under deff, frågor ang muskelförlust osv

Home Forums Deff och fettminskning under deff, frågor ang muskelförlust osv

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 87 total)
  • Author
    Eddie Vedder wrote:
    Och där finns även en diskussionsdel om svagheter i resultaten och övriga påverkansfaktorer som kan ha bidragit samt att man alltid efterfrågar mer forskning för att ytterligare prova hypotesen.

Det är inte ”n=1, jag vet sanningen, så här är det, PUNKT” som hejsvejs55 och cleofoster tror (om de nu inte är samma person förstås)

Precis. En empirisk studie måste dessutom vara godkänd som vetenskapligt underlag.

// Calle

Summan av kardemumman blir då att vetenskap mer bör användas som en riktlinje i olika studier och syften och inget som skall eller bör vara svart eller vitt :)

Rawmuscle wrote:
    Summan av kardemumman blir då att vetenskap mer bör användas som en riktlinje i olika studier och syften och inget som skall eller bör vara svart eller vitt :)

Men, vetenskap är svart eller vit, dvs utfallet på studien i fråga. Själva implementationen kan dock avvika i efterhand, mån då får man räkna med andra resultat.

// Calle

Rawmuscle wrote:

Precis, forskning är hypotesbildande och ingen påstår något annat.

Tyvärr finns ett vetenskapsförakt inom byggning verkar det som. Den har väldigt mycket likheter med alternativmedicinsk mumbojumbo.

”Jag vet minsann hur det går till på riktigt!” och så postar vederbörande sitt upplägg som egentligen är helt i linje med vad vetenskapen säger. På detaljnivå kan man ha små olikheter men i det stora hela stämmer empirin och vetenskapen oftast helt och hållet, dvs hård och progressiv träning med lagom vila och bra näringsintag ger resultat.

ALLA lyckade resultat bygger på det och ALL vetenskap ger det svaret. Dvs gällande de absoluta grunderna är alla ”ovetenskapliga” kost- och träningsupplägg som gett individer grymma resultat överensstämmande med de vetenskapligt baserade grunderna. Det är som sagt detaljer som skiljer även om vissa vill framhålla sig själva som extremt unika.

Så jag håller helt med dig där.:)

Andreaz Engström wrote:
    Nopp, ska ju upp i vikt!

[http://www.andreazengstrom.se/2009/11/att-oka-i-vikt-med-periodisk-fasta-if.html]

Om du scrollar ner lite, så har du hur dagarna kan se ut. Det där är för 3 veckor sedan. Jag har börjat höja lite nu, plus att det blir lite mer på helgerna.

Vet inte om jag kollade fel, men hittade 5 intag på träningsdagarna?
    Tror nästa jag ska prova och se om jag fixar så mycket mat på 8 timmar.

Vincent Qvarfordt wrote:
    Vet inte om jag kollade fel, men hittade 5 intag på träningsdagarna?
    Tror nästa jag ska prova och se om jag fixar så mycket mat på 8 timmar.

12:00 150g tonfisk, 150g skinka, 250g lätt kesella, 300g grönsaker
    15:00 1/2 Lätt ostkaka, 250g kvarg (med vanilj essens) och 1ägg smörgås
    17:45 EEA – Träning – EEA eller vassle drink
    19:30 480 grillad kycklingfile, 400g klyftpotatis, 15g majonäs (med vitlök till potatisen), taco sås, 300g grönsaker.
    19:50 250g lättkesella med 1 mtsk vaniljkesella

Om du nu räknar EEA som ett intag. Annars är det 12:00, 15:00 och 19:30 (19:50 är efterätten till middagen)

På helgerna äter jag dock som sagt 15-20, tre gånger. Men jag tar även 2x7g EEA så med dem är det 5 gånger. Jag anser dock inte att 7g EEA är ett mål :)

känns som man bulkar nu på diet, blev totalt proppmätt efter träningen igår,
    blev :

15 gram EAA
    2 vassle shakes(ca 50g protein)
    1 burk tonfisk med 1 burk krossade tomater och en dl fullkornsmakaroner
    2 shakes till
    4 knäckebrödskivor med bregott(ca 10-15g) och aromat
    12 ägg vitor(gjorde 14 ägg, men orkade inte trycka i mig dom sista)
    för att släcka törsten blev det en EAA drink(vattenmelon smaken är ju så god)

kom hem vid 20.00 och hade fram till 22 att få i mig det, är inte liten i maten annars men det va riktigt jobbigt. dagen innan såg liknande ut, men mindre kolhydrater innan träningen.

har svällt 3kg på 3 dagar nu, antagligen för att man lagt på sig vätska igen,har inte blivit fetare.
    kvällsmålen kan jag räkna kalorierna på, men min lunch(14.00) äter jag på jobbrestaurangen, tar alltid det nyckelhålsmärkta alternativet och äter riktigt mycket sallad då. är egentligen det enda målet som gör mig orolig då jag är rädd för att hamna på kcal+.

hur ligger pizzasallad i näringsvärde på ett ungefär?

Andreaz Engström wrote:
    19:30 480 grillad kycklingfile, 400g klyftpotatis, 15g majonäs (med vitlök till potatisen), taco sås, 300g grönsaker.

Om du nu räknar EEA som ett intag. Annars är det 12:00, 15:00 och 19:30 (19:50 är efterätten till middagen)

På helgerna äter jag dock som sagt 15-20, tre gånger. Men jag tar även 2x7g EEA så med dem är det 5 gånger. Jag anser dock inte att 7g EEA är ett mål :)

Ok.
    Missade ett det bara var 20 min mellan middagen sista målet, då förstår jag

Andreaz Engström wrote:

har du nåt bra recept på den där ostkakan du gör? hittade inget på din sida, ostkaka är ju sjukt gott.

Andreaz: får man fråga vad du ligger på matkostnad / månad nu?

En annan som är student rör sig på 1500 kr / månad. Vilket är smått tråkigt om man vill få i sig trevlig mat etc. =/

Dementis wrote:
    Andreaz: får man fråga vad du ligger på matkostnad / månad nu?

En annan som är student rör sig på 1500 kr / månad. Vilket är smått tråkigt om man vill få i sig trevlig mat etc. =/

Haha, det är en av mina största konstnader. Bara ICA kontot ligger på ca 4 – 5000kr/månaden för mig och min sambo.

Dock älskar jag att laga mat och att äta mat. Så det ligger betydligt högre än vad det borde, pga av min nyfikenhet. Blir mycket spontan inköp för att testa en ny maträtt. Sambon äter rätt dyr mat också. Men som sagt, att lyxa till maten lite är något vi prioriterar i vårat förhållande. Det är också den tiden då vi träffas och umgås. Framförallt middagen, då mycket av den andra tiden går åt till jobb och träning.

Som student skulle jag sikta på att äta säsongens grönsaker, potatis (alltid billigt) och billiga proteinkällor som ägg, tonfisk, kvarg, kyckling, fryst fläskfile mm. Även en hel del konserver kan du nog få in i din ekonomi och kaloribudget.

x6rs wrote:
    har du nåt bra recept på den där ostkakan du gör? hittade inget på din sida, ostkaka är ju sjukt gott.

Ja, jag har ett bra recept som några testpersoner utvärderar just nu. Hitils har jag bara fått positivt ifrån dem. Det receptet kommer dock med i min receptbok (med kost från mina dieter genom åren).

Här har jag lagt ut några recept som jag varmt kan rekomendera -> [http://www.andreazengstrom.se/search/label/recept]

Efter träningspannkakorna är nog min egen favorit och för den som inte gillar tonfisk måste testa tonfiskburgare (smakar inte fisk).

Ja den kostnaden var lite högre än min *S*. Har haft svårigheter att få ihop allting nu när man tränar och ändå vill äta bra. Satsar mycket på potatis och billiga grönsaker, tonfisk, kyckling etc.

Ska med kolla in recepten, alltid roligt med lite nya ideer och tips!

Danke

Eddie Vedder wrote:
    Precis, forskning är hypotesbildande och ingen påstår något annat.

Tyvärr finns ett vetenskapsförakt inom byggning verkar det som. Den har väldigt mycket likheter med alternativmedicinsk mumbojumbo.

”Jag vet minsann hur det går till på riktigt!” och så postar vederbörande sitt upplägg som egentligen är helt i linje med vad vetenskapen säger. På detaljnivå kan man ha små olikheter men i det stora hela stämmer empirin och vetenskapen oftast helt och hållet, dvs hård och progressiv träning med lagom vila och bra näringsintag ger resultat.

ALLA lyckade resultat bygger på det och ALL vetenskap ger det svaret. Dvs gällande de absoluta grunderna är alla ”ovetenskapliga” kost- och träningsupplägg som gett individer grymma resultat överensstämmande med de vetenskapligt baserade grunderna. Det är som sagt detaljer som skiljer även om vissa vill framhålla sig själva som extremt unika.

Så jag håller helt med dig där.:)

Helt klart. Det här e ju ett stort ämne som bemöter lika mkt motsättningar som goda resultat och kan diskuteras i evigheter om det så behövs :emo-thumb

x6rs wrote:
    känns som man bulkar nu på diet, blev totalt proppmätt efter träningen igår,
    blev :

15 gram EAA
    2 vassle shakes(ca 50g protein)
    1 burk tonfisk med 1 burk krossade tomater och en dl fullkornsmakaroner
    2 shakes till
    4 knäckebrödskivor med bregott(ca 10-15g) och aromat
    12 ägg vitor(gjorde 14 ägg, men orkade inte trycka i mig dom sista)
    för att släcka törsten blev det en EAA drink(vattenmelon smaken är ju så god)

kom hem vid 20.00 och hade fram till 22 att få i mig det, är inte liten i maten annars men det va riktigt jobbigt. dagen innan såg liknande ut, men mindre kolhydrater innan träningen.

har svällt 3kg på 3 dagar nu, antagligen för att man lagt på sig vätska igen,har inte blivit fetare.
    kvällsmålen kan jag räkna kalorierna på, men min lunch(14.00) äter jag på jobbrestaurangen, tar alltid det nyckelhålsmärkta alternativet och äter riktigt mycket sallad då. är egentligen det enda målet som gör mig orolig då jag är rädd för att hamna på kcal+.

hur ligger pizzasallad i näringsvärde på ett ungefär?

Om du har svårt att få i dig äggen så blanda en proteinshake med dom, smaksens

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 87 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.