Home › Forums › Deff och fettminskning › Vad håller motivationen uppe?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
10 september, 2008 at 14:28 #731619Anonym anvandareMembermiss monroe wrote:Jag uppfattande det som att trådskaparen tyckte det var svårt att sluta småäta utan att vara hungrig…då tycker jag tuggummi funkar.. men är man hungrig och tuggar tuggummi blir man säkert hungrigare..stämmer säkert för många.
Jo, jag förstår vad du menar. :emo-thumb Och det är nog ganska olika från person till person. Jag kan nog hålla med om att tuggummi kan vara bra för att minska ”suget” efter sött, men vad jag själv har märkt så kan tuggummin just omvandla ”sug” till hunger.
10 september, 2008 at 15:02 #731620Anonym anvandareMemberAnnelieL wrote:Hjälp! Ni som har det som jag, svårt att dieta och hålla er borta från saker man inte borde äta, samt gärna småäter, fast ni inte är hungriga. Vad får er att klara det? Har ni några tips? Hade det inte varit för att jag låter suget ta överhand, hade jag kunnat dieta riktigt bra, då jag inte behöver alls mycket mat egentligen för att känna mig mätt. Tar tacksamt emot alla tips och all hjälp jag kan få! Mvh AnnelieHärda ut så pass länge att du börjar se lite resultat. Sen speglar du dig länge o väl varje dag. Resultaten ger dig motivation att fortsätta.:up:
10 september, 2008 at 15:14 #731621Anonym anvandareMemberTyskn wrote:Nej men allvarligt talat. Är det inte så att om man tuggar på nånting så skickar man iväg signaler om att det är mat på väg ner till magen, vilket skapar starkare hungerkänslor?Vet ej. Men salivproduktionen stimuleras ju hela tiden i alla fall. Det i sin tur håller ju igång enzymaktiviteten och möjligtvis töms kanske magsäcken något lättare då.
Bara teoriteserande dock, men att saliven innehåller lipaser som följer med ner i magsäcken och bidrar till lipidhydrolyseringen är i alla fall ett faktum.
Likaså är det ett faktum att tuggning i sig kostar energi och att man efter en stunds tuggande sannolikt förbrukat tuggummits energiinnehåll, ett par kcal från ett tuggummi är en minimal energimängd som tuggande under x antal minuter vid en viss frekvens motsvarar och t.o.m. överskrider.
10 september, 2008 at 15:52 #731622Anonym anvandareMemberRobert Svensson wrote:Så djävla gott är det ändå inte.Tycker i alla fall inte jag… Det går ner, men inte mer än så.
Håller med, helt OK smak men inget man skulle ta fram helt spontant å bara: Åh nu blev jag så sjukt sugen på lite whey-80
12 september, 2008 at 11:09 #731623Anonym anvandareMemberAnnelieL wrote:Hjälp! Ni som har det som jag, svårt att dieta och hålla er borta från saker man inte borde äta, samt gärna småäter, fast ni inte är hungriga. Vad får er att klara det? Har ni några tips? Hade det inte varit för att jag låter suget ta överhand, hade jag kunnat dieta riktigt bra, då jag inte behöver alls mycket mat egentligen för att känna mig mätt. Tar tacksamt emot alla tips och all hjälp jag kan få! Mvh AnnelieNr 1: Sätt upp ett mål med din deff
Nr 2: Bestäm dig
Nr 3: Ta hjälp av någon som är kunnig inom området och som håller koll på dig
Nr 4: Ät mat som mättar och tar bort sötsuget
Nr 5: Gör dieten till något KUL; få kontroll, lär dig mycket om ditt ämne, räkna din kcal, gör egna recept och förgyll vardagen med små energi kickar
Nr 6: Se till att det aldrig blir trist och tråkigtLycka till! :up:
12 september, 2008 at 11:19 #731624Anonym anvandareMemberReceptet är HAT, inget är näringsrikare än HAT
När man känner att man håller på att svika sitt mål och sig själv tar man till hatet mot dessa tankar. Det är här näringsrikheten kommer in för när man väl byggt upp denna ”mur” mot förmågan att vilja bildligt talat slå sig själv på käften kan man använda den frustration och ilska man känner som näring i sin träning.
Så gott folk – KÄNN HATET! :emo-thumb
12 september, 2008 at 11:44 #731625Anonym anvandareMemberIATOAON wrote:Receptet är HAT, inget är näringsrikare än HATNär man känner att man håller på att svika sitt mål och sig själv tar man till hatet mot dessa tankar. Det är här näringsrikheten kommer in för när man väl byggt upp denna ”mur” mot förmågan att vilja bildligt talat slå sig själv på käften kan man använda den frustration och ilska man känner som näring i sin träning.
Så gott folk – KÄNN HATET! :emo-thumb
:emo-thumb
21 september, 2008 at 00:01 #731626Anonym anvandareMemberSätt upp en bild på Carolina Gynning (min favorit) eller annan valfri het tjej på kylskåpet/skafferiet. Då säger man nej till de där extra kalorierna.
21 september, 2008 at 00:08 #731627Anonym anvandareMemberKikki85 wrote:Sätt upp en bild på Carolina Gynning (min favorit) eller annan valfri het tjej på kylskåpet/skafferiet. Då säger man nej till de där extra kalorierna.Jag har provat det där, men inte fan dök de upp fast jag blev rippad.
22 september, 2008 at 18:03 #731628Anonym anvandareMemberDen 1:a oktober kör vi igång med diet jag och min sambo, tack så mycket för alla bra tips!!
22 september, 2008 at 22:45 #731629Anonym anvandareMember
[youtube=dfgHdHfgVyE]Lite iallafall
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.