bästa vägen till 6pack?

Home Forums Fitness bästa vägen till 6pack?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • Author

såg att hon spice girlen kör 600 situps om dagen. frågan jag har är, hur tränar man magen bäst, som vanligt i gym, tex i maskiner lassa på lite vikter köra en 8-10 reps eller köra varianten 600 sit ups om dagen? vilket tror ni ger mest magmuskler så de syns om man har lite underhudsfett.

Variation.

men vafasen, 600 , undrar om hon drar iväg dem i stöten el hur hon gör, en annan pallar max typ 25st sen är man död.

Jag tror definitivt på stor belastning, dock med en viss måtta, måste ju ha kontakt också. Jag brukar ligga på 12-15 reps. 600 reps låter överdrivet mycket

mccarlsson wrote:
    Jag tror definitivt på stor belastning, dock med en viss måtta, måste ju ha kontakt också. Jag brukar ligga på 12-15 reps. 600 reps låter överdrivet mycket

vilka vikter har du då? har du riktiga rutor reps stora magmuskler. mina syns hyfs men fan de är inte direkt grosse/huge

50-60kg. Har hysade rutor när jag är i form. Detta är några veckor sedan. Fortfarande en bit ifrån formen men på rätt väg. Nu har jag fått fram 6-packet. På bilden har fettet runt naveln ännu inte släppt

mccarlsson wrote:
    50-60kg. Har hysade rutor när jag är i form. Detta är några veckor sedan. Fortfarande en bit ifrån formen men på rätt väg. Nu har jag fått fram 6-packet. På bilden har fettet runt naveln ännu inte släppt

haha ok, mao är jag helt enkelt för klen på magen, kör med ca 45 kg max tior, hmm gäller att bygga lite till då

mccarlsson vilka övningar kör du samt hur många set? Otroligt fin form för övrigt.

Robert Svensson wrote:
    Vad spelar det för roll?

han kanske bara vill veta?

Robert Svensson wrote:
    Vad spelar det för roll?

Ja, gissa?

Alec wrote:
    han kanske bara vill veta?

Exakt, alltid roligt att veta hur dem med bra 6pack tränar för att få sådant resultat.

Robert Svensson wrote:
    Det var en motfråga, besvara inte den med en fråga, då.
    Det var ju ganska uppenbart att du tyckte han hade bra ”sexpack”, och jag fattade vart du ville komma med ditt inlägg.

Ja, för det betyder ju att du, i teorin, också kan träna så – och få samma resultat. Det var det jag ville få ur dig med mitt första inlägg.

Vanligt på här på forumet, folk ska ”copy and paste” och tro att de ska uppnå samma resultat. Du gör ju som du vill, men det är väl ingen hemlighet att man måste belasta musklerna för att få dem att växa. Hur du gör det är upp till dig.

Anpassa ett schema till dig själv, som du trivs med; försök inte anpassa ett schema som passar någon annan.

Det var inte tal om något schema, utan några magövningar…

Oavsätt övningar mm så är naturligtvis kroppsfettet avgörande för magrutorna. Det går inte att komma ifrån. Precis som Robert Svensson säger så kan man inte kopiera någons schema. Det finns inga garantier att det skall fungera på dig. Jag vet flera på mitt gym som sitter på ruskigt bra mage men alla kör extremt olika övningar. Dock finns det väl ingen av dem som kör 600 reps. De flesta kör med någon form av belastning. Jag kör Hängande benlyft samt crunches med rep eller samt grepp i hissmaskin som främsta övningar

Bli student! Då får man magrutor väldigt lätt!

Huffo the A-LagaRe wrote:
    Bli student! Då får man magrutor väldigt lätt!

Av egen erfarenhet ger det ohämmade öldrickandet större effekt än bristen på pengar att köpa mat för när man är student, och det är ju effekt i fel riktning ;)

Lite seriösare; min inställning har iaf varit att stor variation ger bäst resultat. Blanda allt från traditionella crunches och benlyft till rotationsövningar, tung belastning och maskiner. Huvudsaken är att du tränar magen stenhårt och äter en bra kost!

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.