Bikinifitness

Home Forums Fitness Bikinifitness

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Hej!
    Jag har precis bestämt mig för att inom ett år vara med och tävla i bikinifitness. Har haft träning som ett stort intresse i 17 år och även ägnat mig åt olika sporter.
    Mitt problem är att jag är lite av en ”periodare” För 3 veckor satte jag igång på allvar. Har även appen Shape Up där jag håller koll på kalorierna.
    I två veckor har jag varit stenhård med kosten 3:e veckan tillät jag mig godis och vin en av dagarna. Annars har det rullat på bra och jag har tränat cardio 30 min-60 min innan jag kört själva styrkepasset. Min PT föreslog att jag nu tar 3 Power Walks i veckan och kör styrka resterande just för att bygga muskler. Sedan att jag skippar kalorikollen och fokuserar på proteiner och långsamma kolhydrater. Jag vill verkligen inte tappa sugen eftersom jag vill detta och försöker hitta nya, lite roligare recept med proteinpulver bl.a på mat och efterrätter.Det funkar väldigt bra, eftersom jag gillar att hitta ny matinspiration.
    Vill gärna få lite tips på hur man behåller motivationen?, hur börjar jag? vilken typ av diet ska jag köra på nu i början och ska jag köra 5-6 dagar som jag gör?
    Sedan har jag stått helt stilla i vikt. Jag har under 2 veckors tid ätit i snitt ca 900-1000 kalorier/dag nu har jag ökat till 1600-1-800/vecka. Jag är 167 och väger 64kg ganska normal och inte otränad. Varför står jag still i vikt och varför är jag hungrig fastän jag äter proteintillskott,aminosyror,,frukt,äggvitor,gröt,bär,frukt och nötbaren:Get Raw,quorn,fisk,sallad ,bönpasta,fitnessnudlar,sötpotatis mm.
    Tacksam för lite svar på dessa frågor.
    Och just det, När vet man att man är på rätt väg?
    // Mira.

Jag förstår om du är en periodare om du åt 900kcal per dag. Det är helt onödigt att gå under 1400 för din del. Det gör liksom ingen nytta. Du måste vara mer långsiktig. Det kan hända grejer på 2 veckor, men i det stora hela så händer det inte så jättemycket. Ett bra tips att hålla lågan uppe är att hela tiden ta bilder på dig själv, då kanske du ser en liten utveckling hela tiden. För det är lätt att bli blind i sin egen kropp, man ser ju den varje dag, och det är svårt att se dom små skillnaderna som man gör. Sen så får du bestämma dig om du ska behålla din vikt, gå ner i vikt eller upp i vikt. Det låter inte riktigt som du har en plan. Något jag själv är benhård med är att jag kör mina 4-5 pass i veckan oavsett om jag bulkar, deffar eller vad jag nu gör. Man tappar ju inte så mycket om man hela tiden jobbar.

Tack för bra svar, ska tänka på detta. Nu är jag igång igen men kör 3 pass i veckan och 30 sek cardioövningar mellan varje set istället för vila. Nästa vecka ökar jag till 1 min cardio. Känns faktiskt grymt bra.

Mlund wrote:
    Tack för bra svar, ska tänka på detta. Nu är jag igång igen men kör 3 pass i veckan och 30 sek cardioövningar mellan varje set istället för vila. Nästa vecka ökar jag till 1 min cardio. Känns faktiskt grymt bra.

Varför gör du det?

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.