- This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Deff och fettminskning › variera kalorie intaget under deff?
Godagens!
Tänkte bara höra lite vad ni har att säga att variera kalorie intaget under deffen. Det jag menar är att typ under träningsdagar käka 2200-2300 (ungefär 600 under min förbrukning) och under vilodagar dra ner till 1900-2000. Under mina vilodagar så gör jag i princip ingenting. På ena dagen har jag några föreläsningar så det blir att gå lite grann och hålla sig vaken genom lektionerna. Den andra vilodagen sitter jag typ hemma hela dagen och pluggar eller något.
Är det lönt att variera kalorieintaget så? Eller går det jämnt ut i slutändan?
När jag ändå är igång: Hur viktigt är det att hålla stenkoll på makro nutrienterna under deff? Jag har ungefärlig koll på proteinerna och käkar en hel del kolisar under dagen, men fett vet jag faktiskt inte riktigt. Steker allt i oliv olja och det är ungefär det jag har koll på.
Tackar!
Ja det är antagligen en fördel, det faktiska energiunderskottet lär ju bli detsamma om du sänker energiintaget därefter. Mer aktivitet = utrymme för mer mat och vice versa.
Och nej du behöver inte ha järnkoll. Försök att överstiga 2g protein/kg kroppsvikt och sedan bör du se till att åtminstone låta fett ingå i alla måltider. Ät fet fisk ett par gånger i veckan och/eller ta tillskott av omega-3 är nog klokt.
ok, tack för snabbt svar!
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY