är symmetriska OCH det stör fysiken kommer det att vägas in i helheten, silicon eller inte!! Men att säga att en tjej som tävlar och har vad killar elakt kallar ”myggbett” kommer att dömas ner är helt fel, snarare drabbar det tjejen bredvid som har lagt in för mycket och på det sättet förstör helheten! Men allt beror också på motståndet vid varje tävling där en outstanding fysik inte kommer att förlora till en sämre atlet barar för att hon enligt vissa har för stora tuttar, vad nu det är då alla domare inte är av samma kön och självklart har sitt eget tycke om vad som är rätt eller fel, vi är trots allt bara människor. Enda gången det kan vägas in är om det är fruktansvärt svårt att sära på två tävlandes fysik, men där kommer även tatueringar och eventuella ärr eller andra defekter också att räknas, inte bara brösten!
    Så för guds skull tjejer, jag vill inte höra talas om att ni förstorat brösten bara för att ni ska tävla och tror att ni måste det för att inte dömas ner, då är ni fel ute!! Ingen ska genomgå plastikkirurgi av något slag om det inte handlar om individens egen vilja och övertygelse, aldrig pga vad någon annan tycker och det oavsett om det är en domare, partner eller fan själv!!! Vi bedömmer inte bröst, oavsett fyllning! Vi bedömer helheten där muskelutveckling och symmetri står i första rummet, inte vilken storlek någon har på sin BH.
    OCH TILL ALLA KILLAR SOM TYCKER DITTEN OCH DATTEN OM EN KVINNA SOM PÅ SIN EGEN ÖVERTYGELSE FÖRSTORAT SIN BYST VILL JAG SÄGA DETTA………………………………………………ATT OM DET VORE LIKA ENKELT OCH RISKFRITT ATT FÖRSTORA OCH FÖRLÄNGA ER MANLIGHET OM DEN PÅ NÅGOT SÄTT INTE STÅR UPP TILL ERA EGNA FÖRVÄNTNINGAR SOM ATT FÖRSTORA BRÖSTEN, HUR MÅNGA AV ER HADE DÅ INTE GJORT DET???
    ÄRLIGT:what:
    Mvh Stefan, som ska döma både SM i Athletic fitness och Bodybuildning.

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 57 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.