Vad håller motivationen uppe?

Home Forums Deff och fettminskning Vad håller motivationen uppe?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 26 total)
  • Author

Hjälp! Ni som har det som jag, svårt att dieta och hålla er borta från saker man inte borde äta, samt gärna småäter, fast ni inte är hungriga. Vad får er att klara det? Har ni några tips? Hade det inte varit för att jag låter suget ta överhand, hade jag kunnat dieta riktigt bra, då jag inte behöver alls mycket mat egentligen för att känna mig mätt. Tar tacksamt emot alla tips och all hjälp jag kan få! Mvh Annelie

Att skaffa lite jävlar anamma och inte ge vika för minsta lilla är ett tips.

Har själv haft det problemet, men som Eddie säger ,det gäller att ”bit ihop”!
    Småätande är ju en vana men lagt till sig och för att bryta en vana måste man byta ut den till en bättre vana, till exempel, dricka vatten när man känner detta och/eller ta en långpromenad.
    Ett annat tips är att se till att äta ordentligt under dagen så är inte suget lika påtagligt tillexempel på kvällen framför tv:n. Ett annat råd är att ta en frukt till mellanmål. Eller ha en skål vindruvor framför tv.n.
    Summan av kardemumma:
    Ät mat och drick massor av vatten. Det har hjälpt mig!
    Lycka till!

Nu vet ju inte jag hur du ”deffar” men när jag gjorde det så låg jag på högt protein intag (tror de flesta gör detsamma) och då varje gång jag blev sugen på något så tänkte jag ”Lugn, på lördag tackar du dig själv, om några månader tackar du dig själv”. För om man börjar småäta så fortsätter det i en enda ond cirkel.

Poängen med högt proteinintag var att när jag blev sugen på något gott så tog jag alltid tex, kvarg, keso, kasella m.m, sånt som hade högt protein innehåll och sedan mixade jag det med fun light. Blir sjukt gott och är knappast farligt för deffen:) Det är tipsen som funkade för mig:)

Magert kött och en jävla massa grönsaker är mitt tips för att hålla hungern stången under deffen.

Om sötsuget väller in som tjock London-dimma, så är kvarg utblandat med fun light ett hett tips.

Tänderna mår genereelt(om inte alltid) bättre av att sluta småäta! Tänk på den tills du har fått ät-vanan isär.
    Besitter du kasst PH-värde i käften så tänk på hur tänderna mår, ännu mer.
    Med åren blir/ser ju inte tänderna friskare ut precis, haha.
    ”Trasiga” tänder = dyrt!, äta mat blir ingen trevlig upplevelse!, smärta!

Äta snask?, lägg det efter den ”riktiga” måltiden eller ha det som en måltid isig själv. Eller bli en hejare på att tugga ”extra,V6” , hjälper otroligt mycket för tändernas hälsa.

Och. Följ de 4 ovanstående talares tips också, väldigt bra sådana :)

ja ha gått ner runt 20kg å jag älskade att småäta men så fort ja ville ta nånting sött så gick ja ut å gick lr så for ja på gymmet de gick riktigt bra plus att om ja verkligen ville ha en extra gobit så tänkte ja efter om de verkligen e värt de å såklart är de jue inte de, men ja hade ätardagar som aj åt precis va ja ville. fre-sön :) sen på veckan körde jag stenhårt på min diet :)

så lycka till :)

AnnelieL wrote:
    Hjälp! Ni som har det som jag, svårt att dieta och hålla er borta från saker man inte borde äta, samt gärna småäter, fast ni inte är hungriga. Vad får er att klara det? Har ni några tips? Hade det inte varit för att jag låter suget ta överhand, hade jag kunnat dieta riktigt bra, då jag inte behöver alls mycket mat egentligen för att känna mig mätt. Tar tacksamt emot alla tips och all hjälp jag kan få! Mvh Annelie

Ditt mål med dieten borde vara tillräckligt för att hålla motivationen uppe. Har man verkligen bestämt sig, är focuserad och verkligen vill så är det inget problem.

Mitt tips är
    *att borsta tänderna efter varje måltid (känns frächt och smakar gott i munnen)
    *att tugga tuggummi
    *att ha en eller flera ”nödpåsar” med färdigförpakat (ev färdigt uträknat kcal om det är ”tyngre”saker i) nyttigt gott som tex. morötter, lite nötter,äppelbitar eller läkerol. :-)

J.v.K wrote:
    sötsug = prottedrink fixar biffen :up:
    iaf för mig. en chokladdrink med mjölk är som ett stort glas oboy. kan ju med fördel drickas flera gånger om dagen också

Haha, I knew it! Proteindrinkar är bara en ursäkt vuxna män har för att det ska vara ”ok” att dricka oboy. ;)

miss monroe wrote:
    Mitt tips är
    *att borsta tänderna efter varje måltid (känns frächt och smakar gott i munnen)
    *att tugga tuggummi
    *att ha en eller flera ”nödpåsar” med färdigförpakat (ev färdigt uträknat kcal om det är ”tyngre”saker i) nyttigt gott som tex. morötter, lite nötter,äppelbitar eller läkerol. :-)

Å fyfan! Finns nog inget som gör mig hungrigare än att tugga tuggummi. :|

Tyskn wrote:

Ja fast det beror ju på den enorma kaloriförbrukningen från tuggandet.:D

Eddie Vedder wrote:
    Ja fast det beror ju på den enorma kaloriförbrukningen från tuggandet.:D

Hehe, ja tänk om det hade funnits sockerfria Hubba Bubba! De brukade ju vara rätt maffiga. Om skulle tugga ett paket av dem samtidigt som man körde ett HIIT pass så skulle man säkert dubbla kaloriförbrukningen, för att inte tala om EPOC’en som skulle slå in efter passet. :p

Nej men allvarligt talat. Är det inte så att om man tuggar på nånting så skickar man iväg signaler om att det är mat på väg ner till magen, vilket skapar starkare hungerkänslor?

Tyskn wrote:

Jag uppfattande det som att trådskaparen tyckte det var svårt att sluta småäta utan att vara hungrig…då tycker jag tuggummi funkar.. men är man hungrig och tuggar tuggummi blir man säkert hungrigare..stämmer säkert för många.:)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 26 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.