Bli överjävligt bra på dips

Home Forums Fitness Bli överjävligt bra på dips

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author

Hej

Jag har nått en platå i mitt dipsande och vill ta mig vidare. Lite nytänk eftersökes då jag tycker att jag fastnar i samma träning. 57 strikta dips är rekordet men jag vill bli betydligt bättre, siktar på att ställa upp i FF08 men tänker inte göra det förrän jag nått åtminstone 70.

Alla förslag och tankar tas tacksamt emot.

Jag brukar variera och köra med och utan vikter och den sista tiden har jag försökt att öka tempot.

Har du gjort 57 dips på tävling alltså? sjukt bra gjort! satsar själv rätt mkt på dips, försöker att köra 2 pass i veckan där Dips är med, ett tungt med vikter, och ett lättare helt utan vikter, och vilar uppemot 4-5 minuter mellan setten! har funkat kanon för mig hittills!

Hej

Nä, tyvärr är dom inte gjorda på tävling. Jag sträcker dock ut armarna efter varje repetition och kör under 90 grader. Jag har en spegel där jag kollar att det ser bra ut. Givetvis förstår jag att det är tuffare under tävling men det är också en anledning till att jag vill upp till 70

klarar du 57 på en AF tävling så kommer du nog fan plocka hem den rundan, dock på FF så är dom inte lika hårda (eller var inte i närheten av en AF tävling) så sätter du 50-70st där så är du min tippade vinnare där:up:

det jag sj har märkt när jag kör mk träning är att jag faktist kör det så mycket som varannan dag och varierar mig från att köra riktigt djupa och hålla imot.med vikt och ”fuska” lite.samt att köra vanliga strikta så får man lite ´variation.

lycka till :emo-thumb

kristus wrote:
    Hej

Jag har nått en platå i mitt dipsande och vill ta mig vidare. Lite nytänk eftersökes då jag tycker att jag fastnar i samma träning. 57 strikta dips är rekordet men jag vill bli betydligt bättre, siktar på att ställa upp i FF08 men tänker inte göra det förrän jag nått åtminstone 70.

Alla förslag och tankar tas tacksamt emot.

Jag brukar variera och köra med och utan vikter och den sista tiden har jag försökt att öka tempot.

Den bästa som jag har bedömt på en AF-tävling har gjort, enligt mitt bedömande, 45 st strikta reps. Jag dömer gärna dina dips.

Arne Persson wrote:
    Den bästa som jag har bedömt på en AF-tävling har gjort, enligt mitt bedömande, 45 st strikta reps. Jag dömer gärna dina dips.

tycker lätt att du skulle vara dommare på LP :up::up:

jiggen wrote:
    tycker lätt att du skulle vara dommare på LP :up::up:

Har kanske möjlighet till i år det om intresse finns….

jiggen wrote:
    klarar du 57 på en AF tävling så kommer du nog fan plocka hem den rundan, dock på FF så är dom inte lika hårda (eller var inte i närheten av en AF tävling) så sätter du 50-70st där så är du min tippade vinnare där:up:

det jag sj har märkt när jag kör mk träning är att jag faktist kör det så mycket som varannan dag och varierar mig från att köra riktigt djupa och hålla imot.med vikt och ”fuska” lite.samt att köra vanliga strikta så får man lite ´variation.

lycka till :emo-thumb

Jag tänkte köra högrepsträning minst hälften av passen, jag siktar på att bli bättre på chins, dips, bodypress, bodypress 45 grader lutning samt bicepscurl så jag hoppas att dom hjälper varandra. Ben tränas givetvis också

Arne: Det låter bra :) Vilka krav ställer du på en godkänd dip? Dom verkar vara beryktat tuffa så det är lika bra att träna rätt från början.

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.