Home › Forums › Deff och fettminskning › Vägledning för deff träning
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
5 oktober, 2008 at 23:39 #68154Anonym anvandareMember5 oktober, 2008 at 23:39 #490777Anonym anvandareMember
Tjena
är en kille på 176 cm och väger ca 77kg
i maj vägde jag omkring 93 kg och har sen i slutet av maj börjat träna som faan och kört nästan bara förbränning (konditionsträning) och lite styrke.
Ja vill gå ner en sista 7 kg nu för att få musklerna att synas som gömmer sig under det sista fettet. Började styrketräna för några år sen som en idiot utan att läsa om det eller nått och det visade sig att alla muskler gömt sig under fettet och nu när ja har gått ner i vikt så ser man lite lätt musklerna men vill få dom att synas tydligare och få bort det sista på magen. (kan se nästan 4 magrutor de översta då). de sista fettet sitter på den undre delen av magen vilket känns svårast att få bort. Hur ska ja fortsätta träna och vad ska ja äta??? Sist men inte minst så tränar jag nästan 6 dagar i veckan där ja kör förbränning i 45-60 min då e de powerwalk 40 min + 10 min cykel och 15 min mage. Skulle va oerhört tacksam om ja kunde få hjälpHa det!!
Maz6 oktober, 2008 at 00:06 #490778Anonym anvandareMemberTja! Läs igenom hela denna: [http://forum.body.se/showthread.php?t=22347]
6 oktober, 2008 at 07:29 #490779Anonym anvandareMemberMaz wrote:Tjena
är en kille på 176 cm och väger ca 77kg
i maj vägde jag omkring 93 kg och har sen i slutet av maj börjat träna som faan och kört nästan bara förbränning (konditionsträning) och lite styrke.
Ja vill gå ner en sista 7 kg nu för att få musklerna att synas som gömmer sig under det sista fettet. Började styrketräna för några år sen som en idiot utan att läsa om det eller nått och det visade sig att alla muskler gömt sig under fettet och nu när ja har gått ner i vikt så ser man lite lätt musklerna men vill få dom att synas tydligare och få bort det sista på magen. (kan se nästan 4 magrutor de översta då). de sista fettet sitter på den undre delen av magen vilket känns svårast att få bort. Hur ska ja fortsätta träna och vad ska ja äta??? Sist men inte minst så tränar jag nästan 6 dagar i veckan där ja kör förbränning i 45-60 min då e de powerwalk 40 min + 10 min cykel och 15 min mage. Skulle va oerhört tacksam om ja kunde få hjälpHa det!!
MazHallå Maz,
Om du vill få muskler + få dom att synas så skulle jag rekommendera att du provar dig på intervallträning, att köra stenhårda pass på ca 15min de gånger du kör kondition istället för dina powerwalks på 45min.
Intensivare intervallträning sätter igång din vilande ämnesomsättning så den går i taket. När du kör längre konditionspass på 45min men inte lika intensivt använder kroppen sig mera av muskelmassa som energi, vilket bryter ner muskelvävnad.Iallafall, prova på intensiv intervallträning på en kvart typ istället för den längre konditionen du kör nu.
Om du är mer intresserad så kika på [http://www.ast-ss.se/html/article.asp?ArticleID=313]6 oktober, 2008 at 09:27 #490780Anonym anvandareMemberbox4m wrote:Hallå Maz,Om du vill få muskler + få dom att synas så skulle jag rekommendera att du provar dig på intervallträning, att köra stenhårda pass på ca 15min de gånger du kör kondition istället för dina powerwalks på 45min.
Intensivare intervallträning sätter igång din vilande ämnesomsättning så den går i taket. När du kör längre konditionspass på 45min men inte lika intensivt använder kroppen sig mera av muskelmassa som energi, vilket bryter ner muskelvävnad.Iallafall, prova på intensiv intervallträning på en kvart typ istället för den längre konditionen du kör nu.
Om du är mer intresserad så kika på [http://www.ast-ss.se/html/article.asp?ArticleID=313]Det låter bra de
Men vad ska jag köra därefter då?
Säg att ja drar till gymmet idag o kör cykel men när ja cyklat i intervall i 15 min va ska ja därefter köra? -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.