under deff, frågor ang muskelförlust osv

Home Forums Deff och fettminskning under deff, frågor ang muskelförlust osv

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 87 total)
  • Author

deffar just nu, har gått från 106kg-93 på ca 3 månader hittills, men har tappat ruskigt mycket volym, va visserligen i det fetare laget efter min bulk(ökade 23 kg på 1,5 år) men kändes samtidigt som man byggt mycket muskler, hade ökat ca 5-6cm runt armarna tex, men nu har allt bara trillat av och jag ser ut som om jag precis börjat träna, har säkert 10kg kvar som måste av för att man ska bli någorlunda hård,
    värt att nämna är att jag äter i princip noll kollisar förutom de få jag får i mig via mjölk osv. kommer jag återfå någon volym efter jag börjar äta kolhydrater igen?
    just nu ligger mit energibehov på ca 3600kcal och provade att dra ner 500kcal, hände ingenting, ligger nu på ett intag av ca 1500kcal om dagen och går stadigt ner ca 1kg i veckan. känns som att det är nåt som inte stämmer.
    har tappat en del styrka med, men det beror även på att jag skadat mitt ena knä och ryggen som börjar repa sig nu, kan inte träna framsida lår och marklyft har jag blivit rädd för då det är 3:e gången jag har ont i ryggen det här året.

angående ätardag så har jag inte haft nån ordentlig ätardag, det sägs att dom behövs för att chocka kroppen och hålla förbränningen uppe, bullshit eller fakta?
    hur ska jag göra sen när det börjar stagnera, äter ju redan jättelite och rör mig varje dag, kör mycket kardio, känns som man inte kan ändra så mycket sen mer än att börja käka fettförbrännare. tips nån?

1500 kcal är för lite för dig , du själv säger att du äter jättelite då är det ju klart att muskler försvinner + att du inte äter några kolhydrater , det kanske inte är ett måste men vad jag vet så dom som går på en diet utan kolhydrater har 1 ätardag i veckan för att fylla på kroppen med kolhydrater. jag själv försökte engång att gå ned i vikt utan kolhydrater jag blev trött och tappade i styrka , tycker att du bör höja maten och kanske till och med äta kolhydrater? höj proteinet och kolhydrater och minska fett om du nu äter mycket fett.

tappar ju stadigt på vågen, har blivit helt av med kulmagen man började få, är hårdare överallt visst, men känns som man är tillbaka på ruta ett där man började för 2 år sedan, ska prova att öka kolhydraterna litegrann tänkte jag, då kanske man känner sig mer taggad på gymmet oxå:) har inget bråttom med den här dieten alls, har ju fram till sommaren på mig.

hur bör jag göra?? nästan alla kcal jag får i mig just nu kommer från protein, fett äter jag en del med men inte alls lika mycket som protein.

kan nämna att jag endast kört kardio och lätt bänkpress senaste 3-4v då jag inte är bra i ryggen än. dags att ändra på det;)

Hur lång är du? Är du inte särskilt lång kan 93 kg säkert innebära att du är fet nog för att 1500 kcal skall kunna funka.

Tränar du tyng styrketräning och håller ett högt proteinintag med bra näringstiming så lär det gå bra. Kör inte överdrivet mycket kondotionsträning.

x6rs wrote:
    angående ätardag så har jag inte haft nån ordentlig ätardag, det sägs att dom behövs för att chocka kroppen och hålla förbränningen uppe, bullshit eller fakta?

Det stämmer inte

Eddie Vedder wrote:
    Hur lång är du? Är du inte särskilt lång kan 93 kg säkert innebära att du är fet nog för att 1500 kcal skall kunna funka.

Tränar du tyng styrketräning och håller ett högt proteinintag med bra näringstiming så lär det gå bra. Kör inte överdrivet mycket kondotionsträning.

Det stämmer inte

tack för svaren eddie:) jag är 184cm lång, 23år och kört seriöst i ca 2 år, började med en diet och kände att det va kul att försöka lägga på sig lite.
    fet nog är jag säkert, har inte 10%BF än, är några kilon kvar, förra året innan jag dietade(deff låter så förbannat seriöst, är ju mer eller mindre nybörjare) hade jag synliga magrutor vid en vikt av 82kg, hoppas på att dom är framme vid 85+kg i år, då har det gått bra, men känns inte så just nu, tappat ruskigt mycket volym där jag hade velat haft kvar den.

funderar på att prova IF, känns som det är dags att ändra på något, har kört utan kolhydrater i ca 3mån nu, utan riktiga ätardagar,hungern är inte så stort problem, men smalfetkänslan är riktigt jobbig då man kännt sig rätt så stor förut.

har väldigt lätt att gå upp i vikt, sväller bara jag tänker på kladdkaka.

hur bör jag göra? bygga muskler och bränna fett vore ju drömscenariot, men det funkar ju inte vad jag förstått.

Det går visst att bygga muskler med samtida fettförlust.

Det gäller bara att åstadkomma en positiv proteinbalans, och det är lättare sagt en gjort. Men visst går det.

Yeahvlen wrote:
    Det går visst att bygga muskler med samtida fettförlust.

Det gäller bara att åstadkomma en positiv proteinbalans, och det är lättare sagt en gjort. Men visst går det.

E inne på just det nu, och det känns helt sjukt med tanke på allt man läst om att minska i fett o öka i muskelmassa, att det ska vara en omöjlighet och shiet, men det stämmer inte det minsta, ligger på ett kraftigt ökat proteinintag, enda kolisarna jag får i mig kommer från havregröten på morgonen som jag anser e livsviktig, dessutom kolisar i minimal mängd strax före träning och i form av en normalstor potatis till kycklingen efter träning.
    Funkar grymt bra för mig, att ställa sig på vågen e dessutom otänkbart då vikten tycks stå still, spegeln e det bästa och känna skillnad i underhudsfett från gång till gång. Cardio e viktigt men inte så onödigt mkt som vissa gärna påstår, att cykla e att föredra, varvat med några promisar i veckan :up:

Rawmuscle wrote:
    E inne på just det nu, och det känns helt sjukt med tanke på allt man läst om att minska i fett o öka i muskelmassa, att det ska vara en omöjlighet och shiet, men det stämmer inte det minsta, ligger på ett kraftigt ökat proteinintag, enda kolisarna jag får i mig kommer från havregröten på morgonen som jag anser e livsviktig, dessutom kolisar i minimal mängd strax före träning och i form av en normalstor potatis till kycklingen efter träning.
    Funkar grymt bra för mig, att ställa sig på vågen e dessutom otänkbart då vikten tycks stå still, spegeln e det bästa och känna skillnad i underhudsfett från gång till gång. Cardio e viktigt men inte så onödigt mkt som vissa gärna påstår, att cykla e att föredra, varvat med några promisar i veckan :up:

Det är bra att det finns folk som har koll. Att det skulle inte går att minska fett och ökar i muskel är bara skitsnack. Du är på rätt väg. Det är bara att använder kolisar när det absolut nödvändigt och käkar tillräckligt med protien.

Rawmuscle wrote:

jag har hört flera som sagt att det går, men att det är jävligt svårt, ligger på ca 2g/kilo protein just nu, hur högt ligger du?
    jag räknar ju inte med att få mer muskler nu, men skulle det mirakulöst bli så är det ju bara plus++++

x6rs wrote:
    jag har hört flera som sagt att det går, men att det är jävligt svårt, ligger på ca 2g/kilo protein just nu, hur högt ligger du?
    jag räknar ju inte med att få mer muskler nu, men skulle det mirakulöst bli så är det ju bara plus++++

Jag ligger nästan på det dubbla vad gäller protein men det varierar som sagt från person till person och jag har fått prova mig fram väldigt mkt själv för att på så vis veta vad som fungerar bäst för mig, jag e av uppfattningen att man kan vara utan kolhydrater nästan helt och jag får nog inte i mig mer kolhydrater än ca: 70g mer elr mindre. Att beakta e att i den här branchen går mer rykten än faktiska fakta, så prova dig fram och ha tålamod. Att stå still i vikt behöver inte alltid vara dåligt

Rawmuscle wrote:
    Jag ligger nästan på det dubbla vad gäller protein men det varierar som sagt från person till person och jag har fått prova mig fram väldigt mkt själv för att på så vis veta vad som fungerar bäst för mig, jag e av uppfattningen att man kan vara utan kolhydrater nästan helt och jag får nog inte i mig mer kolhydrater än ca: 70g mer elr mindre. Att beakta e att i den här branchen går mer rykten än faktiska fakta, så prova dig fram och ha tålamod. Att stå still i vikt behöver inte alltid vara dåligt

kan ju faktiskt testa att höja protein intaget, kanske inte nån dum ide, men kolhydraterna kommer jag ha kvar, började nyss äta kollisar igen och blir verkligen skillnad på prestation, orkar fan så mycket mer nu och tappar fortfarande fett så:)
    nu äter jag inte potatis och ris som en gris ligger väl på ca 200-300g per dag kanske, försöker ju hålla ett underskott på kcal.

men att käka 400g protein under 8timmar kommer blir jobbigt, testar periodisk fasta just nu, måste säga att det känns väldigt bra:)

hur gör du för att komma upp i proteinmängd? man blir ju väldigt mätt om du ska äta mat och inte dricker vassle som en idiot? 2kg köttfärs är ju mycket mat.

På periodisk fasta kanske det blir jobbigt, men annars ser dag med mycket protein ut ungefär såhär. Skriver bara ner protein, kolhydrat och fett är ju olika pga mål.

Mål 1
    3 ägg
    250 g keso
    60 g vassle

Mål 2
    80 g vassle

Mål 3
    100 g kvarg
    200 g kyckling

Mål 4
    80 g vassle

Mål 5, före träning
    10 g bcaa
    15 g eaa

Mål 6 efter träning
    10 g bcaa
    15 g eaa

Mål 7
    300 g kött

Mål 8
    50 g Double-pro(Eiselt)
    3 dl mjölk

Ca 450 g protein utan att ha räknat in det som finns i den övriga mat du äter, detta utan att bli proppmätt eller ligga skyhögt på kosttillskott

Edit:
    Går givetvis att äta mindre pulver och köra på mat istället, men eftersom du tyckte det varkade svårt att få i sig så är detta billigt och enkelt

King Grub wrote:
    En teoretisk toxisk gräns för proteinintag har lagts fram vid runt 3.5 gram protein per kilo kroppsvikt och dygn, men det gäller totalt intag, alla källor inräknade, föda som ev pulver.

450 gram på 80 kg blir 5,6g/kg.

Jag har inga problem att få i mig proteinet och jag kör PF.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 87 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.