vad ska jag äta?

Home Forums Deff och fettminskning vad ska jag äta?

• This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

tjenare.

mitt namn är kevin och nu är jag trött på att se ut som jag gör med mantits och hängande j*vla mage!

jag har tränat nu i snart 1 månad och kännar att jag inte bara kan träna utan måste ändra min dåliga matvana. ( äter ej sallad…..NÅGONSIN )

jag är 15 så bor ju fortfarande hemma och äter den maten som serveras som är ganska vanlig svensk husmanskost som köttbullar o makaroner, mycket potatis, spagetti och köttfärssås och lasanget som nog är min personliga favo :)

jag är 190 cm lång och väger nu ca 110 kg+ – 1 kg. ( har linkat en bild på mig som är tagen efter 1 veckas träning ca)

min fråga är då hur jag ska kunna gå ner i vikt, jag tar ganska stora portioner så ifall det kanske var så enkelt att minska storleken på portionerna. jag är väldigt kräsen när det gäller sallad och det har alltid varit ett problem haha :D

det är liksom vad ska jag äta, hurmycket och vad kan jag ersätta ( ifall man ens kan eller ifall jag måste tvinga i mig det :) ) salladen med.

jag har kollat väldigt mycket på nätet fast jag vill ha nått som passar för just mig och ifall nån annan kanske har sett någon sån guide kanske ni skulle kunna vara så snälla och linka det i kommentarerna :)

tackar för svar :)

Träning är A och O, så länge du fortsätter träna regelbundet kommer du gå ner i fett oavsett kost.

Bästa genvägen är att TOTALT förbjuda energi i vätskeform. Ingen juice, ingen läsk osv. Det här mättar inte och innehåller massvis energi, det här väldigt svårt att uppskatta då kolhydraterna är upplösta i vattnet.
    Har personen svårt för att dricka vatten (smak etc) så testa blanda i en skiva citron eller liknande.

Sallad är gudomligt bra. Det är energifattigt och tar mycket plats. De flesta äter till de är mätta och därför funkar sallad, det tar plats och gör en mätt. Sen finns det de som kan äta fast de är mätta och då funkar det lite sämre, men hur som så ska sallad alltid finnas till hands, beroende på vad man har i sin sallad så innehåller den viktiga vitaminer som krävs för att kroppen ska fungera normalt och göra det lättare att bibehålla en fungerande vikt.

Många väljer att köra något i stil med LCHF. Desto mindre kolhydrat du äter desto mindre sug efter det får du. Idag äter praktiskt taget alla för mycket andel kolhydrat p.g.a. bröd, pasta, läsk och godis m.m. Det räcker att man försöker dra ner det något så märker man resultat rätt snabbt. Att helt anpassa sig till LCHF är riktigt jobbigt då mat är halva dagens nöje för många och då är det rätt trist att inte få äta gott. Det går ju faktiskt att träna hårdare om man vill ha snabbare resultat.

Sen ska alla äta fisk 2 ggr i veckan. Annars blir man seg o dum.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.