Viktminskning.

Home Forums Deff och fettminskning Viktminskning.

• This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

Hejsan , är kille på 16år väger ca 85-86kg och är runt 190 lång.
    Skulle vilja både skapa muskler och gå ner i vikt på samma gång(bli smalare alltså)
    Detta gäller hela kroppen.
    Så hur bör jag träna för bästa resultat?
    Skulle kunna träna ca 4-5 dagar i veckan ungefär.
    Skall börja gymma denna veckan , så skulle varit bra om man kan skaffa sig en rutin inne på gymmet.

/Simon

Jag har varit i en liknande situation som du är i just nu med överflödeskilon i form av fett och har lagt om min kost helt sedan en tid tillbaka (bara det gör fruktansvärt mycket för viktminskningen) och äter aldrig chips,godis,kakor eller liknande. Inte heller läsk dricker jag nu mer annat än någon gång då o då typ max en gång i månaden på helgen bara för att kunna unna mig något gott (det måste man någon gång då och då).

Jag fick mitt nuvarande schema av en Dietist/PT:

Måndag: Rygg, axlar, biceps (4-8 repetitioner i 4-6 set), mage samt 20 min kondition efter styrkepasset + kvällspromenad

Tisdag: Intervall träning tex 20 min cykel, cykla högintensivt i 2min, sedan 2 min medelintensivt. Varva dessa två former. Avsluta med att springa 20 min på medelintensivt tempo.

Onsdag: Ben, bröst, triceps (4-8 repetitioner i 4-6 set) samt 20 min kondition efter styrkepasset

Torsdag: Vila +morgon/kvällspromenad

Fredag: Konditionsträning 40 minuter, gärna intervall

Lördag: promenad/vila

Söndag: Ben (4-8 repetitioner i 4-6 set), mage samt 25 min konditionsträning efter styrkepasset + kvällspromenad.

Det kan verka lite extremt ibland och jag följer inte detta själv till punkt o pricka för ibland behöver kroppen mer vila än vad schemat vill. Dock så följer jag gymtiderna som jag skall – det är mest kvällspromenaderna som jag har skippat för att det inte skall bli FÖR mycket. Men För mig har det fungerat bra för mina ändamål och det är en fingervisning om hur du också skulle kunna börja då du har samma mål som jag hade. Anpassa efter behov helt enkelt och se till att äta bra och 5 gånger per dag så kommer du se resultat.

Mvh
    Christian

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.