Athletic Fitness – Min historia (1996-2010)

Home Forums Fitness Athletic Fitness – Min historia (1996-2010)

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 79 total)
  • Author

Skön läsning

Rankar nog Rupar som innehavare av den bästa AF-fysiken genom tiderna i Swe.

Bra jobbat Rookie!

Kul läsning, Rookie:)

Janpeter Sangborn wrote:
    Det är lugnt. Har redan köpt hotpants.;)

o dom sitter skitsnyggt! :emo-thumb

Kul projekt Rookie :)

Detta hade jag velat se:

Rookie wrote:
    En annan sak som var rätt imponerande var när en av juniorerna började köra dips och efter ca 80 repetitioner tog sin första vila, sedan gjorde han 10 till och vilade igen. 1996 fick man vila 3 sekunder mellan var 10: de repetition och han fortsatte till 120 stycken och slutade där.

Som ni förstår så har reglerna ändrats lite sedan dess.

Mycket underhållande läsning :up:

Shit, måste säga att jag tycker Seth var bättre 2005 än han är nu (fysikronden), riktigt komplett. Inte för att han e dålig nu tvärtom.
    Har han haft skadeproblem efter?

Rookie wrote:
    Hittade tyvärr inga resultat från kvalet men våra killar som tävlade på kvalet gick inte vidare till SM. Henrik Isaksson slutade 21: a, Dan Eriksson 12: a.

Om jag inte missminner mig helt vann jag kvalet detta år och Peo kom 5:a. Bara för fullständighetens skull…

Intressant läsning Rookie. Hur går det med uppladdningarna inför årets tävling? Åker själv till Umeå ikväll och tänkte köra lite chins under morgondagen precis innan stängning.

mvh Jesper

Rookie wrote:
    Under deffen åt jag pasta och köttbullar och slutade med godis och alkohol…det gick väl så där 😮

:D

Martin. wrote:
    Mycket underhållande läsning :up:

Shit, måste säga att jag tycker Seth var bättre 2005 än han är nu (fysikronden), riktigt komplett. Inte för att han e dålig nu tvärtom.
    Har han haft skadeproblem efter?

Han har opererat handlederna för ”Carpaltunnelsyndrom”. Så han har väl inte kunnat träna ordentligt.

Jag citerar från hans hemsida:

Quote:
    Båda handlederna ska opereras, inget svårt eller
    komplicerat ingrepp, lite nervositet finns i
    kroppen då läkaren förklarat att handlederna
    blir ungefär 40% svagare efter ingreppet.
    Dessutom blir det vila i 3 hela veckor ifrån all träning
    (blodtryckshöjande träning).

Jag tog mig friheten Seth, I hope you don’t mind..

Rookie: Helena Forsén ska inte tävla i SM detta år.

Jerka wrote:
    Han har opererat handlederna för ”Carpaltunnelsyndrom”. Så han har väl inte kunnat träna ordentligt.

Jag citerar från hans hemsida:

Jag tog mig friheten Seth, I hope you don’t mind..

Jag behövde enligt läkaren tre veckor att återhämta mig. Men detta var inte lika med arbete eller träning -som jag trodde. Var sjukskriven i totalt 15 veckor och började min träning i måndags… Så man ligger inte ”på topp”, men jag kommer satsa mot SM sen får vi se hur det går med form och styrka, konditionen är aldrig några problem. Det ända som gör ont nu är händerna i dipsen, men men skam den som ger sig

Mvh Seth Ronland

För övrigt den bästa tråden på länge, mycket kul för oss fitnessfanatiker!

SethRonland wrote:
    Jag behövde enligt läkaren tre veckor att återhämta mig. Men detta var inte lika med arbete eller träning -som jag trodde. Var sjukskriven i totalt 15 veckor och började min träning i måndags… Så man ligger inte ”på topp”, men jag kommer satsa mot SM sen får vi se hur det går med form och styrka, konditionen är aldrig några problem. Det ända som gör ont nu är händerna i dipsen, men men skam den som ger sig

Mvh Seth Ronland

För övrigt den bästa tråden på länge, mycket kul för oss fitnessfanatiker!

Kämpa på Seth så ses vi om drygt 2 månader :up:
    Mvh

HenkeThePeak wrote:
    Rankar nog Rupar som innehavare av den bästa AF-fysiken genom tiderna i Swe.

Håller helt klart med!

Rookie wrote:
    Många snackade även om Daniel Lundevall´s symmetri som var den bästa som satt sin fot på en Athletic Fitness scen, enligt Ove Rytter. Han kan ha rätt.

Lundevall var riktigt grym på den tävlingen. Jag är fortfarande stolt över att så många domare hade mig före honom i fysikronden den gången, endast 1 poäng som skiljde totalt. Personligen tycker jag de domarna hade fel, men tackar givetvis för det. :D

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 79 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.