under deff, frågor ang muskelförlust osv

Home Forums Deff och fettminskning under deff, frågor ang muskelförlust osv

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 87 total)
  • Author
    Rawmuscle wrote:
    I tråd efter tråd efter tråd snackar du skit i generella meningar så nej jag misstolkar inte något, jag utgick ifrån mig själv och vad som faktiskt framkommer i det olika trådarna du talar om angår mig inte..

Ojdå, överreagera gärna.

Jag påstår adrig att det är omöjligt, dock startas som sagt många trådar där personer frågar om det och min poämg är att det alltid förklaras att så inte är fallet.

Klart det går. Men samtidigt är det inget som de flesta kan utgå ifrån tror jag. Få har den disciplinen, de förutsättningarna och den kunskapen att lägga upp kosten och träning så nitiskt.

Lustigt att du inte har koll på vad som framggår i trådarna men ändå kan bedöma mitt skitsnack i samma trådar.;)

Eddie Vedder wrote:
    Ojdå, överreagera gärna.

Jag påstår adrig att det är omöjligt, dock startas som sagt många trådar där personer frågar om det och min poämg är att det alltid förklaras att så inte är fallet.

Klart det går. Men samtidigt är det inget som de flesta kan utgå ifrån tror jag. Få har den disciplinen, de förutsättningarna och den kunskapen att lägga upp kosten och träning så nitiskt.

Lustigt att du inte har koll på vad som framggår i trådarna men ändå kan bedöma mitt skitsnack i samma trådar.;)

Jag svarade på trådskaparens inlägg, och kommenterade huruvida många tycker att det e omöjligt. Det finns andra sätt att skriva på utan att låta nedvärderande :)

Rawmuscle: Jag skulle gissa på att skillnaden mellan dig och Eddie Vedder är att han faktiskt har utbildning i det han talar om. Korrigera gärna mig om jag har fel.

// Calle

Calle Sirén wrote:
    Rawmuscle: Jag skulle gissa på att skillnaden mellan dig och Eddie Vedder är att han faktiskt har utbildning i det han talar om. Korrigera gärna mig om jag har fel.

// Calle

För all del Calle, han liksom flera andra på forumet besitter god kunskap i ämnet, men kunskap o praktik går inte alltid hand i hand, ungefär som om en personlig tränare skulle vara bättre än en annan som tränat i hela sitt liv bara för att denne skulle vara utbildad 8)

Rawmuscle wrote:
    För all del Calle, han liksom flera andra på forumet besitter god kunskap i ämnet, men kunskap o praktik går inte alltid hand i hand, ungefär som om en personlig tränare skulle vara bättre än en annan som tränat i hela sitt liv bara för att denne skulle vara utbildad 8)

Förstår hur du menar, men i detta fallet har du fel. När det gäller just vetenskap är saker och ting antingen svart eller vitt. Så enkelt är det.

hur ser eran vardag ut när det gäller kosten som kör PF? hur mycket protein och kolhydrater kör ni under deff?
    vill bara veta om jag är ute och cyklar eller om det är någorlunda rätt, sen har jag tänkt att inta EEA som frukost när jag går upp, dvs ca 10gram, förstör det fastan? så mycket insulinpåslag ger det väl inte?

nu har jag hittills fått riktigt bra resultat, speciellt när jag började köra PF, förmodligen i kombination med att jag äter kolhydrater nu, vore skönt om man lyckades göra rätt från början

kan nämna att efter mitt första mål mat för dagen svettas jag otroligt mycket,känns som man kokar, nån som kan förklara varför det är så? hände inte innan jag började med PF.

Vincent Qvarfordt wrote:
    Hur mycket ligger du på då?

350g protein/dag bara från mat.

malawiglenn wrote:
    som vetenskapsman skulle jag säga tyvärr inte, man har alltid statistiska och systematiska osäkerheter…

Ja visst förekommer det. Sen kan en sak ha mer eller mindre stor sannolikhet, det är därför det i regel finns en lägsta nivå i avseende urval i vetenskapliga studier.

Det är detta som skiljer ”Gym science” från vetenskap.

// Calle

Andreaz Engström wrote:

Känns fan tufft på 3 måltider som verkar vara det dom flesta kör.
    Sett till kroppsvikt skulle jag ligga på minst 500 g då, det får jag knappt i mig ens med pulver på 8 timmar

Calle Sirén wrote:
    Ja visst förekommer det. Sen kan en sak ha mer eller mindre stor sannolikhet, det är därför det i regel finns en lägsta nivå i avseende urval i vetenskapliga studier.

Och där finns även en diskussionsdel om svagheter i resultaten och övriga påverkansfaktorer som kan ha bidragit samt att man alltid efterfrågar mer forskning för att ytterligare prova hypotesen.

Det är inte ”n=1, jag vet sanningen, så här är det, PUNKT” som hejsvejs55 och cleofoster tror (om de nu inte är samma person förstås)

Vincent Qvarfordt wrote:
    Känns fan tufft på 3 måltider som verkar vara det dom flesta kör.
    Sett till kroppsvikt skulle jag ligga på minst 500 g då, det får jag knappt i mig ens med pulver på 8 timmar

På vardagarna är det absolut inte jobbigt, då äter jag 2stora mål och ett mindre under 8 timmar (12-20).
    På helgerna blir det mer koncentrerat, då äter jag från 3-20 :D

Jag äter även minst 1kg grönsaker, 500g potatis om dagen också, plus lite annat.

Andreaz Engström wrote:
    På vardagarna är det absolut inte jobbigt, då äter jag 2stora mål och ett mindre under 8 timmar (12-20).
    På helgerna blir det mer koncentrerat, då äter jag från 3-20 :D

Jag äter även minst 1kg grönsaker, 500g potatis om dagen också, plus lite annat.

låter inte som att du svälter direkt hehe:)

Andreaz Engström wrote:

Vad äter du för något egentligen (rätter/recept dvs)?

x6rs wrote:
    låter inte som att du svälter direkt hehe:)

Nopp, ska ju upp i vikt!

Snake wrote:
    Vad äter du för något egentligen (rätter/recept dvs)?

[http://www.andreazengstrom.se/2009/11/att-oka-i-vikt-med-periodisk-fasta-if.html]

Om du scrollar ner lite, så har du hur dagarna kan se ut. Det där är för 3 veckor sedan. Jag har börjat höja lite nu, plus att det blir lite mer på helgerna.

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 87 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.