Home › Forums › Deff och fettminskning › Våg med fettmätare???
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
8 maj, 2010 at 06:50 #494350Anonym anvandareMember
Jag har en våg hemma med fett mätare+ vatten+muskler. Min fråga är hur kan dt komma sig att jag har 35% fett i kroppen nu när jag väger mindre och äter fettsnålt?? och när jag vägde mer för typ 2 veckor sen hade jag 17%? Kan nån svara börjar blir lite smått orolig att fett% ökar trots viktförlusten. Är i min röda vecka om det har någon betydelse?
8 maj, 2010 at 06:50 #68794Anonym anvandareMember8 maj, 2010 at 09:39 #494351Anonym anvandareMemberFettsnål kost har inget med saken att göra.
Men de där vågarna ger inga siffror att lita på. Inte pålitligt för fem öre.
8 maj, 2010 at 10:49 #494352Anonym anvandareMemberBioimpedans går ut på att skicka en ström genom kroppen och se vilket motstånd den möter.
Tyvärr är strömmen för svag och påverkas fel av olika faktorer.
Vågen duger i bästa fall till att se om det går åt rätt håll, i värsta fall ger den ingen vettig info alls.
Men själva siffrorna är inget i bry sig om, dom ligger ofta väldigt fel.
8 maj, 2010 at 21:00 #494353Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Fettsnål kost har inget med saken att göra.Men de där vågarna ger inga siffror att lita på. Inte pålitligt för fem öre.
Okay tack så mykt för svar blev lite vilse och börja undra hur en normalviktig kropp kan öka fett % trots nyttig kost till det dubbla
8 maj, 2010 at 21:01 #494354Anonym anvandareMemberVincent Qvarfordt wrote:Bioimpedans går ut på att skicka en ström genom kroppen och se vilket motstånd den möter.Tyvärr är strömmen för svag och påverkas fel av olika faktorer.
Vågen duger i bästa fall till att se om det går åt rätt håll, i värsta fall ger den ingen vettig info alls.
Men själva siffrorna är inget i bry sig om, dom ligger ofta väldigt fel.
ok tack för svar. kommer bara väga mig enbart för att se att det går åt rätt håll:)
8 maj, 2010 at 21:09 #494355Anonym anvandareMembermee8 wrote:trots nyttig kost till det dubblaFast du nämnde inget om nyttigt. Bara fettsnålt.
8 maj, 2010 at 22:14 #494356Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Fast du nämnde inget om nyttigt. Bara fettsnålt.okay men jag äter väldigt nyttigt och fettsnålt du kan ju kolla på min dagbok hur en dag ser ut, och inte är det onyttigt eller fettigt som skulle kunna bidra till ökat fett % eller???
8 maj, 2010 at 22:18 #494357Anonym anvandareMembermee8 wrote:okay men jag äter väldigt nyttigt och fettsnålt du kan ju kolla på min dagbok hur en dag ser ut, och inte är det onyttigt eller fettigt som skulle kunna bidra till ökat fett % eller???Min poäng är att du inbillar dig att kosten är nyttig för att den är fettsnål. Det är ett feltänk. EN nyttig kost KAN vara fettsnål, men i så fall TROTS det låga fettintaget och inte tack vare.
8 maj, 2010 at 22:22 #494358Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Min poäng är att du inbillar dig att kosten är nyttig för att den är fettsnål. Det är ett feltänk. EN nyttig kost KAN vara fettsnål, men i så fall TROTS det låga fettintaget och inte tack vare.okay fattar din poäng men i mitt fall är det inte fettet jag är rädd för och försöker dra ner på,men dock undviker jag det för det är äckligt ocg blir dåig av för mykt fett, så de tänket har jag inte att allt som är fettsnålt = nyttigt. Det är kolisarna jag kämpar med, för det är dom som rubbar för mig och även mycket nyttigt fett oxå. SÅ lagom är bäst:).
Men å andra sidan ha du tid o ork får du gärna ge mig synpunkt på vad du tycker om min diet som jag anteckanar på dagböcker:)9 maj, 2010 at 02:03 #494359Anonym anvandareMemberKollade in den lite snabbt.
Extremt fettsnålt.Tror inte att du blir ”dålig” eller något sånt av att äta några hela ägg, makrill, lite grädde till köttfärsen mm.
Det smakar bra och gör din kropp gott.
9 maj, 2010 at 06:59 #494360Anonym anvandareMemberDen kosten har jag svårt att se som nyttig. I vissa fall övergår inbillningar om ”nyttigast möjligt” till motsatsen. En så överdriven kost att den blir dålig och jag tycker inte du ätar så nyttigt även om dina livsmedelsval är sunda var och en för sig.
9 maj, 2010 at 08:26 #494361Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Den kosten har jag svårt att se som nyttig. I vissa fall övergår inbillningar om ”nyttigast möjligt” till motsatsen. En så överdriven kost att den blir dålig och jag tycker inte du ätar så nyttigt även om dina livsmedelsval är sunda var och en för sig.ok vad är det som gör att den inte är nyttig?? jag får i mig bra med näring.
9 maj, 2010 at 08:28 #494362Anonym anvandareMembermee8 wrote:ok vad är det som gör att den inte är nyttig??Det skrev jag ju. Men jag skrev inte att det ÄR så utan att det är så jag uppfattar det.
mee8 wrote:jag får i mig bra med näring.Det är där jag inte håller med.
9 maj, 2010 at 09:05 #494363Anonym anvandareMemberVincent Qvarfordt wrote:Kollade in den lite snabbt.
Extremt fettsnålt.Tror inte att du blir ”dålig” eller något sånt av att äta några hela ägg, makrill, lite grädde till köttfärsen mm.
Det smakar bra och gör din kropp gott.
jag äter 2 hela ägg omdagen:), grädde osv går inte är mjölkprotien allergisk och laktos intollerant. Men makrill nångång då o då kan jag äta, annars så tar jag ju omega3 tillskott varje dag och får i mig de nyttiga fettet som man behöver.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.