- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
17 augusti, 2009 at 20:31 #609538Anonym anvandareMember
Tja! jag undrar om det är bäst att köra konditionsträning efter styrkepasset? Och om det är bäst att springa-jogga på bandet eller gå snabbt om man vill bränna fett, har ingen lust att bränna muskler… ifall jag springer så blir det nog max 15 min är det för kort? är inte så bra på det där med cardio i sammband med styrketräning… hjälp tipsa
17 augusti, 2009 at 20:31 #75983Anonym anvandareMember17 augusti, 2009 at 20:33 #609539Anonym anvandareMemberPontuzozzy wrote:Tja! jag undrar om det är bäst att köra konditionsträning efter styrkepasset? Och om det är bäst att springa-jogga på bandet eller gå snabbt om man vill bränna fett, har ingen lust att bränna muskler… ifall jag springer så blir det nog max 15 min är det för kort? är inte så bra på det där med cardio i sammband med styrketräning… hjälp tipsanäst efter morgonpromenader är cardio efter träningen nog bäst enligt vad jag hört då glykogen nivåerna är låga,jag själv är för raska promenader men det hänger lite ihop med att vikten är hög. är man fitness typen kan nog löpning vara bra antar jag. men som oftast så är den träning som blir av den bästa :p
17 augusti, 2009 at 20:35 #609540Anonym anvandareMemberVill du spara så mycket muskelmassa som möjligt bör du separera konditionsträningen från styrketräningen så mycket som möjligt.
Promenader kan man ta när man känner för det, det har inte så stor inverkan på muskelnedbrytning.17 augusti, 2009 at 21:13 #609541Anonym anvandareMemberHur gör ni med konditionsträningen under uppbyggnadsfas?
17 augusti, 2009 at 21:51 #609542Anonym anvandareMemberspinaround wrote:Hur gör ni med konditionsträningen under uppbyggnadsfas?jag försöker alltid att ha runt 7-8 timmars promenad i veckan oavsett,och försöker att komma upp på crosstrainern på gymmet men det blir aldrig av 😮 aningen motivationsproblem där
17 augusti, 2009 at 22:06 #609543Anonym anvandareMemberGotte wrote:jag försöker alltid att ha runt 7-8 timmars promenad i veckan oavsett,och försöker att komma upp på crosstrainern på gymmet men det blir aldrig av 😮 aningen motivationsproblem därMen promenader är inte direkt utvecklande för konditionen om man inte är väldigt otränad eller går väldigt fort.
17 augusti, 2009 at 22:31 #609544Anonym anvandareMemberTack för alla snabba svar går morgon promenader då och då ska försöka göra det varje dag. Men det känns som springa på bandet 10-15 min efter styrketräningen är något jag ska köra på för då får jag upp bättre mkt bättre puls än när jag går. Gör snart en ny tråd med lite frågor om kost. är ny medlem på Body och rätt ny på gymmet med så har lite frågor
17 augusti, 2009 at 22:36 #609545Anonym anvandareMemberRasmus Kjellberg wrote:Men promenader är inte direkt utvecklande för konditionen om man inte är väldigt otränad eller går väldigt fort.nej jag vet, därav det dåliga samvetet
18 augusti, 2009 at 07:02 #609546Anonym anvandareMemberDet absolut sämsta tillfället att konditionsträna är just i direkt samband med styrketräningen. Särskilt om maximal utveckling från just styrketräningen är prioritet 1.
Om man av rent praktiska skäl villförlägga sin konditionsträning under samma tid som styrketräningen så kan man ju det men man gör inget bra val om man vill vara ”optimal”.
Promenera på morgon är säkert skönt, konditionsträna är också värdefullt men man bör skilja på vad som är hälsosamt och bäst för muskelutvecklingen.
18 augusti, 2009 at 08:34 #609547Anonym anvandareMemberRasmus Kjellberg wrote:Vill du spara så mycket muskelmassa som möjligt bör du separera konditionsträningen från styrketräningen så mycket som möjligt.
Promenader kan man ta när man känner för det, det har inte så stor inverkan på muskelnedbrytning.Eddie Vedder wrote:Det absolut sämsta tillfället att konditionsträna är just i direkt samband med styrketräningen. Särskilt om maximal utveckling från just styrketräningen är prioritet 1.Om man av rent praktiska skäl villförlägga sin konditionsträning under samma tid som styrketräningen så kan man ju det men man gör inget bra val om man vill vara ”optimal”.
Promenera på morgon är säkert skönt, konditionsträna är också värdefullt men man bör skilja på vad som är hälsosamt och bäst för muskelutvecklingen.
++:up:
Håller med båda ovan – skulle nog alldrig orka med att köra löpningen direkt efter ett bra styrketräningspass
18 augusti, 2009 at 09:50 #609548Anonym anvandareMemberJag tog kontakt med en gyminstruktör för att göra upp ett personligt shema för UPPBYGGNAD samtidigt som jag ville hålla kroppen fit och han skrev ut detta:
måndag:styrketräning- 15 min cardio
tisdag:vila
onsdag:styrketräning-15 min cardio
torsdag: styrketräning-15min cardio
fredag:vila
lördag:intervaller
söndag:omstart-måndag
Han sa att jag skulle ligga på kaloriöverskott och sköta kosten och vilan ordentligt också såklart.
Vad tycker ni om detta? Kan jag göra några justeringar med er experthjälp?
18 augusti, 2009 at 11:12 #609549Anonym anvandareMemberJag hade inte kört konditionsträning alls i samband med styrketräning.
15-minuterspass tycker jag bara är för psyket, att det hjälper en att hålla sig ”fit”.Jag hade hellre kört styrketräning tre dagar i veckan och två lite längre konditionspass.
18 augusti, 2009 at 14:05 #609550Anonym anvandareMemberReNeGaDe wrote:Jag uppfattade det som att trådskaparen ville förbränna fett, och inte träna konditionen?Varför skulle det ena utesluta det andra? Med 15 minuters extra konditionsträning förbrukas mer energi än om man hade legat still 15 minuter.
Men äter man extra mat motsvarande den där kvarten på löpbandet blir ju fettförbränningen över dygnet i stort sett likvärdig jämfört med mindre mat men 15 minuters stillaliggande.
18 augusti, 2009 at 16:05 #609551Anonym anvandareMemberReNeGaDe wrote:Men är det så optimalt då? Han skriver ju att han vill behålla så mycket muskelmassa som möjligt, vilket fick mig att anta att hans prioritering var fettförbränning först. Och i så fall, är väl lågintensiv förbränning att föredra?Vill man behålla maximalt med muskelmassa är nog närmast obefintlig konditionsträning det bästa. Tung styrketräning och sedan ett normalaktivt liv.
Vill man träna konditionsträning är sannolikt korta intensiva pass som separeras så långt från styrketräningen som möjligt bäst. Intervaller på stationär cykel med låg kadens och tungt motstånd kan nog vara bra t.ex.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.