- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
15 juli, 2009 at 23:54 #62723Anonym anvandareMember15 juli, 2009 at 23:54 #413355Anonym anvandareMember
Är en tjej på 24år som tycker att både BF och BB kroppar e grymt snygga!!!!!!!!!
Har som mål med min träning att bygga upp en snyggt symetrisk kropp med fin volym där man tydligt kan se musklerna. Och sedan ställa upp i någon fitness tävling.
Planen är att nå mitt mål innan jag är över 30:o
(dock har jag mycket långt kvar innan min kropp är där..men skam den som ger sig…)
Samt att klara mig igenom någon utav ”klassiker grenarna” 2011.I dagsläget tränar jag mellan 4-9 pass i veckan i 5 veckors perioder…
Uppläget ser ut såhär i grova drag:V.1.
Lätt vecka (bara konditionsträning)v.2
Medel vecka (blandat konditionsträning med styrka)v.3
Tung vecka (Tung styrketräning och intervall träning samt cirkelträning)v.4
Max vecka (bara tung styrketräning med få repetitioner)v.5
Vilo vecka (massage samt max ett youga pass vid rastlöshet)Jag har med start i Januari lyckats gå ner ca.15kg och sattsar på fortsatt viktnedgång/fettminskning och ökad muskelmassa..är ca.168cm och väger ca.66kg
Har en personlig tränare som hjälper mig lägga upp mina träningar och som jag träffar ca. 1gång i veckan….har inte många pt tider kvar och planerar inte att köpa fler just nu för tillfället.
Istället söker jag någon som är intresserad av samma slags träning och som har lust att träna ihop med mig nångång ibland alternativ att kanske bara ses nångång ibland och snacka träning, kost och dylikt…..alla tips, råd och förslag man kan dela tycker jag är bra:)Ni som läser detta får gärna ge lite kommentarer om vad ni tycker om träningsupplägget…samt gärna tipsa mig om ni vet vart eller till vem jag kan vända mig…
Även tips på personliga tränare i Helsingborg (alt.med nära omnäjd) som har kunskap och erfarenhet inom BF och BB uppskattas väldigt mycket!:emo-thumbTack på förhand!!
16 juli, 2009 at 22:19 #413356Anonym anvandareMemberAv det jag kan utläsa från den posten så är din träning i dagsläget inte inriktad mot vare sig BB eller BF.
Träningen för dessa båda är relativt likartad. Det som skiljer är mest tiden det tar för att bli bra. Det skall direkt sägas att de bästa BF-damerna är små BB:s. Skall man vara fräck skulle man kunna påstå att BF-tjejerna ser ut som odopade BB-damer (åtminstone om vi pratar om elit-BB).
[img=http://www.desirefitness.com.au/newsletter/images/jennyhendSwartz.jpg]Att satsa på att lägga på sig muskler samtidigt som man vill gå ner i vikt är ofta som att försöka bita sig själv i svansen.
Träningen för BF kan läggas upp ungefär så här:
dag 1: överkropp (4-6 ”stora” övningar, typ press, bänk, latsdrag, rodd, osv)
dag 2: lättare kondition
dag 3: underkropp (3-6 stora övningar, typ böj, mark, benpress, hyperextensions, osv)
dag 4: vilaRepetitioner kan varieras från 5-20
Antalet set kan varieras från 3-8
Gör justeringar och variationer fortlöpande så att du håller dig inspirerad. Ibland kan man smälla in ett rent bröstpass som överkroppspass, ibland kan man köra olika övningar för olika muskelgrupper osv., osv.
När det gäller kost så klarar du dig bra om du var vaken på hemkunskapslektionerna i skolan.
Det är bra att ditt mål är långsiktigt. Då är du inne i rätt tankespår.
17 juli, 2009 at 11:04 #413357Anonym anvandareMemberNej det är sant att min träning i dagsläget inte är inriktad mot varken BF eller BB. Där av inlägget om hjälp:)
Det är min PT som lagt upp träningen i syfte att minska i fett och få bättre kondition och självkänsla. Jag klagar inte hittils eftersom det har gett mig resultat och jag har gått ner ca.15kg sen januari -09
Men som jag sa så är målet att inom sinom tid bygga upp en tävlingsduglig kropp.
Har inte riktigt kunskapen om det än. Och därför vände jag mig hit där ni kunniga finns:emo-thumb
Jag har gett mig själv en tidsplan på 5-6år att försöka klara av att få en kropp som duger att ställa upp i en tävling utan att folk skrattar åt en..men om det inte går så får man jag bara fortsätta kämpa på.
Jag tackar dig för dina tips och råd och ska genast se över min träning.ps. vad heter tjejen på bilden du lagt in?? Hon är riktigt riktgt snygg!!!!!
17 juli, 2009 at 19:52 #413358Anonym anvandareMemberSara M wrote:ps. vad heter tjejen på bilden du lagt in?? Hon är riktigt riktgt snygg!!!!!Jen. Jen Handershot.
Vinnare av ms Fitness Olympia.Vinnaren av ms Figure Olympia heter förövrigt Jennifer Gates och är också ganska krampig…
[img=http://4.bp.blogspot.com/_kwTdwId7b9M/SN8YTtp4Q1I/AAAAAAAADLY/WTu0HY1M5Ew/s400/_47I0111_TXQHADGWFV.jpg]
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.