Home › Forums › Deff och fettminskning › Tjejer och silikonbröst (främst riktat till er tjejer)
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
3 september, 2008 at 08:58 #537250Anonym anvandareMemberjns wrote:Jag tar ingen ställning i frågan, då jag anser de vara upp till var och en. Jag tycker dock att diskussionen som först i tråden om att implantaten behöver bytas ut är intressant:
Ponera att en tjej när hon fyller 20 år väljer att lägga in silikon i brösten. Om livslängden är tio år i snitt på implantaten kommer det bli en väldig massa operationer och framför allt: En väldig massa pengar. Är det värt det? Kan man i den åldern ens vara säker på att man kommer ha pengarna som krävs vid framtida ingrepp?
Rätta mig gärna om jag har fel, det kanske fungerar på något annat sätt med rabatt för återkommande kunder eller andra avtal.
De håller längre än så. Jag bytte visserligen mina efter 11 år men då var de i mycket bra skick (såg inte alls slitna ut) så jag hade kunnat ha dem ett bra tag till så att hållbarheten bara är 10 år stämmer inte utan du kan ha dem tills det inte längre ser bra ut men det beror oftast på ålder och att huden blir slappare och allt börjar hänga. Jag bytte för jag ville ha de nya hallongelen istället. Nu tänker jag inte byta ut dem förrän jag känner att de behöver göras något åt eller om det händer något men visst ska man vara medveten om att man behöver göra mer än en operation om man gör operation som ung.
4 september, 2008 at 18:41 #537251Anonym anvandareMemberDet är ju tur att man inte bedömer efter om man har silicon eller inte på tävlingar, kan världen äntligen va på väg åt rätt håll (haha) ?! Det är ju upp till var och en om man vill ha, men personligen så tycker jag att det är bizzart att skrära i en helt frisk kropp och stoppa in främmande föremål!
10 januari, 2010 at 09:03 #537252Anonym anvandareMemberJag kommer inte operera in den dagen jag skall börja deffa
Har B kupa idag och jag kommer formodligen få vändstekta ägg. Men å andra sidan kan jag ju OM jag vill få tillbaks mina tuttar igen börja äta mer..
Och att valmöjligheten finns gör att om jag nu mår så fruktansvärt dåligt av att inte ha bröst så tar jag väl tillbaks dom=)Men har svårt och tro att jag kommer må så dåligt.. fördelen är klart bättre.. snygg kropp=)
Och kan inte en kille acceptera mig för den jag är och tycka om min kropp som den är så kan jag gladligen visa vägen till dörren=)
11 januari, 2010 at 14:42 #537253Anonym anvandareMemberTack Stefan för ditt informativa inlägg
Mycket intressanta synpunkter från alla. När jag tävlade blev man lite *knasig* och det var ganska jobbigt att de försvann, men till TS vill jag bara säga att vänta och se, det tar ett tag att vänja sig vid sin *nya* kropp och det du uppfattar som smått nu kanske inte känns så jobbigt sen.
Säger absolut inte att det är fel att göra men det är många om att tänka på11 januari, 2010 at 14:43 #537254Anonym anvandareMemberBlobas wrote:Jag kommer inte operera in den dagen jag skall börja deffa
Har B kupa idag och jag kommer formodligen få vändstekta ägg. Men å andra sidan kan jag ju OM jag vill få tillbaks mina tuttar igen börja äta mer..
Och att valmöjligheten finns gör att om jag nu mår så fruktansvärt dåligt av att inte ha bröst så tar jag väl tillbaks dom=)Men har svårt och tro att jag kommer må så dåligt.. fördelen är klart bättre.. snygg kropp=)
Och kan inte en kille acceptera mig för den jag är och tycka om min kropp som den är så kan jag gladligen visa vägen till dörren=)
:up:
9 februari, 2010 at 23:07 #537255Anonym anvandareMemberHur mycket mindre brukar brösten bli egentligen?
Planerar att tävla i BF i december, och har en naturlig g-kupa. Jag kommer aldrig kunna bli ”platt”, men blir dem försmå blir de operation för min del. Hoppas dock inte att de ska behövas9 februari, 2010 at 23:13 #537256Anonym anvandareMemberLindaMarie wrote:Hur mycket mindre brukar brösten bli egentligen?
Planerar att tävla i BF i december, och har en naturlig g-kupa. Jag kommer aldrig kunna bli ”platt”, men blir dem försmå blir de operation för min del. Hoppas dock inte att de ska behövasHur många kg har du att gå ner?
9 februari, 2010 at 23:31 #537257Anonym anvandareMemberLindaMarie wrote:Hur mycket mindre brukar brösten bli egentligen?
Planerar att tävla i BF i december, och har en naturlig g-kupa. Jag kommer aldrig kunna bli ”platt”, men blir dem försmå blir de operation för min del. Hoppas dock inte att de ska behövasMed G-kupa lär du nog inte behöva oroa dig för mycket……Samt de brukar komma tillbaks efter dieten vad jag har sett….
10 februari, 2010 at 08:39 #537258Anonym anvandareMemberVincent Qvarfordt wrote:Hur många kg har du att gå ner?Mellan 3-5kg, till tävlingsvikt.
10 februari, 2010 at 09:15 #537259Anonym anvandareMemberLindaMarie wrote:Mellan 3-5kg, till tävlingsvikt.Ja, då lär det inte göra så stor skillnad
10 februari, 2010 at 09:25 #537260Anonym anvandareMemberLindaMarie wrote:Mellan 3-5kg, till tävlingsvikt.G kupa och nästa tävling hård. Låter nästan för bra för att vara sant
10 februari, 2010 at 09:52 #537261Anonym anvandareMemberFidde_Mannen wrote:G kupa och nästa tävling hård. Låter nästan för bra för att vara santDet är inte direkt ovanligt att tjejer (och killar!) underskattar hur mkt de faktiskt måste dra ner sig.
Men +1 på den.
On topic:
För egen del så har jag gjort 2 op. Första gången för 10 år sedan drygt. Detta efter min första ”riktiga” deff och jag insåg att det inte blev mycket kvar – de vill dessutom inte riktigt återhämta sig heller.
Jag rekommenderar att lägga implantatet bakom muskeln, dels så är risken för kapselbildning betydligt mkt mindre samt att man har en naturlig bh som håller implantaten ”uppe” – lägger man dem framför så är det bara huden som håller dem uppe och då kommer tyngdlagen göra sitt…
Håller med om att man ska försöka välja ett implantat som står i proportion till övriga kroppen. Jag gick i somras upp från 525 cc till 800 cc. Det kan på en liten tjej förmodligen se enormt ut och visst, de är stora men ser ändå inte ”extremt” ut på mig.
Man ska ha i åtanke att de första 6-8 månaderna sitter implantaten lite högre upp och vartefter ”lägger” de sig på plats. Så slutresultatet kan ta ett år innan man ser. Tyvärr är det många tjejer som återkommer till sin kirurg inom ett år för att byta till större implantat, de har vant sig vid den ”svullna” looken och får ångest när de minskar något i storlek.
Oavsett vad man väljer, så tänk igenom ett ingrepp ordentligt. Skaffa kunskap och konsultera gärna flera kirurger/kliniker. Här är en länk till ett forum som handlar om kosmetisk kirurgi:
[http://www.plastikkirurgiforum.se/]
Lycka till!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.