Vad ska jag äta under dagen?

Home Forums Deff och fettminskning Vad ska jag äta under dagen?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 26 total)
  • Author

Tja! Jag är en kille på 19 år! Jag tränar på gym regelbundet 5-6 kvällar i veckan och på dagarna har jag ett industri jobb..

Jag skulle gärna vilja gå ner några kilo fett men vet inte riktigt hur jag ska lägga upp min kost.. Skulle vara tacksam för förslag på vad jag kan ta med mig till jobbet och äta under dagen, samt vad som är bra att äta före och efter träning för att bli av med de där extra kilona men ändå fortsätta bygga muskler!

Har du tillgång till skaffer i och kylskåp? I såfall är det ju bara att ta med vilken matlåda som helst. Att ta med en påse havregryn och ställa en liter mjölk i kylskåpet funkar ju, likaså bröd och pålägg t.ex.

Men som sagt, har du lite kvar av gårdagens lunch så ta med det och käka igen. Behöver inte vara svårare än så.

Satsa på att antingen bygga eller bränna! lättast så. Däremot tror jag att man kan bygga samtidigt som man tappar fett särskilt om man har mycket av den varan.

Tips: Ta reda på vad som gör dig fet, ta bort det! Ha nolltolerans mot skräpmat, smör, grädde, godis osv. Sen lär du dig hur mycket du ska äta för att gå upp/ned i vikt.

Senaste numret av body har en fin artikel om att deffa smart :)

Fabrice wrote:
    Tips: Ta reda på vad som gör dig fet, ta bort det! Ha nolltolerans mot skräpmat, smör, grädde, godis osv.

Att smör och grädde skulle vara dåligt är rent skitsnack. Och det kan tveklöst ingå även i en deff. Fett behöver man alltid och att låta 100kcal i måltiden komma från en gräddsås är inte sämre än nötter t.ex. För att inte tala om självplågeriet att ta en sked äcklig olja till den i övrigt fettfria måltiden.

Angåede godiset och skräpmaten håller jag med.

Eddie Vedder wrote:
    Att smör och grädde skulle vara dåligt är rent skitsnack. Och det kan tveklöst ingå även i en deff. Fett behöver man alltid och att låta 100kcal i måltiden komma från en gräddsås är inte sämre än nötter t.ex. För att inte tala om självplågeriet att ta en sked äcklig olja till den i övrigt fettfria måltiden.

Angåede godiset och skräpmaten håller jag med.

Vem vill räkna kalorier aret runt bara för att fa äta smör och grädde? Det kändes som att tradskaparen var intresserad av att bygga kvalitativ massa+tappa lite fett.

Till tradskaparen: antingen räkna kalorier för deff(väga allt du äter) eller ät sunt aret runt och se bra ut aret runt.

Fabrice wrote:
    Vem vill räkna kalorier aret runt bara för att fa äta smör och grädde?

Va menar du? Varför skulle det kräva kaloriräkning för?

Eddie Vedder wrote:
    Va menar du? Varför skulle det kräva kaloriräkning för?

För det är lätt att hamna pa ett för stort överskott annars. Varför inte äta fett som är bättre i byggarsyfte. Tar hellre gulan i ägget, mandlar eller annat som är fullt av vitaminer och annat bra. Lättare att veta hur mkt fett man far i sig med. Känns helt fel att slänga i sig grädde och smör.

Ta en pizza tex: Vad är det som gör dig fet? Enligt mig osten!(och kebab i det fallet) det andra är ju bara mjöl, vatten, lite oliver, tomatsas osv…

Fett i lagom mängd är väldigt bra.
    Det sänker GI värdet på måltiden och gör att det tar längre tid innan du blir hungrig och ditt blodsocker är stabilare en om du tar bort fettet från kosten.

Fabrice wrote:
    För det är lätt att hamna pa ett för stort överskott annars. Varför inte äta fett som är bättre i byggarsyfte. Tar hellre gulan i ägget, mandlar eller annat som är fullt av vitaminer och annat bra. Lättare att veta hur mkt fett man far i sig med. Känns helt fel att slänga i sig grädde och smör.

Ta en pizza tex: Vad är det som gör dig fet? Enligt mig osten!(och kebab i det fallet) det andra är ju bara mjöl, vatten, lite oliver, tomatsas osv…

Gör dig själv en tjänst och sluta skriv saker som gör dig själv till åtlöje.:frust:

Hur kan man vara så dum att man tror att en enskild ingrediens avgör viktuppgång i en måltid? Och hur kan du tro att valet på gräddsås i en isokalorisk måltid istället för olja genererar mer viktuppgång.

Och ”fett som är bättre i byggarsyfte” var dagens höjdpunkt.:D

Fabrice wrote:

Ja, för mjöl är ju jättenyttigt.
    Gulan i ägget? Menar du att du ligger på så strikt diet att du inte kan äta en äggvita som innehåller ca 15 kcal?

Eddie, om man jämför din attityd på body gentemot kolo så kan man absolut tro att du är schizo. :(

Eddie Vedder wrote:
    Gör dig själv en tjänst och sluta skriv saker som gör dig själv till åtlöje.:frust:

Hur kan man vara så dum att man tror att en enskild ingrediens avgör viktuppgång i en måltid? Och hur kan du tro att valet på gräddsås i en isokalorisk måltid istället för olja genererar mer viktuppgång.

Det finns massor av byggare som lyckats bra med lågfettsdieter. Ligger man på 60/20/20 måste man hålla koll på fettet.

Eddie Vedder wrote:
    Och ”fett som är bättre i byggarsyfte” var dagens höjdpunkt.:D

Jag uttryckte mig felaktigt där. Vad jag menade var att fettkällor som fisk, nötter, ägg osv ger mer än bara fett. Vitaminer, mineraler, protein osv som i sin tur är positiva för byggningen.

”Det är dock en fördel om större delen av ditt fettintag består av omättade fetter istället för mättade, vilka lättare lagras som kroppsfett och sänker insulinkänsligheten, medan de omättade förbättrar den” King Grub

JakobMinell wrote:
    Ja, för mjöl är ju jättenyttigt.
    Gulan i ägget? Menar du att du ligger på så strikt diet att du inte kan äta en äggvita som innehåller ca 15 kcal?

Jag hoppas verkligen att ditt inlägg var ett skämt.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 26 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.