Home › Forums › Deff och fettminskning › Våg med fettmätare???
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
9 maj, 2010 at 09:07 #494364Anonym anvandareMembermee8 wrote:jag äter 2 hela ägg omdagen:), grädde osv går inte är mjölkprotien allergisk och laktos intollerant. Men makrill nångång då o då kan jag äta, annars så tar jag ju omega3 tillskott varje dag och får i mig de nyttiga fettet som man behöver.
Ja se där. Då är ju allt frid och fröjd då.
Men om du nu vägrar medge att något kan vara fel så förstår jag inte varför du samtidigt inte tycks uppleva det som att det fungerar. Det känns snarare som att du ljuger för dig själv.
9 maj, 2010 at 09:07 #494365Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Det skrev jag ju. Men jag skrev inte att det ÄR så utan att det är så jag uppfattar det.Ok bara jag som förvirrar till det:
Det är där jag inte håller med.😮 men jag får i mig bra med protien/fett och även kolisar viserligen inte pasta/ris bröd men grönsaker. Och det r väl bra?
9 maj, 2010 at 09:10 #494366Anonym anvandareMembermee8 wrote:😮 men jag får i mig bra med protien/fett och även kolisar viserligen inte pasta/ris bröd men grönsaker. Och det r väl bra?Lär dig multicitera. Jag hann ge ett svar medan du skrev det där.
Som sagt, dina livsmedel var för sig är det inget fel på. Det är helheten och din nitiska hållning generellt som känns minst sagt osund.
Och du skriver ganska obegripligt men om jag fattat det rätt så tar du inolaxol ihop med maten, det du kallar inaxol. Har du problem med förstoppning där någon läkare rekommenderat inolaxol eller handlar det bara om att fylla magen?
9 maj, 2010 at 09:12 #494367Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Ja se där. Då är ju allt frid och fröjd då.Men om du nu vägrar medge att något kan vara fel så förstår jag inte varför du samtidigt inte tycks uppleva det som att det fungerar. Det känns snarare som att du ljuger för dig själv.
Jag tycker att denna kost fungerar utmärkt för mig:) har inte mått så bra på månader, det enda jag oroa mig för är om fettet och vågen:| sen ville jag bara att du som är proffs på kost/träning kunde ge mig synpunkter vilket jag tar emot och om det är något jag kan ändra på.
med tanke på mina allergier gör det svårt för mig att äta en allsidig kost, och dessutom så att jag mår bra, och nu känns det som om jag har hittat en som fungerar och tar tillskott så jag inte får brister.
Hänger du med:o9 maj, 2010 at 09:14 #494368Anonym anvandareMember[Har du problem med förstoppning där någon läkare rekommenderat inolaxol eller handlar det bara om att fylla magen?[/QUOTE]
Japp läkaren har ordinerat det, jag vet jag är dålig på att formulera mig
9 maj, 2010 at 09:29 #494369Anonym anvandareMembermee8 wrote:Jag tycker att denna kost fungerar utmärkt för mig:) har inte mått så bra på månader, det enda jag oroa mig för är om fettet och vågen:| sen ville jag bara att du som är proffs på kost/träning kunde ge mig synpunkter vilket jag tar emot och om det är något jag kan ändra på.
med tanke på mina allergier gör det svårt för mig att äta en allsidig kost, och dessutom så att jag mår bra, och nu känns det som om jag har hittat en som fungerar och tar tillskott så jag inte får brister.
Hänger du med:oDet här det här jag inte riktigt får ihop.
Du ber om råd och tips för vad vi andra tycker och anser är bra/mindre bra men i samma veva vägrar du ju tro på det och svarar bara med att din kost är den bästa redan.
Så det känns ju inte som diskussionen leder någonstans.
Du: Hur ser min kost ut?
Någon annan: För fettsnål
Du: Nej jag äter fett från x och y
Någon annan: Jag tycker inte det ser helt bra ut ändå
Du: Jo jag har aldrig mått så bra
Någon annan: Så vad vill du ha hjälp med?
Du: Om det är något jag skall ändra
Någon annan: Då tycker jag du skall ändra x
Du: Nej det är redan perfekt
osv………….
9 maj, 2010 at 09:47 #494370Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Det här det här jag inte riktigt får ihop.Du ber om råd och tips för vad vi andra tycker och anser är bra/mindre bra men i samma veva vägrar du ju tro på det och svarar bara med att din kost är den bästa redan.
Så det känns ju inte som diskussionen leder någonstans.
Du: Hur ser min kost ut?
Någon annan: För fettsnål
Du: Nej jag äter fett från x och y
Någon annan: Jag tycker inte det ser helt bra ut ändå
Du: Jo jag har aldrig mått så bra
Någon annan: Så vad vill du ha hjälp med?
Du: Om det är något jag skall ändra
Någon annan: Då tycker jag du skall ändra x
Du: Nej det är redan perfekt
osv………….
hmmm
varför känns det som värsta rättegången när man ber dig om råd och tips?! Man känner sig totalt grillad! Ja det framgår att jag är rätt så envis och förvirrad över hur jag vill ha det, jag vill bara må bra och det gör jag nu, var visst fel av mig att fråga
9 maj, 2010 at 09:52 #494371Anonym anvandareMembermee8 wrote:hmmmvarför känns det som värsta rättegången när man ber dig om råd och tips?! Man känner sig totalt grillad! Ja det framgår att jag är rätt så envis och förvirrad över hur jag vill ha det, jag vill bara må bra och det gör jag nu, var visst fel av mig att fråga
Ta det lungt har också fått samma bryska nedlåtande svar av denna herr vedder,får ha i åtanke att han har säkert väldigt höga testo-nivåer tack vare sitt övermänskliga allvetande i både kost å träning
Ps.inge illament vedder då jag faktiskt respekterar din kunskap!
9 maj, 2010 at 09:53 #494372Anonym anvandareMembermee8 wrote:varför känns det som värsta rättegången när man ber dig om råd och tips?!För att du tydligen överreagerar. Jag försöker skriva kort och koncist helt enkelt, orkar inte göra långa långa utläggningar och tömma hela smileylistan i varenda inlägg.
Det var inte fel av dig att fråga men däremot lite konstigt bara. Du har ju bestämt dig för att inget är fel så det blir svårt att ge svar.
9 maj, 2010 at 10:42 #494373Anonym anvandareMemberAtt du tar några kapsla Omega 3 innebär inte att fettbehovet är fyllt.
Du har alla småbitar på plats, men när du sätter ihop det till en daglig kost blir det lite tokigt.
Att du lider av förstoppning med så lite fett i kosten förvånar mig inte, i längden kommer troligtvis både hår, naglar och hud blir i dåligt skick.
Med små förändringar skulle din kost kunna bli bättre både till hälsa och önskade resultat.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.