- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
24 oktober, 2008 at 15:22 #67791Anonym anvandareMember24 oktober, 2008 at 15:22 #489270Anonym anvandareMember
Undrar om det är någon vänlig själ som skulle kunna hjälpa mig att komma igång med en liten satsning inom AF. Har länge* varit sugen på att tävla men känner inte riktigt att jag har det som krävs men tänkte därför sätta upp ett mål att iaf genomföra en nybörjartävling 2009. Kommer sikta på att bara deltaga och strunta i vilken placering jag får då det inte är särskilt relevant.
Jag har dock lite problem med att komma igång. Jag har enorma svårigheter att träna dips då jag upplever en enorm smärta i nyckelbenet varje gång jag försöker. I dagsläget klarar jag inte av att göra en enda dips eftersom det gör för ont. Min tanke är att jag kanske är för tung och otränad i dessa muskler så det kanske tar fel? Funderar på om jag ska testa köra i en sådan dipsmaskin då man kan få hjälp tills det inte gör ont längre?
Jag skulle behöva ha hjälp med ett schema som anpassar sig till AF då jag förut bara har tränat 3 pass i veckan och gått igenom hela kroppen. Är det bara att fortsätta med det, slänga in lite dips/chins och kondition och sen är man redo om ca 1½ år?
Alla tips är välkomna, även de mest uppenbara. Behöver all hjälp jag kan få!
*Länge för mig är ca 1 år [/b]
27 oktober, 2008 at 23:01 #489271Anonym anvandareMemberOm du har ont så att det hindrar dig att nå ditt mål, vad gör du då? Det finns människor som jobbar med att lindra smärta och lösa såna problem som du har sök upp en sjukgymnast/naprapat/kiropraktor :up:
30 oktober, 2008 at 13:50 #489272Anonym anvandareMemberJag håller med föregående talare med att det kan vara bra att kolla upp vad och varför det gör så ont när du tränar dips. Jag tränar efter ungefär samma mål att ställa upp i någon amatörtävling slutet av 09 eller början av 10 utan något vidare placerings mål utan mest för att delta… vägen dit der säkert olika ut men man skall altid lyssna på de äldre och visare. Jag vet att jag läst en tråd här som tog upp detta och vad jag kunde läsa mig till så var alla oeniga i hur vägen till målet skall se ut. Vissa tränar dips eller chins vid varge träningstillfälle och vissa en gång i veckan. Endel menar att fysträningen inte är jätte nödvendig för att klara hinderbanan utan menar att det räcker med grundkondition + konditionen man får under dieten. Men mitt tipps är att googla och söka efter gammla rävar som kan visa hur de tränat sig fram till målet. Skälv tränar jag under hösten och vintern 4pass gym med ett inslag av dips eller chins vid varge styrkepass samt 3 fyspas i form av löpning per vecka. Men som sagt var det finns många som sitter inne med kunskap och jag hoppas de hjälper dig (o mig)… MVH Danne
30 oktober, 2008 at 14:07 #489273Anonym anvandareMemberTack för 2 bra svar. Angående sjukgymnaster och naprapater så har jag ingen positiv känsla alls för dessa. Jag vet inte om det är att det är dåligt folk placerat på min ort men jag har sällan fått någon positiv effekt av dessa möten, spelar ingen roll om det har varit gratis genom landstinget eller om det kostat 4-500 kr per besök.
Slutet av 09 kan vara i det tidigaste laget då jag nu besitter ganska mycket överflöd som ska bort. Ska kämpa bort dessa kilon först sen får man se hur det ser ut.
Angående google så hittar jag ingenting om AF, mest gamla resultatlistor och några få bilder!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.