Vad hade ni för fett% när ni var i tävlingsform??

Home Forums Deff och fettminskning Vad hade ni för fett% när ni var i tävlingsform??

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 33 total)
  • Author

Enligt kaliper (ej i plast utan en ”bra” och en van person som mätte) låg jag på 8,7 % den 14:e november förra året – alltså knappt en månad innan tävling, tippar på att jag gick ner någon procent till sen även om jag inte hann med någon mer mätning…har inte så himla mkt massa om man jfr med andra så det var enda sättet att visa upp den på – bli så hård som möjligt – kommer troligtvis vara knepet även nästa gång…men – hade kanske blivit ett annat resultat med annat instrument – precis som föregående talare har sagt – huvudsaken är att man mäter hos samma hela tiden tycker jag och kollar att det går åt rätt håll…

Hepp!
    ///Jen

Tack för era svar!!
    Då var det som jag trodde då ungefär.. =)
    3% kroppsfett på en tjej är på TOK för lite!

Emelie83 wrote:
    Tack för era svar!!
    Då var det som jag trodde då ungefär.. =)
    3% kroppsfett på en tjej är på TOK för lite!

Under 4 % i kroppsfett kan vara en fara för ens liv…

Notera att majoriteten här talar om underhudsfett och inte kroppsfett. Kroppsfettet är högre eftersom det inkluderar även fett som ligger insprängt i mellan organ. Mäta kroppsfett är svårt och att få exakt resultat är nästintill omöjligt. Inte ens Bodpod har visat sig vara så tillförlitligt som de påstår.
    Jag låg förra året på ca 7% i underhudsfett mätt med kaliper. I år vet jag inte men uppskattar till ungefär samma. Dock går det inte att jämföra, precis som tidigare sagts i tråden, med andra personer. Ha det endast som ett ungefärligt målvärde för dig själv och gå till samma person.

Mirre wrote:
    Jag låg förra året på ca 7% i underhudsfett mätt med kaliper. I år vet jag inte men uppskattar till ungefär samma. Dock går det inte att jämföra, precis som tidigare sagts i tråden, med andra personer. Ha det endast som ett ungefärligt målvärde för dig själv och gå till samma person.

Helt off-topic men; bilder för tusan!

Angelina_ wrote:
    Under 4 % i kroppsfett kan vara en fara för ens liv…

Man brukar prata om livsnödvändigt fett = ca. 4% för män och 4+7=11% för kvinnor.
    Tävlande tjejer har ibland lägre %, men då blir östrogen produktionen låg, menstrationen upphör (kan den göra mycket tidigare än så), brösten blir väldigt små etc.
    Mao så är det mer onaturligt för tjejer att ha väldigt låg fett %.

Jonas Lundberg wrote:
    Mao så är det mer onaturligt för tjejer att ha väldigt låg fett %.

Och inte minst betydligt farligare än för män, vilket du iofs i princip skrev. Men jag ville bara vara extra tydlig, då det ibland finns tjejer som tycker det är coolt att vara semirippade året runt.

Jay wrote:
    Helt off-topic men; bilder för tusan!

Ja det var helt off-topic.:D
    En liten bild som visar lite ådror som jag tog efter middagen för fyra dagar sedan.

Jay wrote:
    Och inte minst betydligt farligare än för män, vilket du iofs i princip skrev. Men jag ville bara vara extra tydlig, då det ibland finns tjejer som tycker det är coolt att vara semirippade året runt.

Personligen tycker jag inte det är särskilt kvinnligt eller snyggt att vara så pass rippad som tjej. Litet mjukt lager ovanpå ska det vara. Jag trivs bäst i lagom bra offseasonform, mycket bättre än tävlingsform. Nu går jag mest runt med polotröjor för att slippa stirrande blickar.

Mirre wrote:
    En liten bild som visar lite ådror som jag tog efter middagen för fyra dagar sedan.

Tack för att du går off-topic! :D
    Holy crap. Det där är imponerande och motiverande. Ska bli kul att se slutresultaten nästa helg.

Mirre wrote:

OMG! Väldigt snyggt! Ska bli kul att se helheten om en vecka! :up:

Här är på tävling…mina presentationsbilder är dagen efter tävling där jag är lite mer fylld…fettprocenten borde vara samma dock, 7-8%, jag skulle nog få gå ner ett par till för att få fram en massa ådror, men jag jobbar på massan nu haha:D

Stor var man ju inte…men hungrig ;) Så nu ska jag äta en pizza bara för att jag KAN haha :emo-thumb

Ciao!

Hejsan !!

Jag var och kollade min fetthalt i kroppen på hälsorådet
    dom fick fram ett värde som jag har en kvittens ifrån maskin
    på 2,1% hur kan detta vara möjligt om man näst intill
    räknas som död vid 3%

jag är kille som ligger på en fetthalt enligt bioimpedans på 2,1%
    hur illa är detta

oja_pimma wrote:
    Hejsan !!

Jag var och kollade min fetthalt i kroppen på hälsorådet
    dom fick fram ett värde som jag har en kvittens ifrån maskin
    på 2,1% hur kan detta vara möjligt om man näst intill
    räknas som död vid 3%

Din mätare mätte nog underhudsfettet va?

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 33 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.