Home › Forums › Deff och fettminskning › vikten pendlar! Varför?!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
8 december, 2010 at 11:02 #63393Anonym anvandareMember8 december, 2010 at 11:02 #420464Anonym anvandareMember
Jag går ligger på kaloriunderskott dagligen. Har inte haft någon ätardag de senaste 3v.
Men vikten pendlar något fruktansvärt. Spelar ingen större roll men jag undrar varför.
Kolhydratintaget ligger på samma varje dag. +- 10g , protinet ligger högt runt 240g +- 30g och fettet ligger från 50-80g
Kaloriintaget ligger på 2000 om dagen +- 50kcalMin vikt visade i lördags var 78,2 söndag: 78,4 i går tisdag 79,2 och idag onsdag 80,2. Jag väger mig samma klockslag varje dag. och måltiderna intas samma klockslag varje dag. 3st 14-18-22.
Varför går min vikt upp å ner så jäkla mycket???
Har funderat på om kreatinet binder bättre på träningsdagarna??
Har tränat lördag,måndag,tisdag.Tacksam för teorier
8 december, 2010 at 11:04 #420465Anonym anvandareMemberVästkustarn wrote:Jag går ligger på kaloriunderskott dagligen. Har inte haft någon ätardag de senaste 3v.Men vikten pendlar något fruktansvärt. Spelar ingen större roll men jag undrar varför.
Kolhydratintaget ligger på samma varje dag. +- 10g , protinet ligger högt runt 240g +- 30g och fettet ligger från 50-80g
Kaloriintaget ligger på 2000 om dagen +- 50kcalMin vikt visade i lördags var 78,2 söndag: 78,4 i går tisdag 79,2 och idag onsdag 80,2. Jag väger mig samma klockslag varje dag. och måltiderna intas samma klockslag varje dag. 3st 14-18-22.
Varför går min vikt upp å ner så jäkla mycket???
Har funderat på om kreatinet binder bättre på träningsdagarna??
Har tränat lördag,måndag,tisdag.Tacksam för teorier
Kan till lägga att jag känner mig lite ”svullen” i buken. som när man precis har ätit sig mätt. Trots att det var 13h sen jag åt sista måltiden..
och dom första 3v gick jag ner 0.5-0.9kg i veckan och jag har hela tiden legat på 2000kcal
8 december, 2010 at 13:09 #420466Anonym anvandareMemberVätske nivåer som ändras är ju troligtvis Pga kreatinet så är ju inget att oroa sig för därav att många skippar kreatin under diet för att det kan lura en i spegeln. Dricker du väldigt olika mängder vatten varje dag?
Ett tips om du känner att vikten stannar kör en Refeed dag.8 december, 2010 at 13:59 #420467Anonym anvandareMemberVätskenivå och mag/tarminnehåll varierar från dag till dag. Inget konstigt alls.
Lägg till lite fiber i kosten så kanske det blir mer konstant8 december, 2010 at 15:23 #420468Anonym anvandareMemberJag tycker inte att dina viktpendlingar är särskilt märkvärdiga alls.
Vikten på vågen kan kasta flera kg upp eller ner, från dag till dag och anledningarna till detta har ju folk redan tagit upp i tråden.
Ett tips är att dra ett snitt på vad du vägt varje vecka och sedan jämföra med tidigare snitt, det ger en mer rättvis bild.
8 december, 2010 at 16:16 #420469Anonym anvandareMembertack för svaren.
tycker bara det är konstigt att det pendlar med 2 kg på bara några dagar när jag äter samma mat/marcofördelning.känns bra å få höra från andra att det inte är alls ovanligt för jag var nästan inne på att de va fel på vågen
lägga till mer fibrer ska jag testa. vad föreslår du? bär?
lite nyfiken på vad ni andra ligger på för kaloriintag vid underskott?? visst det är väldigt inviduellt å det är många aspekter som spelar. men ändå kul å höra vad ni ligger på å hur fördelningen ser ut, gram p/k/f
10 december, 2010 at 04:48 #420470Anonym anvandareMemberVästkustarn wrote:tack för svaren.
lägga till mer fibrer ska jag testa. vad föreslår du? bär?Frukt, grönsaker, rotfrukter, ärtor, bönor, linser…
Även bröd,gryn,pasta i fullkorn tex.. eller ris.
10 december, 2010 at 10:47 #420471Anonym anvandareMemberVästkustarn wrote:tack för svaren.
tycker bara det är konstigt att det pendlar med 2 kg på bara några dagar när jag äter samma mat/marcofördelning.känns bra å få höra från andra att det inte är alls ovanligt för jag var nästan inne på att de va fel på vågen
lägga till mer fibrer ska jag testa. vad föreslår du? bär?
lite nyfiken på vad ni andra ligger på för kaloriintag vid underskott?? visst det är väldigt inviduellt å det är många aspekter som spelar. men ändå kul å höra vad ni ligger på å hur fördelningen ser ut, gram p/k/f
Florin wrote:Frukt, grönsaker, rotfrukter, ärtor, bönor, linser…Även bröd,gryn,pasta i fullkorn tex.. eller ris.
Han kör ju Low carb diet så allt det där sista är ju uteslutet.
Jag har kör samma upplägg som dig Västkustarn fast med Carb cycling har hjälpt mig enormt och ligger på ett litet underskott hela tiden men bygger muskler och får bättre styrka så jag är nöjd. Äter dock super cleant så kan ju bero på det.
10 december, 2010 at 11:04 #420472Anonym anvandareMemberTesta och ändra om lite, gå lite högra i kalorierna någon dag och sänk sen igen, experimentera.
Samma sak hände mig under dieten, jag stannade upp och till och med gick upp lite trots underskott, sen ändra jag om lite och då började vågen röra sig ner igen.
10 december, 2010 at 12:32 #420473Anonym anvandareMemberNu är jag nere på 78,6kg igen, för 2 dagar sen låg jag på 80,4:what:
10 december, 2010 at 12:36 #420474Anonym anvandareMembernocantdo wrote:Han kör ju Low carb diet så allt det där sista är ju uteslutet.Jag har kör samma upplägg som dig Västkustarn fast med Carb cycling har hjälpt mig enormt och ligger på ett litet underskott hela tiden men bygger muskler och får bättre styrka så jag är nöjd. Äter dock super cleant så kan ju bero på det.
hur många gram kolhydrater laddar du med en fyll dag? å vad ligger du på en vilodag? laddar du träningsdagar eller 1 gång i veckan/var annan vecka?
Många frågor , men sånt här är intressant hehe
10 december, 2010 at 12:41 #420475Anonym anvandareMemberGober wrote:Testa och ändra om lite, gå lite högra i kalorierna någon dag och sänk sen igen, experimentera.Samma sak hände mig under dieten, jag stannade upp och till och med gick upp lite trots underskott, sen ändra jag om lite och då började vågen röra sig ner igen.
jo men jag ser resultat i spegeln, det går åt rätt håll. Det förvånar mig bara att vikten skiljer så mycket.
Men jag kommer nog till en platå så småningom å då ska jag testa å lägga om lite.
10 december, 2010 at 12:51 #420476Anonym anvandareMemberVästkustarn wrote:Nu är jag nere på 78,6kg igen, för 2 dagar sen låg jag på 80,4:what:Sluta oroa dig nu. En viktnedgång är sällan linjär och det är ju tusen saker som spelar in när vi snackar om vikt på vågen.
(Saltintag, både via bordssalt och saltrika livsmedel, hur mycket vatten man dricker, stress, hur tarmsystemet fungerar och så vidare i en oändlig ström av exempel.)
10 december, 2010 at 12:55 #420477Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Sluta oroa dig nu. En viktnedgång är sällan linjär och det är ju tusen saker som spelar in när vi snackar om vikt på vågen.(Saltintag, både via bordssalt och saltrika livsmedel, hur mycket vatten man dricker, stress, hur tarmsystemet fungerar och så vidare i en oändlig ström av exempel.)
nej nej missförstå mig inte nu. ville bara veta orsaken, ingen oro här inte
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.