Home › Forums › Deff och fettminskning › Total energibalans meningslöst?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
8 april, 2008 at 15:45 #74093Anonym anvandareMember8 april, 2008 at 15:45 #586866Anonym anvandareMember
Jag tappat runt 9 kilo sedan årsskiftet men känner nu att det börjar stå still, såklart ska jag sänka mitt kaclintag för att uppnå resultat. Jag undrar ändå om de senaste 4 veckorna då jag i princip vägt lika mycket har varit meningslösa i förhållande till om jag istället tex legat på +500 kacl 2 veckor och -500 de 2 sista?.. Ja jag fattar att det blir lika mycket kacl totalt.
8 april, 2008 at 17:44 #586867Anonym anvandareMemberAbsolut inte!
Energibalans är överlägset bulk ur hälsosynpunkt och det är aldrig meningslöst att träna och vara fysiskt aktiv. Att överskott och underskott hit och dit är det enda som det snackas om innebär inte att det är det enda man bör leva efter.
I såna fall hade varenda träningspass varit meningslöst i mitt fall, jag försöker så gott det går att sträva efter vikt- och energibalans året runt.
8 april, 2008 at 17:46 #586868Anonym anvandareMemberMen en positiv energibalans är väl ett måste ur muskelbyggarvinkel eller?
8 april, 2008 at 17:58 #586869Anonym anvandareMemberAllan wrote:Men en positiv energibalans är väl ett måste ur muskelbyggarvinkel eller?Ja mer eller mindre. Inte omöjligt i teorin men mycket svårt i praktiken för dom flesta samt att utvecklingen lär gå bra mycket långsammare (jämfört med samma period på konstant energiöverskott) även om man lyckas med detta konststycke. Men att man under en period inte levt optimalt enligt byggningens alla regler innebär knappast att träningen varit meningslös. Det var min poäng.
8 april, 2008 at 18:02 #586870Anonym anvandareMemberOk tack blev lite osäker. Näringsläran är ju otroligt komplex. Dietister har ju mer att uppdatera sig med än datortekniker hehe..Är väl därför det är så intressant;)
8 april, 2008 at 18:36 #586871Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Absolut inte!Energibalans är överlägset bulk ur hälsosynpunkt och det är aldrig meningslöst att träna och vara fysiskt aktiv. Att överskott och underskott hit och dit är det enda som det snackas om innebär inte att det är det enda man bör leva efter.
I såna fall hade varenda träningspass varit meningslöst i mitt fall, jag försöker så gott det går att sträva efter vikt- och energibalans året runt.
tack för svaret.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.