Home › Forums › Deff och fettminskning › under deff, frågor ang muskelförlust osv
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
17 november, 2009 at 13:34 #562109Anonym anvandareMembermikaelj wrote:450 gram på 80 kg blir 5,6g/kg.
450 g som jag redovisade för är ett upplägg som jag följt på en vikt av 118 kg.
Trådskaparen väger ju mindre och räknat på vikt i förhållande till mig skulle han då ligga på 354 g17 november, 2009 at 13:41 #562111Anonym anvandareMemberAndreaz Engström wrote:Jag har inga problem att få i mig proteinet och jag kör PF.Samma här. Tvärt om, inte en massa laborerande med att ”hinna” få i sig all mat.
17 november, 2009 at 14:32 #562113Anonym anvandareMemberAndreaz Engström wrote:Jag har inga problem att få i mig proteinet och jag kör PF.Hur mycket ligger du på då?
17 november, 2009 at 14:49 #562116Anonym anvandareMemberx6rs wrote:kan ju faktiskt testa att höja protein intaget, kanske inte nån dum ide, men kolhydraterna kommer jag ha kvar, började nyss äta kollisar igen och blir verkligen skillnad på prestation, orkar fan så mycket mer nu och tappar fortfarande fett så
nu äter jag inte potatis och ris som en gris ligger väl på ca 200-300g per dag kanske, försöker ju hålla ett underskott på kcal.men att käka 400g protein under 8timmar kommer blir jobbigt, testar periodisk fasta just nu, måste säga att det känns väldigt bra:)
hur gör du för att komma upp i proteinmängd? man blir ju väldigt mätt om du ska äta mat och inte dricker vassle som en idiot? 2kg köttfärs är ju mycket mat.
Jag har testat periodisk fasta och det har inte fungerat så bra, blir bara irriterad på allt o alla om jag ska gå runt och känna mig hungrig hela tiden. För egen del så fungerar det bäst med mindre portioner fler ggr om dagen.
Jag försöker för det första att undvika proteinshakes så mkt det går, undantaget e kasein på kvällen, annars så blir det en hel del tonfisk i vatten, kycklingfile, torskfile och flundra, ja bara fantasin sätter gränsen och önskan om mål man vill uppnå såklart. Äggvitor i massor e hur jag kompenserar det ökade proteinbehovet, du kan t ex: steka tonfisken i 2 äggvitor varje gång, eller koka elr hur du nu vill ha dina ägg, bcaa tycker jag e viktigt och fungerar alldeles utmärkt. Jag får i mig ungefär mellan 15-30 äggvitor varje dag beroende på vad maten i övrigt består av, måste tillägga att jag äger 2 livsmedelsbutiker och behöver därmed inte betala för födan
Kolhydraterna jag får i mig kommer från havregröten till frukost, övrigt viktigt e såklart grönsaker som broccolli, spenat, wokgrönsaker osv. men skippa frukt annat än apelsiner17 november, 2009 at 14:55 #562118Anonym anvandareMemberRawmuscle wrote:Jag har testat periodisk fasta och det har inte fungerat så bra, blir bara irriterad på allt o alla om jag ska gå runt och känna mig hungrig hela tiden. För egen del så fungerar det bäst med mindre portioner fler ggr om dagen.
Jag försöker för det första att undvika proteinshakes så mkt det går, undantaget e kasein på kvällen, annars så blir det en hel del tonfisk i vatten, kycklingfile, torskfile och flundra, ja bara fantasin sätter gränsen och önskan om mål man vill uppnå såklart. Äggvitor i massor e hur jag kompenserar det ökade proteinbehovet, du kan t ex: steka tonfisken i 2 äggvitor varje gång, eller koka elr hur du nu vill ha dina ägg, bcaa tycker jag e viktigt och fungerar alldeles utmärkt. Jag får i mig ungefär mellan 15-30 äggvitor varje dag beroende på vad maten i övrigt består av, måste tillägga att jag äger 2 livsmedelsbutiker och behöver därmed inte betala för födan
Kolhydraterna jag får i mig kommer från havregröten till frukost, övrigt viktigt e såklart grönsaker som broccolli, spenat, wokgrönsaker osv. men skippa frukt annat än apelsinerHur mycket energi får du i dig på det? Om underskott, hur stort beräknar du att det är?
17 november, 2009 at 15:16 #562120Anonym anvandareMembermikaelj wrote:Hur mycket energi får du i dig på det? Om underskott, hur stort beräknar du att det är?Jag har för avsikt att ligga på 2000-2500 kcal om dagen ibland mer beroende på träningspass, arbetsbelastning, om jag kör kardio etc..
Jag har utgått från hur mkt den mat jag ska äta en viss dag innehåller, t ex, om jag ska äta kycklingfile o broccolli så har jag utgått från innehållet i det, delat upp det jämnt över dagen och kompenserat resterande med äggvitor. Om jag utgår från flundra vilket jag tycker e jäkligt äckligt, så har du ju 48g protein på 300g fisk, lite mer än ca:210 kcal, blir rätt mkt fisk att äta för att komma upp i dom nivåerna kcal mässigt och där har man ju mer utrymme att lägga in annat istället och kanske variera i mitt fall mer äggvitor.17 november, 2009 at 15:20 #562122Anonym anvandareMemberOkej. Blev nyfiken på varför du helt undviker fett.
17 november, 2009 at 15:25 #562124Anonym anvandareMembermikaelj wrote:Okej. Blev nyfiken på varför du helt undviker fett.Jag tycker inte fett e så livsviktigt så länge man har eget fluff att ta av :ike: men det lilla jag får i mig kommer från omega3…
17 november, 2009 at 15:43 #562126Anonym anvandareMemberMed ett så stort kalorifönster hade jag ökat mängden fett (främst för smakens skull, men även vitaminerna och mineralerna i äggula) men to each his own!
Vi kan ha ett utbytesprogram! Jag slänger varannan äggvita.
17 november, 2009 at 15:49 #562128Anonym anvandareMemberDu kan få alla gulor av mig, 10g fett på ca 70g ägg måste väl även du tycka e mkt, nästan allt sitter i gulan, men jag håller med om att gulan e viktig om man n vill ha det
17 november, 2009 at 15:56 #562130Anonym anvandareMemberRawmuscle wrote:Du kan få alla gulor av mig, 10g fett på ca 70g ägg måste väl även du tycka e mkt,Det här åt jag i tisdags:
07.45: ½ dl mjölk
12.30: 44g majo, 100g CF, 150g tonfisk, 300g surkål
15.00: 50g CF, 150g surkål
19.00: 375g strömming, bearnaisesås (50g smör, 2 gulor, vinäger, dragon, salt)
19.30: ostmacka minus bröd: 29g port salut, 12g smör, 5g majonnäs, gurka.Totalt 193 gram fett, 114 gram protein, 14 gram kolhydrater = ~2250 kcal.
Så, nä, inte särskilt.
17 november, 2009 at 16:07 #562131Anonym anvandareMembermikaelj wrote:Det här åt jag i tisdags:07.45: ½ dl mjölk
12.30: 44g majo, 100g CF, 150g tonfisk, 300g surkål
15.00: 50g CF, 150g surkål
19.00: 375g strömming, bearnaisesås (50g smör, 2 gulor, vinäger, dragon, salt)
19.30: ostmacka minus bröd: 29g port salut, 12g smör, 5g majonnäs, gurka.Totalt 193 gram fett, 114 gram protein, 14 gram kolhydrater = ~2250 kcal.
Så, nä, inte särskilt.
Wow, jag e impad haha! Men det funkar på dig, har själv inte provat den varianten, däremot har jag en grisdag i veckan då jag äter vad jag vill men i övrigt e jag en proteinmaniak
17 november, 2009 at 16:22 #562132Anonym anvandareMemberRawmuscle wrote:E inne på just det nu, och det känns helt sjukt med tanke på allt man läst om att minska i fett o öka i muskelmassa, att det ska vara en omöjlighet och shietDå är det du som feltolkar vad du läser. Tråd efter tråd efter tråd om samma sak och det slutar ALLTID med att någon får förklara det Yeahvlen nämner.
Det GÅR men för att åstadkomma märkbara skillnader inom ett och samma upplägg krävs en del. Så nej det är inte ”en omöjlighet och shiet”.
17 november, 2009 at 16:29 #562133Anonym anvandareMemberdet här med äggvitor funkar bra för mig med, går fort att koka ägg och vräka i sig, burkar bli ca 10st vitor+5 gulor varje dag, är ju riktigt billigt med ägg dessutom så
sen har jag börjat trycka tonfisk i vatten, blir väl kanske 2 burkar varje dag, tröttnar lätt på smaken dock, men det går att få bort den sura tonfisksmaken enkelt, häll i lite mjölk i en kastrull, räcker med en dl och sjud tonisken några minuter, då smakar det väldigt neutralt.
den här deffen känns inte ens jobbig med PF, känns istället som man äter för mycket, men det säger inte varken vågen eller spegeln såjag tycker det är jävligt dyrt att få i sig så groteskt med protein, och jobbigt, blir ju proppmätt varje gång man äter, undrar hur det ska gå att bulka med PF sen hehe Andreaz, hur ser ditt matintag ut på ett ungefär?
17 november, 2009 at 16:57 #562135Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Då är det du som feltolkar vad du läser. Tråd efter tråd efter tråd om samma sak och det slutar ALLTID med att någon får förklara det Yeahvlen nämner.Det GÅR men för att åstadkomma märkbara skillnader inom ett och samma upplägg krävs en del. Så nej det är inte ”en omöjlighet och shiet”.
I tråd efter tråd efter tråd snackar du skit i generella meningar så nej jag misstolkar inte något, jag utgick ifrån mig själv och vad som faktiskt framkommer i det olika trådarna du talar om angår mig inte..
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.