Viktminskning utan seriös deff?

Home Forums Deff och fettminskning Viktminskning utan seriös deff?

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Tjenare!

Jag behöver tips för att, på ett mer effektivt sätt, förlora mina extra kilon.

Jag är runt 180 cm lång och jag väger ganska massiva 95 kilo… Jag har styrketränat i drygt 2 år men har inte speciellt mycket muskler.

Har under dom senaste veckorna gått drygt 5-8 km, 3-5 gånger i veckan, kan även tillägga att min kondition är mycket dålig.

Jag känner att jag faktiskt inte har viljestyrkan, eller har någon lust, att deffa. Jag äter ändå nyttig mat och inte allt för mycket skräpmat/godis osv.

Det jag bland annat behöver tips om är vad för övningar jag ska utföra?

Rask promenad
    Cykla
    Jogga/ intervall (som sagt, dålig kondition)

Vad jag ska äta och när jag ska äta (före, efter träning?)

Även lite tips på nyttigare mellanmål, om någon har något att komma med.

Är tacksam för svar, även andra tips som kan hjälpa mig.

//Simon

Jag håller också på att loosa mina extra kilon som tyvärr sitter runt magen till största delen. Mitt tips är att promenera, småjogga, cykla, köra crosstraining på gymmet. Träna styrketräning för hela kroppen. Ät vanlig mat med bra näringsinnehåll. Mycket protein från kött, fisk, fågel och ägg. Räkna ut dit basbehov av kalorier per dag och ät ca 500 kcal mindre än du gör av med varje dag. Välj mättande mat med lägre kcalinnehåll så slipper du gå hungrig! Det jag tycker mättar bäst är just proteinrik mat som ägg och kött. Drick mycket vatten! Det dämpar hungern en hel del tycker jag.

Detta är inte att gå på diet anser jag, men mina kilon rasar av mig rätt bra ändå.

Sibban wrote:
    Vad jag ska äta och när jag ska äta (före, efter träning?)

Även lite tips på nyttigare mellanmål, om någon har något att komma med.

//Simon

Jag brukar äta tre ggr/dag. Frukost, lunch och middag. Äter alltid efter att jag tränat.

Ett mellanmål som är en klassiker i den här livsstilen är Kesella blandat med Fun Light. Köp Kesella 1% fett! 75kcal/ 100g. (250g /burk) Svingott och mycket proteinrik.

Crosstrainer ökade min kondition MASSOR. ett tipps är att köra mer cardio å pressa sig själv för varje vecka, de ger resultat
    Mvh

dragon_skull wrote:
    Crosstrainer ökade min kondition MASSOR. ett tipps är att köra mer cardio å pressa sig själv för varje vecka, de ger resultat
    Mvh

Hur ofta och hur länge brukar du köra? Själv har jag blivit lat som fan den senaste veckan 😮

dragon_skull wrote:
    ett tipps är att köra mer cardio å pressa sig själv för varje vecka, de ger resultat
    Mvh

Jag menar inte att du har fel men vill höja ett varningens finger för den inställningen. Många tror att konditionsträning bara är att ta i tills man kollapsar pass efter pass utan problem.

Att köra så länge och så hårt man orkar pass efter pass kan fungera en tid men så småningom riskerar förslitningsskadorn på smalben, knän, höfter etc. komma som ett brev på posten. Tro mig, jag körde så där när jag började löpa och min kondition ökade dramatiskt i samband med att vikten gick nedåt i samma takt.

Jag sprang fortare och fortare, orkade längre och längre distanser och blev försälskad i konditionsträningen men sedan kom skadehelvetet och det kämpar jag mot än idag.:(

Gitarristen wrote:
    Ett mellanmål som är en klassiker i den här livsstilen är Kesella blandat med Fun Light. Köp Kesella 1% fett! 75kcal/ 100g. (250g /burk) Svingott och mycket proteinrik.

..eller också kan han ju med fördel välja Milbona kvarg från Lidl, med dubbla mängden till samma pris.:emo-thumb

Flessa wrote:
    Eller Ehrmanns fettfria kvarg för 6 Kr/ 250 Grams burk ;)

..vilket är exakt samma som Milbona om man köper två stycken.;)

Flessa wrote:
    Eller Ehrmanns fettfria kvarg för 6 Kr/ 250 Grams burk ;)

Hur många kalorier resp. protein i den? Vilken affär har den?

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.