California Hospitality!

Home Forums Fitness California Hospitality!

• This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author

Träffade Joe Tong när vi tränade på Golds Gym i Venice. Han var verkligen sympatisk och pratade länge och väl med oss. Undrade lite var vi var ifrån, träning och tävlingsbakgrund osv. Sedan såg jag till min stora glädje att han skrivit något trevligt om mig på Bodybuilding.com

[http://blog.bodybuilding.com/GlobalGossip/2009/01/12/from-training-in-sweden-to-the-mecca-golds-venice/]

Om ni tänkt att åka till Californien och framförallt träna på Golds Gym, fundera inte längre, bara åk! ;)

Det är så trevlig och öppen generosiet där. Gillar verkligen jänkarna, förmodligen inte de flesta i landet (med stor sannolikhet), men iaf de flesta jag träffade i LA. Kan även instämma i kören att tränande folk blir uppmärksammade och man får trevliga kommentar och frågor och inte tyvärr som i ”jantelagssverige” med suspekta frågor och fördomar. Och då är jag ändå bara en bantamvägandes ”Classic-kille” :up:

Stötte på Silvio Samuel på gymmet, mycket trevlig, ödmjuk och skön lirare. Hatten av för honom, alla tiders! I övrigt var atmorsfären kanon, så det är bara att planera och packa väsken för de som inte varit där ännu.

Nu har vi ju iofs Binais på brädan som känner många proffs och förmodligen träffar dom på daglig basis men för mig så var det iaf en stor resa och upplevelse :emo-thumb

”En smula kan vara ett bröd för någon annan” – okänd :D

Mvh Hammerin

Christer Hammerin wrote:
    [http://blog.bodybuilding.com/GlobalGossip/2009/01/12/from-training-in-sweden-to-the-mecca-golds-venice/]

”competes in Sweden in what the IFBB calls Classical Bodybuilding. In these shows they are drug tested and you can only weigh a certain weight for your heigh.”

Are they really drug tested? :what:

Du blev ju iaf lovordad utav honom. Nu måste du nästan visa dig mer runt om i världen! :)

Samquente wrote:
    ”competes in Sweden in what the IFBB calls Classical Bodybuilding. In these shows they are drug tested and you can only weigh a certain weight for your heigh.”

Are they really drug tested? :what:

Bara för att klargöra så pratade vi över huvudtaget inte om några sådana saker. Det är något Joe själv har skrivit och tagit reda på.

Lite tråkigt att det var det du hakade upp dig på när min tanke var att motivera människor med träningsintresse att åka dit, åtminstonde en gång i sitt liv. Det finns så mycket mera i LA att se också för de som inte är träningsnördar.

Trodde nästan att Kwik-E-Mart bilden skulle bli frågasatt först då den inte har någon som helst anledning att vara med i sammanhanget :p Som sagt, mycket att se och göra ”over there”

Insulinus wrote:
    Du blev ju iaf lovordad utav honom. Nu måste du nästan visa dig mer runt om i världen! :)

Hehe, nja till det behövs det en ännu större portion talang :emo-thumb

Visst, det kändes bra såklart men jag måste göra det för mig egen skull isf och just nu finns inte tid, möjlighet och motivation tyvärr.

Ha det gott!

Jag tyckte det var riktigt kul läsning, och Christer, du har talang. Din struktur är snuskigt bra, helt enkelt. Är avundsjuk :D

Mvh Calle

Coolt, Mr Frames! :up:

Silvio ser alltid lika glad ut ( om han inte placerat sig 4. :D )..

Christer Hammerin wrote:
    Bara för att klargöra så pratade vi över huvudtaget inte om några sådana saker. Det är något Joe själv har skrivit och tagit reda på.

Lite tråkigt att det var det du hakade upp dig på när min tanke var att motivera människor med träningsintresse att åka dit, åtminstonde en gång i sitt liv. Det finns så mycket mera i LA att se också för de som inte är träningsnördar.

Trodde nästan att Kwik-E-Mart bilden skulle bli frågasatt först då den inte har någon som helst anledning att vara med i sammanhanget :p Som sagt, mycket att se och göra ”over there”

Okej, tycker inte att det tråkigt att haka upp sig på sånt, rätt ska vara rätt :)
    Har själv besökt Venice och Gold’s Gym. Gillade Venice och hela den fitnessatmosfären därborta, Gold’s verkade för övrigt vara trevligt med trevliga människor :) Värt att åka dit om man gillar träning.

Calle Sirén wrote:
    Jag tyckte det var riktigt kul läsning, och Christer, du har talang. Din struktur är snuskigt bra, helt enkelt. Är avundsjuk :D

Mvh Calle

Tack Calle!

Det var vänligt av dig! 😮

Kan informera att strukturen nu är borta (tack vare min största last, snickers) och sedan så haltar jag efter att ha spanat in en kille på gymmet som var lik Shawn Ray. Trodde för ett ögonblick att det verkligen var han och sedan *pang!* så tappade jag i förvirringen en 25 poundsplatta ifrån axelhöjd rätt på foten Så jädrans pinsamt, hade kanske kunnat komma undan med ursäkten att jag blev distraherad av en snygg tjej, men det var tyvärr en kille jag spanade på :p Jaja what to do? Bara att gilla läget och kämpa på!

Ha det gott!

Mvh Christer

Anne wrote:
    Coolt, Mr Frames! :up:

Silvio ser alltid lika glad ut ( om han inte placerat sig 4. :D )..

Haha ”Mr Frames”, den kommer jag leva länge på :emo-thumb

Han var hur avslappnad som helst och verkligen trevlig. Hehe kan tänka mig att även den bästa kan bli besviken ibland och inte kan hålla ”pokerface”. Jag tror för övrigt att han tar Ironman i år, han var i mycket bra form då jag såg han förra Onsdan. Men men, det finns många bra ”gubbar” i fältet som kan avgöra.

Take Care!

Tjena Christer!

När var du ”over there”? Själv drar jag till thailand om en vecka på träningsläger…….jaja…och en hel del slappande :)

Det blir USA för mig i sep, ska kolla på Mr.Olympia. Har du planer på att åka dit då? Vi är ett gäng som åker så det blir nog riktigt kul.

Ha det gött….å ta det lugnt med 25pounds plattorna :up:

Tjena Nico!

Vi reste dit den 27/12 och kom hem fredagen den 9e. Mycket givande resa, trevlig folk och mycket att göra.

Thailand, det lät nice, hoppas du får en kanonresa och tränar hårt! Ja och lite relaxing också så klart :)

Jag hade tänkt å träna tungt under min resa men det satte jag klantigt nog stopp för när jag tappade vikten på foten, har fortfarande lite ont haha men det går åt rätt håll!

Mr O, häftigt! Det hade varit hur kul som helst att åka dit, tanken är inte omöjlig, kanske finns en liten chans att senarelägga semestern och styra om planerna. Återkommer om så blir fallet!

Sköt om dig och ha det så bra i Thailand!

Mvh Christer

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.