tömmning laddning i expressfart

Home Forums Deff och fettminskning tömmning laddning i expressfart

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Det är möjligt att jag skall göra en fotogrej snart. Kommer dock att få veta det med kort varsel. Någon som har en snabbversion av tömmning laddnings fasen? Behöver inte vara tävlingsform men lite vätska hade varit skönt att få bort.

Ingen?

Undrar också lite över detta, hoppas på svar jag med.

Hur kort varsel pratar vi om? Är du inte i tävlingsform med extremt lite underhudsfett så är frågan hur stor skillnad en tömning/laddning kan göra för dig visuellt.

Skär ner på kolhydraterna några dagar innan så kommer du att tappa en viss del vätska och få ett litet hårdare intryck, det kan räcka långt.

Vill du köra en riktig tömning/laddning så är det i stora drag dessa steg som gäller.
    1. 2 veckor innan: ladda med natrium, salta alla dina måltider och drick stora mängder vatten.
    2. 5-7 dagar innan: skär ned på kolhydraterna.
    3. 2 dagar innan: sluta med natrium och börja vara sparsam med vattnet
    4. 1 dag innan/på dagen: håll vattenintaget till ett minimum och börja fylla med kolhydrater.

Peter Storhannus wrote:
    Hur kort varsel pratar vi om? Är du inte i tävlingsform med extremt lite underhudsfett så är frågan hur stor skillnad en tömning/laddning kan göra för dig visuellt.

Skär ner på kolhydraterna några dagar innan så kommer du att tappa en viss del vätska och få ett litet hårdare intryck, det kan räcka långt.

Vill du köra en riktig tömning/laddning så är det i stora drag dessa steg som gäller.
    1. 2 veckor innan: ladda med natrium, salta alla dina måltider och drick stora mängder vatten.
    2. 5-7 dagar innan: skär ned på kolhydraterna.
    3. 2 dagar innan: sluta med natrium och börja vara sparsam med vattnet
    4. 1 dag innan/på dagen: håll vattenintaget till ett minimum och börja fylla med kolhydrater.

Tid: ca 48h
    För mig tycker jag att destå bättre form jag är i så spelar dessa faktorer en större betydelse. ”Nollar” jag kolhydraterna några dagar så blir jag inte mycket hårdare utan snarare trycklös. Sätter jag sedan in en laddning så brukar formen komma för sent… varierar stort även om jag äter samma

mccarlsson wrote:
    För mig tycker jag att destå bättre form jag är i så spelar dessa faktorer en större betydelse

Precis, ju bättre form du är i desto större effekt kan du få.

mccarlsson wrote:
    Tid: ca 48h
    ”Nollar” jag kolhydraterna några dagar så blir jag inte mycket hårdare utan snarare trycklös. Sätter jag sedan in en laddning så brukar formen komma för sent… varierar stort även om jag äter samma

Om du nollar kolhydraterna totalt i några dagar så är det inte ovanligt att du istället känner dig trycklös. På 48 timmar kan du inte åstadkomma några mirakel. Det du skulle kunna göra är att skära ner en aning på kolhydraterna och begränsa vattnet en aning under den tid som är kvar.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.