Concept 2, hva er bra tider?

Home Forums Fitness Concept 2, hva er bra tider?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • Author

Hej!

På concept 2 ro-maskin, hvilke tider er bra på 500m?
    Hva er bra på 1000?
    Finnes det noen resultatlister over 1000m roing fra konkurranser i athletic fitness?

Og hva står motstanden på under konkurranseroing?

Har akkurat fått interessen for ro-maskin og er nysgjerrig på hva jeg må prestere for å hevde meg =)

I Sverige ror man inte en angiven sträcka, utan på tid. Max motstånd under 1 minut.
    Allt nära 400 m är bra.

// Calle

500m sub 1.20 är ruskigt bra.

500m på max motstånd under 1.30 är absolut bra. Var länge sedan jag provade men gjorde 1.35 på andra försöket.

när jag var roddare (back in the days?!, lulz 3 år sen) så rodde jag 1:29, och var 3a i sverige i inomhusrodd för första årsjuniorerna.

Kan säga att man inte ”bör” ha högsta motstånd, vi rodde på 3an eller 4an och dem bästa i klubben rodde på 8an, sen så rodde ju vi för att vara bäst med ;)

Min beste tid er 1:29:1 med motstand på 10. Tenkte å prøve motstand på 8 neste gang, da jeg har hørt det skal være bedre (slik som du sier Calle).

Vi får se :)

Kanskje jeg skal se hvor langt jeg kommer på et minutt en gang også…400m hørtes langt ut…

Kör hårt :)

berätta gärna om ditt resultat!

kanon!

Hett tips: Om du har träningsverk i mage eller ben, är det inte optimalt att testa max. Men tekniken kan du ju öva på…finns många videoes på youtube… :emo-thumb

Annars: Lycka till!

Min erfaring er at det er best å ro før styrketreningen. Etter ett treningspass, uavhengig av hvor hardt man har kjørt, så har hvertfall jeg alt for lite energi til å kjøre…

Har bare testet max en gang, men har provat lite rodd innan och efter alla träningspass hela siste vecka och motivationen er helt slut om man ska ro efter passet.

Det är faktiskt ruskigt bra!

Flessa wrote:
    Provar och maxa innan ett pass ska jag göra. dock innan ett konditionspass. :)

…men hur gick det då Flessa?:what:

1:28:6 fikk jeg i dag! PB!

Totalt slut, hadde ikke en kalori mer å gi. Verket i biceps, rygg, lår og rumpe i 10 min etterpå, blodsmak i kjeften og tom i blikket.

Hvis jeg skulle gjort dips 1 minutt etter målgang (som er nye regler for athletic fitness i Norge) hadde jeg kanskje klart 4 stk :D

Må trene mer!

Sista :) hehe

Värmde upp med två 500 rundor på rodden innan dagens ryggpass. Första gången sen i somras jag provade och det gick över förväntan, 1.24 med mer att ge. Kan man nå under 1.20 månne…?

Vad ligger de bästa på inom AF? 1.15 eller nåt sådant?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.