Home › Forums › Deff och fettminskning › Träning
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
25 maj, 2011 at 19:53 #52705Anonym anvandareMember25 maj, 2011 at 19:53 #129849Anonym anvandareMember
Tjena , just nu ligger jag på underskott och tränar ca 7 dar i veckan, 5 gympass och 1 lågintensivt och 1 högintensivt konditionspass. Är detta för mycket? Är en 17-åring som är frisk och och går bygg andra året, har deffat utan att räkna på kalorier mer än att grovt uppskatta sen jan-feb. Låg på ca 95kg innan och nu ligger jag på 82-83.
Kanske är svårt att uppskatta… men ge det ett försök iallafall!
25 maj, 2011 at 20:06 #129850Anonym anvandareMembertycker det låter väldigt bra! om du inte mår dåligt av detta så kan du väl fortsätta?
bilder?
26 maj, 2011 at 06:54 #129851Anonym anvandareMemberKänns som att du redan svarat på din egen fråga, bra jobbat!
Hur har din utveckling på träningen varit under tiden och hur är den just nu?
Tex Ökat, minskat eller stått stilla på styrkan, kondition, uthållighet etc? Har ev förändringar skett i perioder eller har det varit en ständigt uppåt eller nedåtgående utveckling?Uppvisar du ngr vanliga tecken på överträning, tex ökad skadefrekvens, höjning av vilopuls, onormal brist på motivation för träning under längre tid, sömnsvårigheter,känner dig småsjuk eller hängig etc?
Om ingen av ovanstående parametrar pekar på att något är fel, dvs som puzesc säger om det inte känns dåligt, så ligger du rätt.
Jag blir fan glad när jag läser sådant här! Jag befinner mig själv i den situationen att jag lyckats en sanlöst bra bit på vägen att äntligen lyckas förändra en usel form till en riktigt bra sådan, unnar verkligen alla samma sak!
Mitt sista tips: I god tid innan du känner att du uuppnått ditt mål, gör upp en hållbar plan på hur du på sikt ska kunna upprätthålla en god och hälsosam form och göra det till vardag och livsstil. Hoppa på den planen direkt du anser dig ”klar” och spåra inte ur genom att slappna av för mycket utan kom in i den nya livsstilen direkt!
Varför? Jo, har du kämpat på och lyckats så här bra så förtjänar du att få behålla alla fördelarna med att må och se bra ut!
MVH
26 maj, 2011 at 08:47 #129852Anonym anvandareMemberPersonligen hade jag tyckt det var för mycket.
Funkar det bra för dig och du går ner i fett utan att tappa styrka så är det väl bara att köra på. :emo-thumb
26 maj, 2011 at 12:26 #129853Anonym anvandareMemberfabflippintastic wrote:Personligen hade jag tyckt det var för mycket.Funkar det bra för dig och du går ner i fett utan att tappa styrka så är det väl bara att köra på. :emo-thumb
+1.
Man ska inte laga något som inte är trasigt.
Personligen skulle jag aldrig köra mer än tre gånger i veckan under diet men det är ju jag det.
26 maj, 2011 at 15:31 #129854Anonym anvandareMemberTack för alla svaren! Och ang. överträning har jag inte kännt något som skulle indikera det, har bara svårt att inte göra något dom dagar jag inte gymmar, äter mycket godare om jag vet att jag gjort mig förtjänt av det.
Just nu har jag ett litet dilemma, tycker jag har kommit i ganska bra form och tänkte börja äta lite mer, men jag tycker det är mycket lättare att uppnå ett underskott än att ligga på stadig balans då jag inte räknar kalorier. Min plan är att börja äta lite mer, går jag upp mer än önskat tänkte jag trappa ner på kalorierna igen.. vill försöka hålla en någorlunda bra form året runt så man slipper tokdeffa för mycket till nästa sommar, några tips?
26 maj, 2011 at 16:55 #129855Anonym anvandareMemberLedsen för dubbelpost, men måste bara höra om dessa ätardagar… Har lösgodis och kulglass som last och på helgen unnar jag mig sånt skräp, har det någon mer bieffekt än att det är en höjning av kalori/kolhydratsintaget under 2 dagar? Eftersom jag äter några produkter med tillsatt socker alls under vardagarna kanske kroppen får fnatt?
Vad ni än skriver kommer jag nog inte plocka bort mina ätardagar(:devil:) men kan vara kul att veta.
26 maj, 2011 at 17:01 #129856Anonym anvandareMemberFörutom att snasket ger extra kalorier tror jag inte att det är någon fara. Äter själv en del skit mellan varven.
30 maj, 2011 at 09:13 #129857Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Förutom att snasket ger extra kalorier tror jag inte att det är någon fara. Äter själv en del skit mellan varven.Ja man måste ha något att se fram emot!
Nere på 81kg nu förresten, 1kg kvar!
30 maj, 2011 at 13:45 #129858Anonym anvandareMembernågra bilder?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.