Home › Forums › Deff och fettminskning › Träning
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
18 december, 2007 at 22:42 #77368Anonym anvandareMember18 december, 2007 at 22:42 #655026Anonym anvandareMember
Jag är då en kille på 14 år o har problem med min vikt ( tjock ).
Jag är 185 cm lång , väger ca 110? kg kanske.
Jag har börjat att träna, göra situps , armhävningar ( på knä ) å knäböj .. man går ner med kroppen sedan upp i stående ställning.Jag gör ca 25 situps , 25 armhävningar å 35 knäböj ( + 5 varje vecka ).
Kommer jag gå ner något efter några månader ?
Vill bara veta, bra börjar tycker jag.
Please, don’t laugh at me.
/aeckeL
19 december, 2007 at 17:27 #655028Anonym anvandareMemberDet som spelar någon roll är vad du stoppar i dig. Du kan göra 300 situps om dagen som sen inte kommer ge dig någon viktnedgång om du sätter i dig en partysizepåse med grillchips på fredagkväll.
Börja ta lite promenader. Tänk på vad du stoppar i dig och försök undvik snacks,godis,läsk och allt annat i denna kategori.En välbalanserad kost och motion. Det är A och O. Sen ska du se att kilona börjar trilla av.
19 december, 2007 at 22:49 #655030Anonym anvandareMemberPrecis det jag gör, dricker inge läsk på vardagar, äter inge godis, knappt något på helger heller.
Men tack för tipset
20 december, 2007 at 16:23 #655032Anonym anvandareMemberKung Bruno wrote:Fast nu får det inte bli några missupfattningar, jag säger inte att du ska räkna kalorier, absolut inte. Ingen 14-åring ska behöva tänka på att räkna kalorier överhuvudtaget, det leder bara till ätstörningar.Nej och detsamma gäller femtonåringar och alla barn.
20 december, 2007 at 17:45 #655034Anonym anvandareMemberaeckeL wrote:Precis det jag gör, dricker inge läsk på vardagar, äter inge godis, knappt något på helger heller.Men tack för tipset
Ändra knappt till inget nu i början tills du fått lite koll. Ät mammas mat med halva tallriken grönsaker, samma gäller för skollunchen. Ta dig en skön promenad på ca 45-60 minuter i högt tempo 4 gånger i veckan och vipps kilon kommer börja rasa.
Tänk på att äta frukost om du inte gör det. Havregrynsgröt är kanon gott och mättar utmärkt.
Lycka till
MVH
Henrik20 december, 2007 at 17:47 #655036Anonym anvandareMemberaeckeL wrote:Jag är då en kille på 14 år o har problem med min vikt ( tjock ).Jag är 185 cm lång , väger ca 110? kg kanske.
Jag har börjat att träna, göra situps , armhävningar ( på knä ) å knäböj .. man går ner med kroppen sedan upp i stående ställning.Jag gör ca 25 situps , 25 armhävningar å 35 knäböj ( + 5 varje vecka ).
/aeckeL
Ett tips från tonåring till tonåring är att du tränar regelbundet. Det är oftast enklast att börja träna om du bestämmer dagar för det så får du enklare rutin på det och det blir inte lika ”jobbigt” som det annars kan vara. :happy:
20 december, 2007 at 18:30 #655038Anonym anvandareMemberaeckeL wrote:Jag är då en kille på 14 år o har problem med min vikt ( tjock ).Jag är 185 cm lång , väger ca 110? kg kanske.
/aeckeL
Tips från en FD ”tjockis” till en annan snart FD ”tjockis” (Lite uppmuntran hehe)
Har själv varit i din sits. Dock inte så mycket som 110 kg, vägde 100 kg och hade runt 120 cm midja, är 175 och var i princip helt otränad, data du vet=)
Jag började gå ut på morgonen, inte alltid men så mycket det gick, alltid innan frukost. Till frukost käkade jag vanligt, DVS bröd och pålägg med dricka, men testa med gröt eller ngt likande mättande kost.
Sen gick jag till gymmet varje dag, jag rekommenderar dig inte att göra det men åtminstone 3-4 gånger i veckan. Börja köra lätt, träna lite på maskiner ett par veckor eller, rekommenderat, rådgör med någon tränare på gymmet, de är alltid trevliga och ställer upp, och så ska du se att kilorna rasar samt du får muskler och blir smalare.
Jag slutade träna varje dag för en månad sen, insåg att det INTE är bra så jag kör mer splittrad kropp pass där man kör tugnt men gör inte det än, vänta tills du kommit ner i vikt. Nu idag väger jag 80 kg och har runt 97 cm midja och har mer muskler och är ”stor” på muskelvis sätt:D.
Det tar sin tid, men det kommer kännas snabbt!
Lycka till! -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.