Vad är det jag tappar?

Home Forums Deff och fettminskning Vad är det jag tappar?

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Jag har deffat nu i 4 dagar är 180 lång och hade en startvikt på 77,5 kg.
    Jag väger nu några dagar senare 75,6 kg.
    Hoppade från 77,6 –> 76,5–>76,0–>75,6 kg morgonvikt då.

Jag ligger på cirka 2000-2200kcal per dag och gymmar fortfarande regelbundet. Alla dagens mål innehåller mycket protein men varierar som sagt ex. tonfisk, kycking, makrill, kesella (you know the list).

Grejen är den att fast jag går runt lite hungrig då och då så känner jag mig allmänt mer energisk än tidigare, vaknar alltid pigg o.sv. och jag får det inte att gå ihop riktigt för musklerna känns inte glykogentömda heller. Kan det vara för att jag nyligen börjat käka multivitamin + zink och magnesium :?

Det är 2a gången jag deffar i mitt liv och jag undrar såklart varför vågen visar som den gör. Frågan har säkert besvarats förr…men jag hittade inget likadant fall :)

Det är vätska …

Dum fråga kanske, men varför tappar man vätska när man ligger på kcal-minus egentligen?

Gitarristen wrote:
    Dum fråga kanske, men varför tappar man vätska när man ligger på kcal-minus egentligen?

Därför att man äter mindre. Kolhydrater och salt binder vätska. När man äter mindre mat får man i regel i sig mindre salt och kolhydrater per automatik, således mindre inlagrad vätska.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.