unna mig med fruktsallad eller förstör js

Home Forums Deff och fettminskning unna mig med fruktsallad eller förstör js

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 22 total)
  • Author

tänkte unna mig lite etra idag med fruktsallad äpple, jorgubbar nu kommer jag förstöra min viktnedgång har verkligen skött mig och gått ner på 3 vecor 3 kilo. behöver tips

Så länge du ligger på kaloriunderskott går du inte upp, och jag tror verkligen inte att lite fruktsallad skadar din deff!

En fuskmåltid gör varken till eller från under en såpass lång diet där du enligt egen utsago gått ner under hela perioden. Det gör dig bara gott att få i dig lite vitaminer och antioxidanter samt inre tillfredställelse. Så ät du din fruktsallad med gott samvete!

ok menn jag kommer inte hamna på underskott idag om jag unnar mig, men en dag är en

En ätardag per vecka har även vi under tävlingsdiet (inte alla) så oroa dig inte för mycket!

biffen669 wrote:
    En fuskmåltid gör varken till eller från under en såpass lång diet där du enligt egen utsago gått ner under hela perioden. Det gör dig bara gott att få i dig lite vitaminer och antioxidanter samt inre tillfredställelse. Så ät du din fruktsallad med gott samvete!

ok tack:) men tänker inte väga mig imoron , för det kommer vara + 1 i o med vätska

Japp som jag trodde så visade vågen 1 kilo plus:( mn jag hoppas att det rinner av mig om ett par dagar, eller är det kvarstående för nästa veckas vikt???

jag åt bara mera frukt det var typ mitt sätt att unna mig ändå så går man upp:(

Men skärp dig. Du har ätit lite frukt. Du överlever, tro mig. Att du överhuvudtaget behöver starta en tråd för att fråga om en fruktsallad är okej är ju direkt skrämmande.

Eddie Vedder wrote:
    Men skärp dig. Du har ätit lite frukt. Du överlever, tro mig. Att du överhuvudtaget behöver starta en tråd för att fråga om en fruktsallad är okej är ju direkt skrämmande.

mm men vissa säger ju det hr ingen betydelse vad man äter , äter mn mer så går man upp oavsett. och i mitt fall så gjorde det även om d var fruktsallad! Men jag antar att det ät vätska som samlats av all kolhydrat för annrs äter jag lite kolisar.

mee8 wrote:
    mm men vissa säger ju det hr ingen betydelse vad man äter , äter mn mer så går man upp oavsett.

Ja och det stämmer också. Det skrämmande är att kanske något enstaka gram fett extra på kroppen EN dag är nåhot du oroar dig så över.

Och det är ju inte ens säkert att det blev överskott överhuvudtaget. Kroppen är ingen kaloristyrd robot.

Det är nog mer en fråga om ett sunt förhållande till mat och kosthållning man funderar på här. Att du hamnar över ditt kcal-mål 1 dag gjort oerhört lite i det långa loppet. Den ångest och stress du tydligt känner över din fruksallad är med all säkerhet mer negativ för din deff än vad själva salladen var. Visst stämmer det att du måste ligga på energiunderskott för att gå ned i vikt, men vi pratar 1 dag.
    Säg att du ligger på 1000kcal minus om dagen i 6 dagar. Då har du gått ned 6/7 av 1kg fett ”teoretiska siffror, men så du har något att gå efter”
    Skulle du dag 7 ligga på energibalans kommer veckans resultat fortfarande vara 6/7 av 1kg. Du måste alltså trycka i dig fruksallad så du lägger dig på 6000kcal+ på en dag för att motverka veckans hela resultat
    Om 100g frukt innehåller 50kcal och du äter 1kg frukt, får du fortfarande bara i dig 500kcal. Så fick du i dig 10kg fruksallad, skulle jag börja oroa mig, annars bör du äta med gott samvete och fortsätta jobba på med dina långsiktiga mål

mee8 wrote:
    mm men vissa säger ju det hr ingen betydelse vad man äter , äter mn mer så går man upp oavsett. och i mitt fall så gjorde det även om d var fruktsallad! Men jag antar att det ät vätska som samlats av all kolhydrat för annrs äter jag lite kolisar.

Jaa det är vätska. Samt om du väger dej direkt efter måltiden så har du ju extra vikt i magen. Exempel: Drick en liter vatten å väg dej så ska du se att du väger ett kilo mer

, så har jag sett i din dagbok att du äter ”mellanmål” med en massor frukter/dag. Ta bort mellanmålen då och gör fruktsallad av dessa frukter du ”sparat in” under dagen genom att skippa mellanmålen?[/QUOTE]

hmm..massor av frukter skulle jag inte kalla det Jag äter 2 äpplen om dagen som mellanmål och det för mig är inte massor! Jg behöver dessa 2 äpplen under dagen för jg äter inte så mykt kolisar och nej mellanmål hoppar jag aldrig över, det är det dummaste man kan göra enligt mig.
    Men tack ändå

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 22 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.